• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer 5310 met Vista helemaal schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilde Spriet

Junior lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal, ik heb een oude Acer opgekocht en daar schijnt een verborgen drive op te zitten met een bootdisk.
Weet iemand hoe ik deze moet vinden en aan moet spreken? Ik wil de hele zooi resetten en opnieuw booten.

Alvast bedankt.
 
Om de recovrypartitie op te starten reboot jij het notebook - je houdt de ALT-toets ingedrukt en jij tokkelt op de funktietoets F10.

Is de recovery klaar, dan heb je een nieuwe Vista met alle Acer bloatware en een verouderde antivirus demo, oude Java en oude Flashplayer.
Die oude software moet dus sowieso verwijderd worden.

Het beste doe je dat met de Revo Uninstalleer Pro shareware.

Mogelijk dien je Service Pack 1 en Service Pack 2 voor Vista herinstalleren.
 
Ik ga het gelijk proberen.

Hartstikke bedankt alvast.
 
Ik hoop voor jou, dat de recovery niet corrupt is.
Dus succes ermee.
 
Het heeft even geduurd want er waren nogal wat problemen, maar het loopt nu als een zonnetje.
Wel weer even wennen met zo'n oude Windows maar het gaat.

Nogmaals van harte bedankt Abraham.
 
Fijn dat het inderdaad goed gegaan is, niet om het even, maar doe vooral nu onderstaande test om te bezien of de beveiliging in orde is:

download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post

Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
 
ga naar je schijven, dan ergens boven moet je een vinkje kunnen aan vinken onder de naam: Verborgen bestande
dit maakt allen verborgen bestanden magies niet meer verborgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan