• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Inlog aanhoudende piep / hangende letter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mystery Angel

Nieuw lid
Lid geworden
28 okt 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik ben in het bezit van een Toshiba Satellite P300-123

Jaar 2008 ? Model nr. pspc4e-00w001du

Windows Home Vista Premium

Als ik opstart krijg ik een langdurige pieptoon met tussen poses.
Dan schiet hij door naar het inlog scherm
Hier zie ik dat hij constant dezelfde letter blijft ingeven
(G op het toetsenbord is nl onbruikbaar dus een los USB toetsenbord geinstalleerd en letter verwijderd vast toetsenbord)

Na herhaaldelijk aanslagen op andere toetsen stop hij dan na tijdje.
Ctrl-A en Del en letters zijn weg
Ik kan nu normaal op mijn account inloggen



Hoe kan ik het herhaalde piepend geluid weg krijgen tijdens het opstarten ?

en
Hoe stop ik nu toch die herhaalde toetsaanslag van de letter G ??

(welke ik overigens niet zelf aanraak maar op het inlogscherm zichzelf blijft herhalen)

Alvast dank voor het advies :)
 
De verklaring voor de lange pieptoon is afhankelijk van het merk/type BIOS (AMI / AWARD / PHOENIX) van jouw laptop.
Hier enkele mogelijke oorzaken: http://en.kioskea.net/forum/affich-21971-long-beeps-can-t-start-computer
Ik zou eerst proberen om het werkgeheugen eruit te halen en weer terug te plaatsen. Soms lost dat het probleem al op.
Wanneer jij zelf niets veranderd hebt aan het werkgeheugen, dan heb jij er 2 modules in zitten: een van 2 GB en een van 1 GB.
Je kunt ook proberen om de laptop op te starten met slechts 1 reepje werkgeheugen. Daarna geen lange pieptoon? Dan opstarten met alleen het andere reepje erin.
--------------------

Dan nu je andere probleem: de letter G komt op het scherm, terwijl je die toets niet indrukt.
Je hebt de toets G van het in je laptop ingebouwde toetsenbord afgewipt, maar dat heeft duidelijk niet het gewenste resultaat. De letter G blijft toch verschijnen, alsof je die (weggehaalde) toets indrukt.
Het indrukken van een toets zorgt ervoor dat er contact wordt gemaakt. Bij jou is er blijkbaar (bijna) voortdurend dat contact. Dat houdt alleen op wanneer je flink gaat rammen op wat andere toetsen. Het weghalen van een toets lost dat probleem niet op.
Lees hier (onder Constructie) hoe een toetsenbord werkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toetsenbord_(computer)

Hoe los je dat probleem dan wel op? Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden:
1. Je schakelt het ingebouwde toetsenbord uit. Dat kun je doen door de laptop te demonteren en dan het kabeltje van het toetsenbord los te maken. Je zult op internet moeten zoeken naar een handleiding waarin wordt uitgelegd hoe je de laptop kunt demonteren: klik!
2. Wanneer je die laptop toch openmaakt, kun je ook besluiten om het ingebouwde toetsenbord zelf te vervangen.
Een nieuw vervangend toetsenbord voor jouw laptop komt op 27,95 (exclusief 5,95 verzendkosten). Zowel in zwart als in zilver te verkrijgen.
Je kunt het toetsenbord ook laten vervangen. Een firma als ReplaceDirect doet dat voor je, maar dan wordt het vanwege het arbeidsloon wel flink duurder natuurlijk: 84,95.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan