• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WiFi valt vaak even weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJordy

Bekend gezicht
Lid geworden
6 mei 2012
Berichten
150
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik zit nu al een tijdje met een probleem waardoor ik niet fatsoenlijk kan gamen (en ook gewoon internetten). Mijn internet valt namelijk om de haverklap eruit. Dit duurt dan meestal een paar minuutjes en daarna werkt het weer. Dit is erg lastig tijdens het spelen van games, aangezien je er dan meestal uitgekickt wordt.

Er zitten gemiddeld 5 apparaten (3 PC's, 1 laptop, 1 PS4) tegelijk op het zelfde WiFi netwerk. In totaal zitten er ongeveer 10 apparaten aan het wifi netwerk. Kan het zijn dat er een limiet aan apparaten zit of is dit onmogelijk? Daarnaast gebruik ik voor de computer op de zolder (deze ontvangt geen wifi) een powerline adapter. Daarnaast heb ik op de eerste verdieping een wifi range extender. Ik heb internet bij Ziggo en heb hierbij een Cisco epc3928 modem/router. Aan deze modem heb ik nog een extra router hangen (TP-Link TL-WR1043ND v2).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit een limiet aan het aantal apparaten. Uitgaand van een volledig beschikbare IP-range, praat je over 254 hosts minus de router is dus 253 apparaten. De vraag is natuurlijk dan wel wat er van je bandbreedte overblijft.

Dan je probleem met WiFi.
- En router beneden (met WiFi?)
- En router op een andere plek (ook met WiFi?)
- Een range-extender (gekoppeld aan welke SSID?)
- Hebben andere apparaten er ook last van of is het alleen jouw computer?

Uit je openingsbericht is niet helemaal duidelijk op welke router je bent aangesloten. Het meest eenvoudige is om te gaan elimineren, dus apparatuur uitschakelen, testen, eentje bijschakelen, testen...
 
Ik heb beide routers eigenlijk bij elkaar staan. De range-extender is verbonden met de eerste router (Cisco EPC3928). Op het moment van weg vallen hebben alle apparaten hier last van.

---------- Bericht toegevoegd op 16:31 ---------- Vorige bericht was op 16:30 ----------

Ik heb beide routers eigenlijk bij elkaar staan. De range-extender is verbonden met de eerste router (Cisco EPC3928). Op het moment van weg vallen hebben alle apparaten hier last van.

Ik zal alvast beginnen te elimineren.

---------- Bericht toegevoegd op 19:24 ---------- Vorige bericht was op 16:31 ----------

Heb het een tijdje geprobeerd met alleen de Cisco router. Werkte in het begin prima. Maar na een tijdje viel de verbinding op een andere pc weg (deze pc maakte altijd gebruik van de extender). Opnieuw een tijdje nergens last van maar na een ongeveer een uurtje valt mijn internet er tijdens een potje fifa uit en doet het even later weer. Nog geen duidelijkheid dus.
 
Als je alleen met de Cisco router hebt gewerkt, dan lijkt het probleem dus of in dat apparaat te zitten, of in je internetverbinding.

Ik heb zelf geen Ziggo, dus ik ben er ook niet 100% zeker van of je met een reset naar fabrieksinstellingen wel weer een verbinding terugkrijgt, of dat je dan nog weer zaken moet (laten) configureren.
 
Die router heb ik al een keer ge reset maar dat hielp helaas niet. Het gekke is dat deze keer alleen de verbinding weg viel op 1 pc en de router was ook een tijdje niet te vinden op deze pc terwijl de rest van de apparaten er geen last van hadden.
 
Nou, nee. Die pc had hier eerder ook al last van, maar dat had ik opgelost met die extender. Het is echter niet het probleem waarvoor ik dit topic ben gestart. (het begint volgens mij een beetje een warrig verhaal te worden...).
 
Ja, want ik raak je een beetje kwijt.

In eerste instantie heb ik het idee dat alle WiFi wegviel op alle computers. Dat lijkt dus nu niet het geval te zijn?
 
Even ter verduidelijking. Ik had "vroeger" problemen met 1 PC (laten we zeggen PC1). Deze PC1 verloor namelijk steeds zijn verbinding met het internet. Om deze reden heb ik die wifi extender gekocht. Die extender loste vervolgens dit probleem wel op, maar veroorzaakte wellicht het probleem wat ik nu heb (het wegvallen van het internet op alle apparaten).

Nou blijkt dus dat ik zonder die extender (vooralsnog) geen problemen heb ondervonden op alle apparaten, behalve PC1 dus.

Oftewel. Misschien kun je me helpen die PC goed werkende te krijgen zonder die extender?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan