• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dualboot op Ugoos UT3 android mediaplayer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Wij hebben een mediaspeler besteld en deze wordt normaal volgende week volledig ingesteld geleverd.
Dwz met besturingsysteem-XBMC Gotham-Netflix-een een aantal addons voorgeinstalleerd!

Het betreft hier de:

UGOOS UT3 1.8 Ghz ROCKCHIP RK3288 ANDROID TV BOX (4GB RAM/ 32 GB eMMC).
De UT3 wordt geleverd met Firmware versie 2.0.4.
Deze firmware ondersteunt OTA (over het internet en automatisch) updates.

Deze kunnen we koppelen aan Panasonic Led TV's.(Viera-FT60-42" of de Viera-AS640-48")

Op dit moment is het mogelijk om er dual boot firmware op te laten zetten. Namelijk Android 4.4.2 en Linux Ubuntu 14.10.
Waartussen je dan eenvoudig kunt switchen.

Maar wij moeten nu aangeven of we dat willen of niet!

Daarom enkel vraagjes want hiermee zijn wij niet zo vertrouwd:

1.Is dat een goed idee?Dus doen.
2.Zal dat het geheugen van de mediaplayer niet te veel belasten?
3.Kunnen we via die Ubuntu de mediaplayer gebruiken als een PC?
4.En er dus bvb veilig op internetbankieren?
5.Heb je dan een virusscanner en /of firewall nodig? Die misschien alles vertraagd!

Alvast bedankt,

Mvg, krieter.

---------- Bericht toegevoegd op 11:30 ---------- Vorige bericht was op 14:00 ----------

Niemand een met kennis van zaken over mediaplayers en Linux ubuntu?
 
Hallo Krieter,

Je kunt ook achteraf de dual boot firmware er op zetten en er af halen. Hierdoor kun je het zelf testen.
De Dual Boot kost je zo'n 400 MB extra aan opslag capaciteit dus verwaarloosbaar voor de meeste mensen.
De Ubuntu die er op staat is dan hetzelfde als de pc. Je kunt ook dezelfde usb keyboard en muis aansluiten.
En betreft de veiligheid is het net zo veilig om via een Android telefoon te bankieren.
Er bestaan overigens wel virusscanners. Firewall volgens mij niet.
Meer info over de Ugoos UT3 en de firmware vind je op http://androidtvplaza.nl/ugoos-ut3-firmware/
Suc6!
 
Ondertussen hebben wij de UT3 reeds hier thuis werkende.
Met de dualboot erop.
Geen problemen tot dusver.
We hebben er ook een Mele F10Pro Flymouse bijgekocht evenals een Logitech MK520 combo toetsenbord en muis.
Alles werkt er is enkel 1 probleempje
De USB ontvanger van de flymouse en het toetsenbord zitten beide in een USB poort van de UT3.
Maar slechts 1 van de 2 werkt er dan
Die van het toetsenbord is een unifly ontvanger maar herkend de flymouse niet.

Verder heel tevreden over de UT3.
Bedankt voor de link kan nog van pas komen.

Grtz, krieter.
 
Hoi,
Ik heb nog een vraagje.

De UGOOS UT3 ANDROID TV BOX heeft dus een 1.8 Ghz ROCKCHIP RK3288 (4GB RAM/ 32 GB eMMC)
Met 4GB RAM/ 32 GB eMMC geheugen.
Ik heb even gegoogeld op eMMC.
Maar is die 32Gb opslag nu vervat in de printplaat waar ook de processor opzit?
Of zie ik dat verkeerd?

En als ik dan wil uitbreiden dan met bvb 32Gb op een mini SD card hoe geef ik dan zoiets aan?
Of zelfs een SSD van bvb 128Gb via de usb poort?



Grtz, krieter.
 
eMMC is gewoon flash geheugen wat op de printplaat zit. Vergelijkbaar met een smartfoon.
SD kaart tot 64gb wordt ondersteunt. Met de app 'app2sd' kun je apps verplaatsen naar de sd kaart.
Bij de instellingen zou je moeten kunnen aangeven dat je download naar de sd kaart locatie.
ext. hdd/ssd geen ervaring mee. Zou moeten werken igg. Wellicht een app nodig om het te managen.
 
Hoi,
Dat is dan goed 32Gb flash lijkt mij OK.
Ik zie nu in de UT3:
Interne opslag 0,95Gb en 159 Mb nog beschikbaar (dat lijkt me maar weinig!)
Nand Flash 24Gb waarvan 22,77 beschikbaar ( dat is OK lijkt me)

Ik heb er nu ook een SD kaart van 32Gb in de UT3 ingeplugd en leeggemaakt dus nog 29,36Gb vrij).

Verder heb ik AppMgr 3 geinstalleerd en skype naar de sd kaart verplaatst.
Er is geen merkbaar snelheidsverschil in het opstarten, dus OK.

Downloaden naar sd locatie vind ik niet bij instellingen.
Maar ik denk dat dat niet nodig is hoor.
Voorlopig ruimte zat.

Toch weer wat geleerd.

Bedankt, grtz, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan