• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Visual Basic 2012 leren programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, Ik denk dat je dit bedoeld?

Code:
    Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
        Label1.Text = String.Format("TijdInSeconden: " & tijdInSeconden(1, 1, 2)) 'Oproepen functie met de 3 parameters
    End Sub

    Private Function tijdInSeconden(hours As Integer, minutes As Integer, seconds As Integer) As Integer
        Return hours * 3600 + minutes * 60 + seconds 'Hier gebruik ik de parameters uren * 3600, minuten * 60 en seconden tel ik bij elkaar op en geef ik mee als return waarde
    End Function

Groetjes,
 
Bedankt voor je reactie.

Dit is niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik snap het nu wel iets beter ik kijk ff of ik er nu wel uit ko anders hoor je het nog.
Ik blijf het we lastig vinden die functie methode. Ik ben er ook te weinig mee bezig om het goed te begrijpen. kheb er ook niet altijd tijd voor om er mee bezig te zijn.

Groetjes
 
Het gaat nog om de zelfde opdracht maar ik heb wel wat dingen veranderd.

ff voor de duidelijkheid
In de opdracht staat het volgende:

Schrijf een functiemethode TijdInSec met drie integers als argumenten, die de tijd in uren, minuten en seconden voorstelt. deze moet de totale tijd in seconden retourneren een voorbeeld van een aanroep is:

Dim aantalSeconden As Integer = tijdInSeconds(1, 1, 2) 'Retouneert 3662

Dit is mijn code nu.
Ik begrijp het nu wel een beetje maar ik krijg de uren, minuten en secondes op geen enkele manier gescheiden van elkaar.
Kun je een paar tips geven?

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles button1.Click
Dim aantalSeconden As Integer = tijdInSeconds(1, 1, 2) 'Retouneert 3662
Dim aantalHours As Integer = tijdInHours(1, 1, 2)
Label1.Text = String.Format("aantal Hours: " & tijdInHours(1, 1, 2), " Aantalseconds: " & tijdInSeconds(1, 1, 2))
End Sub

Private Function tijdInHours(hours As Integer, minutes As Integer, seconds As Integer) As Integer
hours = 3660
Return hours \ 60
End Function


Private Function tijdInSeconds(hours As Integer, minutes As Integer, seconds As Integer) As Integer
seconds = 2
Return seconds \ 60

End Function



End Class


Alvast bedankt.
 
Hey,

De functie die ik had geschreven:

Code:
Private Function tijdInSeconden(hours As Integer, minutes As Integer, seconds As Integer) As Integer
        Return hours * 3600 + minutes * 60 + seconds 'Hier gebruik ik de parameters uren * 3600, minuten * 60 en seconden tel ik bij elkaar op en geef ik mee als return waarde
    End Function

Deze functie geeft toch de gevraagde waarde terug?

Ik weet niet waarom jij nog een tweede functie maakt?
Alsook snap ik niet wat je doet in jouw functie?
Kun je even uitleggen waarom je dat doet in je functie?

groetjes!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de opdracht nu ik hem nog een keer leest wel een beetje vaag vind.

Ik dacht eigenlijk dat je dit moet omrekenen in uren, minuten en seconden. maar als ik zo lees dan klopt dat niet helemaal.
Vandaar dat ik de code zo geschreven had.
Dan zou je 61 uur en 2 seconden hebben. Het lukte mij niet om die 2 seconden nog apart weer te geven.
Vandaar ook die tweede functie in het stukje maar dat werkte ook niet.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt
Maar dan is het wel goed denk ik hoe jij doet.
 
Hey, als je inderdaad terug wil om rekenen (totaal seconden -> uren:minuten:seconden)
dan doe je dit ongeveer zo:

Code:
Private Function secondenInTijd(seconds As Integer) As String
        Dim hours, minutes As Integer
        hours = Math.Floor(seconds / 3600)
        seconds = (seconds - (hours * 3600))
        minutes = Math.Floor(seconds / 60)
        seconds = seconds - (minutes * 60)
        Return String.Format("{0:00}:{1:00}:{2:00}", hours, minutes, seconds)
    End Function
 
Ok Thanks! Dat ziet er best ingewikkeld uit. Zover ben ik nog niet. maar wel leerzaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan