• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gmail in android 4.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Wij gebruiken Gmail op onze Nexus7 tablet (Android 4.4).
Op onze PC gebruiken we outlook als e-mailclient.(W7 prof 64bit) deze is gesyncroniseerd met de Gmailclient.
Maar op de PC gebruiken we die Gmail niet.

Als we de Nexus7 enkele dagen niet gebruiken staat heel het postvak IN vol mail.
Geen probleem.We overlopen die dan en vegen de meeste weg.
Maar hoe kunnen we nu bvb alle mails ineens naar de prullenbak verplaatsen?
En , nog belangrijker, hoe kun je die prullenbak ineens leegmaken?

Dank bij voorbaat,


Grtz, krieter.

---------- Bericht toegevoegd op 10:39 ---------- Vorige bericht was op 15:12 ----------

Is dat probleem dan door niemand gekend?
Of is er geen oplossing voor?

Grtz, krieter.
 
Kijk hier eens: https://support.google.com/mail/answer/1386450?hl=nl

Op mijn Nexus 7 (uit 2012) volgde ik deze instructies op:

5481afa542a83-Prullenbak_Gmail_legen.PNG


Toen ik de knop 'Prullenbak legen' zag op mijn tablet, wilde ik daar even een printscreen van maken. Dat lukte niet direct. De knop 'Prullenbak legen' verdween bij mij en ik kreeg hem op geen enkele manier meer terug, hoe vaak ik ook de instructies herhaalde. Vreemd...
Maar als ik echt flink onderhoud wil plegen aan de mails in Gmail, dan doe ik dat liever niet op mijn tablet, maar via de browser op mijn pc. Dat werkt veel makkelijker. Ik log in op mijn Gmail account in de browser; ik klik op Prullenbak en boven het bovenste bericht klik ik dan op 'Prullenbak leegmaken':

5481b11ba4f01-Prullenbak_Gmail_in_browser_legen.PNG


Jij schrijft dat Outlook op de pc gesynchroniseerd is met Gmail. Hoe bedoel je dat? Wanneer je ervoor hebt gekozen om alle mails die op een bepaald e-mailaccount (bijv. het account dat jij van je internet provider hebt gekregen) binnen komen, door te sturen naar jouw Gmail, dan is dat niet hetzelfde als synchroniseren. Doorsturen is eenrichtingsverkeer. Synchroniseren is tweerichtingsverkeer.

Op de laptop die permanent bij mijn vriendin staat, heb ik in Windows Live Mail 2011 slechts 1 e-mailaccount gezet: mijn Gmail account.
Wanneer ik op die laptop WLM open en met de rechter muisknop klik op Prullenbak, kan ik die direct legen:

5481b558cbe46-Map_verwijderde_items_leegmaken.png


Het gevolg is dat op de server van Gmail de prullenbak geleegd is. En vanzelfsprekend dus ook in de Gmail app op mijn Nexus 7.
 
Het lijkt erop dat je mail ophaalt met het POP3 protocol en niet met IMAP. Zou dat kunnen kloppen?
 
@porrelaar,
Vroeger kon ik de "prullebak leegmaken" in de Gmail android wel maar sinds de laatste auto update van onze Nexus7 2012 niet meer.
Ik kan daar sowieso in geen enkele map bvb alles selecteren en dan verwijderen.
Altijd mail per mail = tijdrovend pffff.

Natuurlijk kan ik via de gmail op de Pc alles voor elkaar krijgen maar waarom ging dat vroeger wel en nu niet meer!?

@gollem, ja pop3, kan ik beter imap nemen?
en indien ja hoe stel ik alles in?

want dat is mijn ding niet die mail!

grtz, krieter.
 
Als je je mail wilt lezen op meerdere apparaten, is IMAP de handigste oplossing. Als je mail als gelezen markeert op de PC, is de mail ook gelezen gemarkeerd op de tablet. Als je mail verwijdert op de PC, is het ook verwijderd op de tablet. Dat komt omdat je niet, zoals met POP3, de mail naar het eigen device haalt, maar omdat de mail op de server wordt benaderd en alle statussen daar worden aangepast.

Hoe dit nu in te stellen?
Vanzelfsprekend heeft Google daar al eens mee van doen gehad... klik.
 
Ok,
Imap ipv pop3?
Dat krijg ik wel voor elkaar via jou linkje.
bedankt gollem.

Echter 1 nadeel, in ons specifieke geval dan:

Wij hebben 1 gemeenschappelijk E-mail account en het vrouwtje wil dat zo behouden (gewoonte?).
Ik ben nogal veel op reis en lees de mail dan op de Nexus7.
Als nu met Imap de vrouw thuis een mail delete is hij op de Nexus natuurlijk ook weg.

Dus wat ik graag zou willen (als het kan, en vroeger kon dat!) is zelf via de Nexus alle mails tegelijkertijd uit de prullebak verwijderen met Gmail.

Mvg, krieter.
 
Ik weet dat er een update is geweest van de GMail app op Android. Misschien eens op zoek naar een andere mail app?
 
Ja kan ik ook doen hoor.
Maar wij zijn dat nu zo al jaren gewoon he.

Toch straf dat die mogelijkheid na updaten verdwenen is.
Ik zal toch wel niet de enige zijn die zijn prullenbak in 1 keer wil leegmaken via die android app

Ik ga voorlopig even de prullenbak leegmaken via de PC.

Of inderdaad een andere mail app.

Voorstel?

Alvast bedankt,

Mvg, krieter
 
Ik heb alleen een GMail-adres omdat ik een Android telefoon heb :wink: En eigenlijk lees ik nooit die mail op de telefoon, maar altijd op de computer.
Helaas kan ik je dus hierin niet van een passend advies voorzien.
 
Ok komt wel in orde.

Bedankt,

Mvg, krieter.
 
Nog even een update van de situatie!
Uiteindelijk heb ik dan maar besloten om die gmail en outlook gesyncroniseerd te houden.
Dus zoals het was.
En ik heb de prullenbak dan maar via de PC leeggemaakt.

En enkele dagen later kijk ik op de Nexus 7 mijn mails na en wat denk je.
De optie "prullenbak leegmaken" is terug in het keuzemenu (popup) verschenen.

Alles is dus terug bij het oude.

Bedankt voor de hulp.

Mvg, krieter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan