• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.387
Waarderingsscore
468
Inmiddels is Windows 10 officieel uitgekomen en kunnen gebruikers met Windows 7 of 8 gratis upgraden naar Windows 10.


Windows 10 is nog niet officieel uit, echter is de eerste versie wel te downloaden en te proberen.

Dit forum is ervoor bedoeld om ervaringen uit te wisselen, problemen te bespreken, tips te geven en nieuws te plaatsen.

De normale forumregels gelden en alle berichten die te maken hebben met illegale downloads of handelingen worden zonder pardon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je in Windows 10 ook bepalen met welk scherm je opstart , ik bedoel dus met de blokken of met het normale menu , ik vind die mogelijkheid nog niet .
 
2ic86bp.jpg


Is dit een legale en finale versie? Zoja welke moet ik installeren de bovenste of de onderste?
 
Dat zo te zien niet de originele Microsoftsite!

Post die link eens...
 
--
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De site wordt in de USA gehost, maar ik vermoed dat het om illegale uploads gaat.
De versie Windows 10 die daar wordt aangeboden is vrijwel de laatste versie tot nu en is nog niet door MS vrijgegeven.
 
Ok, dus beter niet binnenhalen, bedankt Abraham
 
Ik heb begrepen dat Windows 10 deze zomer offiiciel uitkomt en gedurende het eerste jaar gratis beschikbaar is voor gebruikers van o.a. Windows 7. Ik heb zelf Windows 7. Nergens heb ik nog informatie kunnen vinden over de systeemvereisten. Zijn de systeemvereisten hetzelfde en betekent dat dus, dat ik Windows 10 zonder problemen op mijn Windows 7-pc kan downloaden en wordt Windows 7 dan automatisch vervangen? En is het dan een Nederlandstalige versie? Mocht Windows 10 niet zijn wat ik ervan hoop, is het dan ook weer makkelijk te downgraden naar Windows 7?
 
@Jacques1951

best dat jij dus eerst je voorzorgen neemt en een systeemkopie bewaard op een externe schijf ...
tevens maak je dan ook een bijhorende opstart cd aan ...

mocht je niet tevreden zijn over de Windows 10 dan plaats je met behulp van deze opstart cd de bewaarde systeemkopie terug ...
-je start dus op met de opstart cd en je selecteert dan " Herstellen met SysteemInstallatieKopie "
dus de externe schijf dient dan ook aangesloten te zijn ..
 
Ik heb begrepen dat het niet gegarandeerd is dat, na installatie van Windows 10 na 29 juli a.s., de eigen genstalleerde software ook op W10 gaat draaien. Betekent dat dat mijn printer, die via usb is aangesloten p[ mijn pc, evenals mijn draadloze muis/toetsenbord van Microsoft, waarvan de ontvanger ook op een usb-poort zijn aangesloten, niet meer werken?
Dat zou een ramp zijn, want wat kan ik met een pc doen zonder toetsenbord en muis?
 
wat men daar juist mee bedoeld is nog zeer vaag en onduidelijk..
er word inderdaad wel meegedeeld dat sommigen software / programmas niet mee kunnen naar de upgrade....
denk nu aan het media center iedereen die een pro versie gebruikt kan wel upgraden naar de pro maar het media center is niet aanwezig op de Win 10 pro
ook zal er voordat de upgrade start eerst nagegaan worden of al de programma's mee kunnen gaan indien niet kun je ze later opnieuw installeren...
ik ben zelf ook benieuwd ... want voor deze 12 jarige desktop werden immers geen drivers meer uitgebracht ... standaard kwam deze hieraan met xp

*persoonlijk denk ik niet dat de rand apparatuur er zal onder leiden ....immers hebben zij van Microsoft de Win 10 gemaakt naar de bevindingen van miljoenen testers , waarvoor denk jij dat er anders de previews versie te downloaden was !
juist om rekening te houden met de bevindingen van deze testers .
 
Zodra je windows 10 kan gaan installeren ( 29 juli) dan krijg je van te voren een melding of er wel of geen problemen zijn om windows 10 te installeren.
Als ik bijv nu op het windows logootje klik met rechtermuis knop en ik kies vervolgens voor upgrade status controleren dan verschijnt er heel eventjes een schermpje ik kan dan zien dat media center niet mee gaat binnen windows 10 en dat er nul problemen zijn.
 
Ik vraag mij eigenlijk af of mijn e-mailberichten behouden blijven na de upgrade, die ik overigens nog niet heb gedaan
Er zitten namelijk emotionele berichten tussen die ik nog niet kwijt wil
 
In het topic : Goed verhaal over windows 10 werd niet gereageerd, maar ik memoreer toch nog eens:
De consumentenbond waarschuwd ervoor dat in Windows 10 alle privacy gevoelige zaken zonder meer naar Microsoft gaan. De manier om jezelf daartegen toch te beschermen heeft Microsoft tamelijk verscholen ingebouwd. Het is maar dat je het weet.

Bron: De Consumentenbond
 
Ik heb zojuist mijn laptop van windows 7 naar windows 10 geupgradet. Ik ben nog niet helemaal tevreden want na de installatie wordt alles op mijn bureaublad te breed weergegeven. Alle pictogrammen, afbeeldingen en tekst is erg plat. Ik heb geprobeerd de resolutie te veranderen maar daar lukt het niet mee.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn beeldscherm smaller kan maken?
 
Met een driver zoeker de oude drivers, waarin de PC ooit is geleverd, installeren,
Bij mij werkte dit en daarna kon ik de resoluties aanpassen. Op mijn laptop had ooit bij levering Vista gestaan en op een andere PC Windows 7.
Dus de drivers installeren van het oorspronkelijke besturingssysteem waarin de pc ooit is geleverd. Niet de drivers voor Windows 10.
Met Driver Magician (evt. proefversie) moet dit lukken. Wel goed kijken of de machine x86 of x64 is natuurlijk.
 
De proefversie van D.M. is 2 weken geldig, daarna betalen. Ik herinner mij dat er jaren geleden - vermoedelijk nog in het blad CT! - een progje besproken werd dat sowieso gratis was: de oude drivers op dvd kopiren en bij een catastrofe toepassen. Of het echt werkte heb ik nooit kunnen uittesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan