• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

meeste items in de map SendTo zijn niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

porrelaar

Senior
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
16.735
Waarderingsscore
333
Betreft 10 inch netbook (HP Mini 110-3101sd), draaiend op Windows 7 Starter.

Wanneer je in de Verkenner rechtsklikt op een bestand of programma, en dan kiest Kopiren naar, krijg je normaal diverse opties te zien, zoals Bureaublad (snelkoppeling maken); Documenten; E-mailgeadresseerde enzovoort.

Ik zie dan momenteel slechts 1 optie: Faxontvanger. De rest is spoorloos.
Natuurlijk meteen een kijkje genomen in de map SendTo:

5482099adbf00-SendTo_map.png


Tja, alle items staan er nog wel in, maar alleen Faxontvanger heeft nog het juiste pictogram. En daarom krijg ik alleen Faxontvanger nog te zien als optie bij Kopiren naar.

Vraag: hoe repareer ik dit? Het zal waarschijnlijk wel kunnen via een aanpassing in het register, maar misschien heeft iemand een ander idee.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
 
Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen, haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die telkens gebruikt kan worden.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Dag Abe,

Ik had voordat jij je antwoord postte al een herstelpunt (van 1 december) teruggezet. Herstelpunt terugzetten was gelukt, maar de inhoud van de SendTo map was nog defect.
Momenteel is het netbook bezig met het installeren van 4 Windows updates en dat duurt een eeuwigheid. Hij is nu al zo'n 20 minuten bezig met "Update 4 van 4 installeren". Het netbook is traag vanwege de Atom processor, maar deze update duurt wel extreem lang.

Wanneer de updates genstalleerd zijn, zal ik MBAM uitvoeren. Dat programma staat al op het netbook.
 
Kliik je dan op Updaten, komt de melding dat er een nieuwe versie van MBAM is.
 
Update: het is nu 22:30 uur. Mijn netbook vertoont nu al een heel uur deze melding:
Schakel de computer niet uit.
Update 4 van 4 installeren..​

Hij is dus al een uur met dezelfde update bezig. Ik begin te denken dat er hier iets niet goed gaat. :eek:

---------- Bericht toegevoegd op 00:37 ---------- Vorige bericht was op 22:32 ----------

Nadat het netbook 1 uur was blijven staan op Update 4 van 4 installeren was mijn geduld op. Ik heb hem geforceerd uitgeschakeld. Daarna weer aangezet en gekozen voor Normaal opstarten. Dat ging goed.

Ik dacht hier een mogelijke oplossing voor mijn probleem gevonden te hebben: http://www.sevenforums.com/tutorials/45421-send-context-menu-remove-restore-default-items.html
Ik zou dan kiezen voor optie 1: Handmatig herstel door kopiren van de map SendTo uit C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows
Daarna die map plakken in C:\Users\(your user-name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows
Ha, dat had dus geen nut voor mij, want de inhoud van de map SendTo in C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows bleek ook defect te zijn.

MBAM opgestart en update laten uitvoeren naar versie 2.0.4.1028. Vinkje gezet bij "Scan naar rootkits".
Resultaat: Geen bedreigingen gevonden.
Ik krijg het scanlogboek wel in beeld, maar ik kan niet klikken op Exporteer, want ik zie die knop niet. Die knop staat waarschijnlijk buiten beeld. Dat komt door de resolutie van mijn beeldscherm. Die staat op 1024 x 600, en dat is de hoogste resolutie voor mijn netbook. Het venster van MBAM is te groot voor mijn scherm
Poeh, dat was even zoeken. Met Windows toets + pijltje naar rechts kreeg ik de onderkant van het MBAM venster in beeld en kon ik op Exporteer klikken.

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 5-12-2014
Scantijd: 23:28:47
Logbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.00.4.1028
Malwaredatabase: v2014.12.05.13
Rootkitdatabase: v2014.12.03.01
Licentie: Gratis
Malwarebescherming: Uitgeschakeld
Kwaadaardige Website Bescherming: Uitgeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x86
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Jaap

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten Gescand: 317289
Verstreken Tijd: 32 m, 19 s

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Waarschuwen
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaardes: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)

Opmerking: Tijdens de scan met MBAM was het processorgebruik af en toe bijna 100%. Daarvan nam MBAM 40 tot 50% voor zijn rekening. Verder zorgden de volgende 3 processen voor een hoog processorgebruik: SearchFilterHost.exe; SearchIndexer.exe en SearchProtocolHost.exe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Windows Search schakel ik altijd uit in Services: het enigste wat je kan gebeuren is dat de zoekfunktie dan langer er over doet om iets te vinden.
 
Ok, dat zou ik kunnen doen, maar dat lost mijn probleem niet op, dat de meeste items in de map SendTo niet beschikbaar zijn.

Ik kreeg vanavond een helder idee. In een ver verleden had ik met Acronis True Image een image gemaakt, toen ik het netbook voor de eerste keer in gebruik had genomen. Het hele image terug zetten doe ik liever niet, want het dateert van april 2011. Maar ik kon toch uit dat image enkel de map SendTo kopiren? Ik zocht die externe harde schijf op, sloot die aan op het netbook en zag tot mijn verbazing dat ook in dat image dezelfde foute weergave van de pictogrammen in de map SendTo stond. Precies eender als in mijn startpost van dit topic. Kopiren en plakken had dus geen zin. Het lag niet aan die bestanden. Het lag enkel aan de manier waarop ze werden weergegeven.

Ik koppelde die externe harde schijf af en sloot hem aan op mijn desktop pc. En toen zag de inhoud van de map SendTo in dat image er heel anders uit:

5483a8ec8ff8a-sendto_op_ext_hdd_op_hoofd_pc.PNG


Vreemd genoeg werden nu alle pictogrammen op een na correct weergegeven. Nu klopte alleen het pictogram voor Faxontvanger niet. En dat was op het netbook het enige pictogram dat wl klopte.

Ik heb de icon cache van het netbook verwijderd en opnieuw op laten bouwen. Zonder het gewenste resultaat.
Daarna liet ik er een Fixit van Microsoft op los: MicrosoftFixit.WinFileFolder.MATSKB.Run.exe. Die leek wat gevonden te hebben en die fouten ook gerepareerd te hebben:

5483aad1f29fd-Gerepareerde_problemen.png


Nou, het enige resultaat was dat de pictogrammen op mijn bureaublad groter waren geworden en op een andere plek stonden. Wanneer ik rechtsklik op een bestand en kies voor Kopiren naar, heb ik alleen nog maar die Faxontvanger staan als optie.
Geen positief resultaat.

Nu kan ik, als het echt zou moeten, wel dat 3 jaar oude image terug gaan zetten, maar dan ben ik een paar dagen bezig met het binnenhalen van updates en het vernieuwen/vervangen van programma's.
Dus als iemand nog een andere suggestie heeft om dit probleem op te lossen, dan is zijn/haar reactie van harte welkom!
 
Het probleem is opgelost. Er bleken een paar registersleutels te ontbreken. Die zijn teruggezet.
Voor wie genteresseerd is in het hele verhaal, dat staat hier.
 
Mooi opgelost van Maxstar! En je hebt weer bewezen een behoorlijke pitbull te zijn :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan