• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Email probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb 2 providers:
1 via een modem met optische verbinding
2 via een celphone key verbinding. (3.5G)
Nu ligt nr 1 er weer eens een paar dagen uit en hoelang dat gaat duren......
Met nr 2 kan ik wel via nr 1 Emails downloaden, maar uploaden gaat niet. Foutmelding!
Een derde mogelijkheid: via 2 naar Internet en de provider site/webmail.
Nadeel: verzonden mails komen niet in mijn sent items in MLM en
de mail editor van de webmail is heel primitief.

Twee vragen.
1. Hoe is het mogelijk dat ik via 2 wl Emails kan downloaden maar niet uploaden.
2. Is het mogelijk iets zodanig te veranderen in het modem dat ik ook Emails kan uploaden?

Een en ander omdat ik niet wr in korte tijd van mail adres moet veranderen (b.v. Gmail.com)

Ik heb Windows 7 Home Premium - Windows live mail
MVG perloc
 
Het is logisch dat jij via de 3G verbinding geen e-mails kan versturen.
Want de server aanbinding naar de e-mailserver werkt dan niet.

Ben ik bij mijn zus in Duitsland, kan ik wel via Ziggo mails ontvangen, maar niet verzenden, want Deutsche Telekom kent mijn uitgaande mail aanbinding niet.
Dus ook dan moet ik uitwijken naar de Webmail van Ziggo.

Via webmail verzonden mails kan je altijd weer verzenden (doorsturen) naar je eigen mail, zodat je deze dan kan kan verplaatsen naar de map Verzonden.
 
Laatst bewerkt:
Dat doe ik nu dus ook: ik verstuur een copie (BCC) van mijn mail naar mijzelf en verplaats deze dan in de "Sent item" box bij ontvangst.
Het bezwaar is echter dat de mail-editor van deze 3G server zo beperkt is. Ik kan b.v. niet (nog niet ontdekt hoe) images plaatsen in mijn mail, noch attachments toevoegen. Ook ontvangen attachments op die 3G server krijg ik niet geopend.
Dus toch maar gmail.com? Moet ik weer iedereen mailen dat (binnen een half jaar) mijn mailadres is veranderd.
Het heeft wel voordelen: als ik buiten mijn huis ben kan ik gewoon mailen.
MVG perloc
 
Normaal gesproken kun je ook buitenshuis of via een andere internetverbinding mailen. Alles valt of staat met je configuratie en de mogelijkheden die je mailprovider biedt.

Normaal gesproken plaats je in je mailprogramma als uitgaande server de SMTP-server van je internetprovider. Dan hoef je niet te authenticeren, maar je mag gewoon versturen.
Als je provider het ondersteunt, kun je ook een SMTP server ingeven met verificatie:

546685ff-2305-498a-a05a-280c8af39a91_0.png


Dat post niet in verzonden items komt te staan als je via webmail verstuurd, heeft alles te maken met de instellingen van je mail. Als je POP gebruikt, kan dat inderdaad niet, omdat de map Verzonden items in de webmail een andere map is dan de map Verzonden items op je computer. Gebruik je IMAP, dan is die map wel hetzelfde en zal mail die verzonden wordt via webmail ook als verzonden zichtbaar worden op je computer.
 
Gollum: oei..... dat is een beetje tekort door de bocht!
Zoals zo vaak is het bij mij weer anders dan de voorbeelden die worden gegeven. Zie hier:
pop.jpg
Je zult me niet kwalijk nemen dat ik username en password heb afgedekt.
Bij welke provider moet ik evetueel iets veranderen? Bij de 3.5G key gaat dat niet, zover mijn kennis reikt. Daar heb ik ook geen mailaccount.
De tvcabo is degene die eruit ligt, dus daar gaat het ook niet!!
perloc
 
Als het domein tbcabo.co.mz er helemaal uit ligt, dan gaat de verificatie ook niet werken. Maar je zegt dat de inkomende wel werkt, dus zal de uitgaande mail het ook wel doen.

Onderaan jouw schermafbeelding staat "My server requires authentication". Vink dit aan en vul bij de settings je inloggegevens van de POP-verbinding in, inclusief wachtwoord.
Dan zou het ook via 3.5G moeten werken.
 
Dank voor antwoord. Dan zal toch eerst tvcabo.co.mz moeten werken voor ik dit kan doen.
Wachtwoord en gebruikersnaam had ik afgeplakt. Die staan er nog gewoon.
Zal het in ieder geval proberen.
Voor de duidelijkheid: tvcabo werkt helemaal niet!!
Mer 3,5G kan ik wel mails down- maar niet uploaden.
Ga nu die autentication aanvinken....
Even later: HET WERKT. Mails die klaarstonden zijn verzonden. Dus het was die autentication!
Dankjewel voor de hulp.
perloc
p.s. : TVCABO WERKT NU OOK!! Dus dat was het hele eiereneten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je je mail kunt ophalen, dan doet die mailserver het in elk geval wel. Als je ook mail kunt versturen via webmail, doet de smtp-server van tvcabo het ook nog. Deze staan los van je internetverbinding.

Je kunt testen of het nu ook via je 3G werkt, door de stekker van tcvabo eruit te trekken. Dan weet je zeker dat die verbinding het niet doet. En dan met je computer via de celphone key een verbinding maken en een mail aan jezelf sturen.
 
Het werkt via beiden! Zowel tvcabo als 3.5G
Nogmaals dank!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan