• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Licentie Code?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramm

Gevestigd lid
Lid geworden
16 sep 2013
Berichten
204
Waarderingsscore
0
Hallo besten,

Zoals ik al eerder in een thread had gepost, is mijn hardeschijft een soort van defect.
Ik heb mijn neef er naar laten kijken, en hij kon er ook niets meer mee.
Nu ben ik bijna jarig, en heb ik van een ouders een 250G SSD gevraagd.
Maar ik wel wel eerst zeker weten dat ik nog die licentie code uit m'n oude hardeschijf
kan vissen zodat ik niet ook nog een nieuwe Windows licentie hoef te kopen.
(iemand in die thread zei dat dat kon)
Dan zouden de kosten redelijk uit de pan reizen. Kan iemand mij daarmee helpen??

M.v.g.
Bramm
 
is de betreffende HDD nog te benaderen indien deze aangesloten is ?
indien zo kun je de licentie code ophalen met het programma magical jelly bean keyfinder
is de HDD aangesloten maar is de Windows niet te benaderen dan is er geen mogelijkheid om deze licentie op te halen !

---------- Bericht toegevoegd op 17:45 ---------- Vorige bericht was op 17:43 ----------

@ abraham54 deze vraag heb jij ook in zijn vorig topic gesteld en nadien gaf de TS aan dat er geen licentie sticker aanwezig was !

---------- Bericht toegevoegd op 17:53 ---------- Vorige bericht was op 17:45 ----------

@ Bramm
indien je de licentie niet terug vind kun voor 20 een licentie aankopen ...
bezie dit topic eens ....http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119764&highlight=windows+licenties
ook ik was er eerst wantrouwig op ...en besloot het er op te wagen ! *lees het betreffende topic er over na !
 
Ja ik kan windows nog wel bereiken, ik kan alleen niet meer inloggen ect. ect. (Blijft hangen op schijfherstel)
Maar dat bestandje is wel een .exe?!
 
ja dat bestandje is een uitvoerend bestand dat je dient op te starten in windows om je licentie code te achterhalen ..
 
Start een chkdsk op via een opdrachtprompt
**je dient dus op te starten vanaf de herstel cd / usb stick ! ( over welke windows gaat het hier in feite ! )
start een opdrachtprompt op als de administrator
geef de opdrachtregel chkdsk C: /f /r /x in ( neem deze over zoals hier vermeld)

wil je chkdsk toepassen op een externe schijf dan vervang je enkel de letter C door de letter van deze schijf.
de parameters /f /r /x blijven behouden

-verklaring parameters zie hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows niet meer te benaderen - gaat Veilige modus mogelijk wel?
http://users.telenet.be/marcvn/spyware/veilige-modus.html

Nee, het is shift + F8 toch?
Zo ja, hij gaat gewoon door naar automatisch herstel.

---------- Bericht toegevoegd op 16:31 ---------- Vorige bericht was op 16:19 ----------

Start een chkdsk op via een opdrachtprompt
**je dient dus op te starten vanaf de herstel cd / usb stick ! ( over welke windows gaat het hier in feite ! )
start een opdrachtprompt op als de administrator
geef de opdrachtregel chkdsk C: /f /r /x in ( neem deze over zoals hier vermeld)

wil je chkdsk toepassen op een externe schijf dan vervang je enkel de letter C door de letter van deze schijf.
de parameters /f /r /x blijven behouden

-verklaring parameters zie hier

Het gaat hier om Windows 8.1
Ik beschik alleen niet over zo'n herstel cd, en ik kan ook niet bij die partitie op m'n harde schijf?!



Dit is nieuw
Ik heb m'n pc gewoon weer eens de herstel laten draaien, daar kwam toen dit uit:
Misschien brengt dat wat meer duidelijkheid?!
DSC_000001.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag reactie?!
 
er zit dus een fout in het bestand waarnaar verwezen word of erger nog en dat is dat dat bestand gewoon niet meer aanwezig is op je systeem !
de foutcode 0x0000000f heeft dan weer betrekking op je MBR (MasterBootRecord)
jij dient deze dus te herstellen .. lees hier hoe

---------- Bericht toegevoegd op 18:21 ---------- Vorige bericht was op 18:20 ----------

noteer dat ik wel ingelogd ben maar dat ik ook met andere dingen bezig ben op meerdere fora's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan