• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Emet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.609
Waarderingsscore
233
Hallo Forum leden,

Op advies van Abraham heb ik EMET 5.1 op mijn systeem geinstalleerd, maar nu wil ik zojuist even internet explorer starten en dit wordt geblokkeert door EMET,
er verschijnt een melding dat EMET een EAF migration detecteert en de apllicatie sluit. Ik kan internet explorer dus niet starten. En omdat ik hem bijna niet gebruik IE dus, weet ik niet hoelang dit al speelt. Firefox doet het gewoon. Maar omdat ik het idee dat een site niet helemaal lekker werd weergegeven in firefox wilde ik dus IE starten, wat dus in geen geval lukt.

Het lukt me ook niet van de melding een schermafdruk te maken.
 
Ik verplaats je vraag van Windows 7 naar Beveiliging. Dan zal hij Abraham54 eerder opvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roxmarie,

Het lijkt hetzelfde probleem te zijn als ik had met EMET! Lees dit topic eens met de oplossing van Abraham54
 
Ok ga ik doen Rubesky, dankjewel

---------- Bericht toegevoegd op 20:32 ---------- Vorige bericht was op 20:16 ----------

Ik wordt er niet veel wijzer uit, ik kom steeds weer bij versie 5.01 uit, die ik dus al had, ik weet ook niet hoe ik in het programma een instelling kan wijzigen mbt deze EAF.....

---------- Bericht toegevoegd op 20:48 ---------- Vorige bericht was op 20:32 ----------

Oeps ik zie dat ik per ongeluk 5.01 heb getypt maar het moet 5.1 zijn. https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=43714
Maar hiermee zijn bij mij op windows 7, 64 bits de problemen juist begonnen.
 
Dit is een zeer directe link hij gaat hem als het goed is direct downloaden. Dit is een toolkit die juist de door jouw beschreven (en ook door mij ondervonden) problemen verhelpt.
 
Dit is een zeer directe link hij gaat hem als het goed is direct downloaden. Dit is een toolkit die juist de door jouw beschreven (en ook door mij ondervonden) problemen verhelpt.
Nou ik heb hem zojuist via deze link gedownload en genstalleerd. En gelijk krijg ik dezelfde melding als ik internet explorer wil openen. Ik kan hem dus niet gebruiken. Ik heb recommanded options aangevinkt gelaten.
 
Het probleem is simpel op te lossen door op Apps in Emet 5.1 te klikken en vervolgens haal je bij iexplore.exe het vinkje onder EAF weg.
Daarna heb je geen last meer ervan dat Internet Explorer het niet doet (zo heb ik het ook gedaan!)
 
Als we jou toch niet hadden Abe...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan