• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Programma's starten na volledige opstart van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stripfiguur

Gevestigd lid
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
212
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb een pc die 24/7 draait ivm een automatische playlist voor een audiostream.
Deze wil ik instellen dat hij automatisch weer begint te streamen na een eventuele (automatische) reboot.

Op zich geen probleem, de soundprocessing incl streamprogramma kan ik instellen dat het automatisch start met Windows en het muziekprogramma kan ik instellen dat het automatisch begint af te spelen wanneer het wordt geopend. Deze heb ik dus in het mapje opstarten gezet van menu start.

Echter heeft het muziekprogramma een mysql server nodig om te kunnen draaien, anders start het programma ook niet op. Er draait wel een mysql server op de pc en deze service start ook bij het opstarten van Windows. Echter opent het muziekprogramma eerder dan de mysql server service waardoor het dus niet wil opstarten. Hierdoor moet ik alsnog handmatige handelingen doen om de pc weer te laten streamen.

Is er een mogelijkheid een volgorde van opstarten te bepalen in Windows XP? Of een delay te zetten op het openen van het muziekprogramma?
 
ik vond het niet helemaal duidelijk maar bedoel je dat het programma waar de audio in afspeeld automatisch word geopent bij het opstarten van de computer of bedoel je dat de audio ook meteen begint met spelen

als je bedoelt dat het programma opent tijdens het opstarten van de computer moet je naar:
uitvoeren/run
type dat "msconfig"
dat krijg je een menutje dan moet je zoeken naar de naam van je audio programma als je hem hebt gevonden staat er links een checkbox die moet je aan vinken

heb je dat gedaan? sla het op en start de computer op nieuw op

succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan