• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Spellingscontrole Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo

Gevestigd lid
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
417
Waarderingsscore
0
Op mijn laptop heb ik met het gratis programma Wordpad gewerkt. Dit heb ik vervolgens naar mezelf gemaild en op mijn computer, waar Word 2007 opstaat, geopend. Nu merk ik echter dat de spelling in dat specifieke bestand niet gecontroleerd wordt. Ik krijg namelijk het icoontje zoals te zien op de eerste afbeelding, met daarbij de melding 'De spellingscontrole is voltooid'. Wanneer ik met CTRL+N een nieuw Word-document open, krijg ik het icoontje zoals op de tweede afbeelding en wordt de spelling zonder problemen gecontroleerd.

Iemand een oplossing hoe ik in het document dat ik oorspronkelijk met Wordpad heb gemaakt, toch de spelling kan laten controleren?

Afbeelding 1.PNG

Afbeelding 2.PNG
 
Kijk eens naar Abiword, dat is een zeer goede tekstverwerker; ziet er een beetje als Word 2000 uit, maar werkt perfect en heeft interessante opties aan boord.

http://www.abiword.org/
 
Bedankt voor je reactie, maar ik ben tevreden over Word.
Daarom zou ik het probleem graag verhelpen in plaats van over te stappen :biggrin:
 
Heb jij het nu over Word of Wordpad, wat standaard in elke Windows aanwezig is?
 
De spellingscontrole in Word doet het niet.
 
Daarom stelde ik jou ook AbiWord voor.

Want indien je niet over het betreffende Office installatiepakket bezit, kan je ook geen onderdelen toevoegen.
 
Ik denk dat ik te onduidelijk ben geweest. De situatie is als volgt:

Op mijn laptop had ik tot voor kort geen Word en daarom maakte ik daarop gebruik van Wordpad. Dat Wordpad-document heb ik vervolgens naar mezelf gemaild en op mijn pc geopend. Op mijn pc heb ik wel een officile versie van Word 2007. Op mijn pc werden de Wordpad-documenten in Word geopend, maar vervolgens wordt er in dat Word-bestand op mijn pc geen spelling gecontroleerd.

Begrijpt u het nog? :wink:
 
Aha, zo zit de boel bij jou in elkaar.

Ga naar Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm en klik daar op Ms Office en kies wijzigen.
Klik op de vermelding van Word en kies in het uitklapmenu voor "Alles via mijn PC".
Eventueel dat ook bij de andere onderdelen van Office doen.
Dan zijn daarna alle toepassing geheel compleet genstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan