• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 opnieuw installeren met behoud van data via boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos34

Junior lid
Lid geworden
18 sep 2014
Berichten
48
Waarderingsscore
0
w7_install.png

1ste vraag is dit op de een of andere manier te omzeilen dat dit buiten windows om kan?
2de vraag waarom staat die optie er uberhoud bij als dit toch niet kan?
 
het scherm dat je laat zien laat me vermoeden dat je een upgrade dvd gebruikt !
is het de bedoeling om van een windows7 te gaan upgraden naar de windows 8..

*indien je er dus nu een Windows7 er op heb staan en je wilt deze gaan herstellen met behoud van data en bestanden dan dien je een Windows 7 installatie dvd te gebruiken en geen upgrade dvd !

545f56e275416-Ashampoo_Snap_2014.11.09_12h55m50s_004_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had eerste die Windows 7 onder VirtualBox draaien, die installatie heb ik ivm. problemen overgedragen naar VMware Workstation, daar krijg ik nu een BSOD tijden het opstarten, ik vermoed omdat de drivers op Virtualbox berekent zijn.

En het is de bedoeling om precies dezelfde Windows versie opnieuw te installeren omdat deze niet meer opstart.
Hierbij wil ik GEEN schone installatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu jij te kennen geeft dat dit met virtualbox (VMWare Workstation ) te maken heeft weet ik zo niet hoe dit op te lossen is want vermoedelijk is bij de overdracht naar de Workstation de vdi.bestand beschadigt geraakt
 
nu jij te kennen geeft dat dit met virtualbox (VMWare Workstation ) te maken heeft weet ik zo niet hoe dit op te lossen is want vermoedelijk is bij de overdracht naar de Workstation de vdi.bestand beschadigt geraakt

Nee ik heb in Virtualbox al de machine in een VMDK bestand genstalleerd en deze originele VMDK bestand in VMware gebruikt.

---------- Bericht toegevoegd op 14:02 ---------- Vorige bericht was op 13:28 ----------

Inmiddels doet ie het al. Ik heb de guest additions verwijdert via VirtualBox, toen starte ie wel op in VMware.
Alleen is het mij nog altijd een raadsel waarom bij de Windows XP boot installatie wel opdezelfde partitie opnieuw geinstaleerd kan worden met behoud van alle data op die partitie, en bij Windows Vista en later niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom kun je Windows XP wel via boot opnieuw installeren op dezelfde partitie met behoud van alle data, en kan dit bij Windows Vista en later niet meer?

Waarom kun je Windows XP wel via boot opnieuw installeren op dezelfde partitie met behoud van alle data, en kan dit bij Windows Vista en later niet meer?

Zie plaatje:
w7_install.png


Dit irriteert mij vaak, want soms vergeet ik dit nog welleens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is onzin te denken, dat Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 niet kunnen wat Windows XP wel kan.
In Windows XP heet die installatie een Reparatie-installatie en in de nieuwere versies heet het dan Upgrade.

En nu niet meer een nieuw topic aanmaken over hetzelfde onderwerp.
 
Nou en als ik die Upgrade optie selecteer krijg ik dus dit:
w7_install.png

Bij XP:
xp1.png

en
xp2.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je haalt dingen door elkaar.
Filesysteem is enkel het bestandssysteem.
Kies je dat, dan wordt XP dus op het bestaande bestandssysteem nieuw genstalleerd.
 
xp3.png


Daarna bestand TESTFILE aangmaakt in documents.:

[IMG]http://s24.postimg.org/aj8orqlt1/xp4.png

Windows opnieuw installeren:
xp1.png


xp2.png


TESTFILE nog beschikbaar:
xp5.png
 
Je linkt 2 x hetzelfde en dat gaat alleen om het bestandssysteem.

Neemt niet weg dat je met XP en de volledige installatie cd als je de 2e maal op F3 drukt een reparatie installatie kunt uitvoeren alleen niet met een OEM versie.
Met een windows 7 DVD kan ik een upgrade uitvoeren waarbij ook alles blijft.
Nadeel in beide situaties is dat het register waarin de fout vaak zit wordt meegenomen en je er derhalve niets mee op schiet.

En de vraag is op dit forum gesteld, dat heeft weinig zin, bij Microsoft die vraag stellen is aan te raden, die maakt dit zo.

Miss eens gaan denken om een image te maken en die te onderhouden, staat de boel in een paar minuten er weer op..........
 
Ik ben er inmiddels achter dat bij een nieuwe Windows 7 instal zonder format ook alle documenten en program files in de map windows.old bewaard worden.
Ik dacht eerst altijd dat alleen de Windows installatie zelf in Window.old wordt opgeslagen en dat documenten en programma's verloren gaan.
Je hebt dus toch gelijk het is mogelijk Windows 7 en later opnieuw te installeren op dezelfde partitie met behoud van alle data, Windows XP pakt het alleen wel heel anders aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan