• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gmail start niet van een andere computer dan de mijne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Een hele tijd geleden al, heb ik op mijn eigen laptop mijn wachtwoord voor Gmail veranderd en het oude weggegooid. Toen ik wat later mijn Gmail op de computer van mijn vriendin (Johke) wilde openen, kwam de mededeling dat ik x dagen geleden mijn wachtwoord veranderd had. Ik denk dat ik mijn oude wachtwoord had moeten bewaren. Ik kwam op geen enkele manier verder.
Ik heb dat toen laten zitten, want ik heb toch mijn laptop meestal bij mij als ik bij Johke ben. Maar nu heb ik er toch last van. Ik heb het wachtwoord in die tussentijd zelfs opnieuw veranderd. Bij het openen van Gmail bij haar moest ik weer inloggen en dat lukte uiteraard weer niet, ook niet als ik op 'wachtwoord vergeten' klikte en mijn email adres intypte. Er wordt dan naar allerlei zaken gevraagd (zoals mijn mobiele nummer dat ik niet heb, een tweede account dat ik ook niet heb enz.). Maar het moet toch kunnen en hoe dan?
 
Ik vermoed een cookieprobleem in Joke's Windows.

Laat jij de browser de inloggegevens bewaren, dor aan te geven aangemeld te blijven?
 
Een cookie-probleem.... Zal wel. Hoe cookies in de weg kunnen zitten, snap ik niet. Dan zou het te zien zijn als ik nog een andere computer had. Daar zou het wel moeten gaan. Misschien kun jij me vertellen hoe ik een cookie-probleem moet oplossen.
Je vraagt of ik mijn browser (Chrome) mijn inloggegevens laat bewaren. Ik denk van wel, want ik ik hoef op mijn laptop niet in te loggen op gmail. Het is altijd klik, zzzt, klaar.
Heb je hier wat aan?
Ik heb tot een uur of 17.00 de computer van Johke en die van mij naast elkaar voor me staan. Als ik wat moet doen zou een antwoord voor die tijd lekker handig zijn.

Groeten, Abraham

Jov
 
Indien je dus inderdaad aangemeld blijven hebt geactiveerd, had je dus in Joke's computer nog een mailcookie met je oude wachtwoord!
En daarom kreeg je dan ook die melding.

Sowieso vindt ik het slecht op deze manier web e-mail en andere inlogs te beheren.
Zodra een derde toegang krijgt tot de cookiemap en jouw inlog gegevens vindt, kan daarna jouw Chrome-account gehackt worden.
 
Dat zal het dus wel zijn Abraham. En bedankt voor de tip. Iedere keer opnieuw inloggen dan maar.
Maar toch een probleempje nog: hoe kan ik 'aangemeld blijven' de-activeren? Ik heb mijn best gedaan om dat op te zoeken via Google, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Kun jij me verder helpen?

---------- Bericht toegevoegd op 09:22 ---------- Vorige bericht was op 09:22 ----------

Dat zal het dus wel zijn Abraham. En bedankt voor de tip. Iedere keer opnieuw inloggen dan maar.
Maar toch een probleempje nog: hoe kan ik 'aangemeld blijven' de-activeren? Ik heb mijn best gedaan om dat op te zoeken via Google, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Kun jij me verder helpen?
 
Dat zal het dus wel zijn Abraham. En bedankt voor de tip. Iedere keer opnieuw inloggen dan maar.
Maar toch een probleempje nog: hoe kan ik 'aangemeld blijven' de-activeren? Ik heb mijn best gedaan om dat op te zoeken via Google, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Kun jij me verder helpen?

---------- Bericht toegevoegd op 09:22 ---------- Vorige bericht was op 09:22 ----------

Dat zal het dus wel zijn Abraham. En bedankt voor de tip. Iedere keer opnieuw inloggen dan maar.
Maar toch een probleempje nog: hoe kan ik 'aangemeld blijven' de-activeren? Ik heb mijn best gedaan om dat op te zoeken via Google, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Kun jij me verder helpen?

Een beetje dom, zie ik. Voordat ik ga inloggen zie ik dat ik 'aangemeld blijven' kan uitvinken.
Nu nog kijken of ik op de computer van Johke kan inloggen.
Bedankt tot zo ver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan