• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gmail in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pannemanski

Junior lid
Lid geworden
14 dec 2013
Berichten
48
Waarderingsscore
0
Het lukt mij niet om met behulp van outlook email van mijn gmailaccount binnen te halen.
Bij voorkeur gebruik ik IMAP instellingen.
Na de instelpagina's van Google te hebben geraadpleegd lukt dit nog steeds niet.

Heeft iemand voor mij een correcte handleiding ?

Bij voorbaat dank.

Pannemanski
 
In het verleden heb ik MS Outlook 2007 wel kunne gebruiken met gmail, je moet bij de accountinstellingen bij Outlook alles met de hand instellen op IMAP gebruik, binnenkomend: imap.googlemail.com, SSL poort 993, gebruikersnaam: gehele e-mailadres, uitgaand: smtp.googlemail, SSL/TLS, poort 465, authenticatie als binnenkomend, zo werkt het bij mij op Thunderbird.
Je moet je Gmailacccout ook nog aanpassen op IMAP en POP#, kijk hiervoor op https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=nl
 
Hallo Pannemanski,

open Outlook 2007

en laat Outlook zelf de gegevens importeren met jouw IMAP instelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg dan een melding dat de verbinding 'niet versleuteld' is. Ga vervolgens door, maar daarna zegt ie hetzelfde weer ......
 
Ik heb voor jou maar even MS Outlook 2007 weer op mijn PC gezet en ik heb mijn Gmail account met IMAP dus wel weer aan de praat gekregen! :smile: Ga naar Extra -> Accountinstellingen -> Nieuw -> onderaan de pagina "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aanvinken -> Volgende -> Internetmail aanvinken als dit nog niet is gebeurd -> Volgende -> Naam en e-mailadres invullen, type account IMAP kiezen,
server voor inkomende e-mail : imap.gmail.com
sever voor uitgaande mail: smtp.gmail.com
gebruikersnaam = E-mailadres en wachtwoord invullen
Hierna "meer instellingen aanklikken", "Voor der server voor uitgaande mail is verificatie vereist" + "Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail" aanklikken. Hierna "Geavanceerd" aanklikken en poortnummers invullen voor inkomende mail 993 met SSL en voor uitgaande mail 465 met SSL -> OK .-> accountinstellingen testen -> Volgende -> Voltooien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Ik zit met het zelfde probleem, heb er al enkele uren tijd mee verloren maar kom steeds op hetzelfde uit.
IMAP instellingen: fout inkomende mail: application specific password required.
'k Weet niet meer hoeveel websites ik al geraadpleegd heb, maar overal zijn de instellingen dezelfde. Ook geprobeerd met POP instellingen en juist hetzelfde.
Met mijn Telenet mail was het in 2 minuten geklaard.
Ferre
 
Ik krijg het niet voor elkaar, ik ben klaar.
Google gevraagd, ook geen antwoord.
Binnenkort einde google mail en wat er bij hoort
 
Hallo,
Ik zit met het zelfde probleem, heb er al enkele uren tijd mee verloren maar kom steeds op hetzelfde uit.
IMAP instellingen: fout inkomende mail: application specific password required.
'k Weet niet meer hoeveel websites ik al geraadpleegd heb, maar overal zijn de instellingen dezelfde. Ook geprobeerd met POP instellingen en juist hetzelfde.
Met mijn Telenet mail was het in 2 minuten geklaard.
Ferre
Telenet email is waarschijnlijk POP. Als je GMail met IMAP gebruikt, kun je app-specifieke wachtwoorden genereren. Zie ook hier.
 
Hoi

voor Pannemanski


Ik gebruik outlook.com.
Rechtsboven voor je naam, staat een sterretje. Daar op klikken en dan opties,dan komt er een regel of wat.
Daar staat dan bij van Account importeren, daar klik je dan op.
Dan komt er in de volgende scherm staan van waar uit wil je importeren.
Klik je op Google account, en dan wijst het van zelf verder.

Mits je gebruik maakt van Outlook.com mail.
Anders weet ik het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Medestrijders,
Nou, op de valreep gelukt ! YEAH !
En of andere 'app-specifiek' wachtwoord gemaakt en ingetikt.
Daarna outlook verder ingesteld, blijkt dat uitgaand TLS is met poort 587. (niet volgens de beschrijving van google !)

bedankt voor de reakties, dit heeft me veel geholpen.

Groet, Pannemanski
 
ja ..........
Maar ik ben niet blij met deze ontwikkelingen
 
Een wachtwoord instellen via de instellingen van Gmail is geen probleem.
Dat ik langs 'app-spcifiek' omdat ik outlook gebruik vind ik niet prettig.

Wat ik nu ingesteld heb is een nieuw gmail account, de andere (oude) gmail accounts hebben dat kennelijk niet nodig

Groet, Pannemanski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan