• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Programmeertaal voor administratieve software

Status
Niet open voor verdere reacties.

j van loon

Nieuw lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Om administratieve software te maken, vroeger werd Cobol gebruikt om deze software te maken. Is dit nog steeds zo, of zijn er inmiddels andere programmeertalen om bv een boekhoudprogramma of een loonadmini9stratie te maken?
 
Spreadsheets zijn ondingen, helemaal voor administraties/boekhouding. Ze zijn leuk om snel even een model in elkaar te zetten en door te rekenen. Maar verder hebben ze weinig praktisch nut.

Cobol en fortran worden veel gebruikt in (verouderde) systemen in de bankwereld. Voor nieuwe software zou ik daar niet meer aan beginnen.
 
:welkom: op het forum, j van loon!

Ik heb deze discussie verplaatst naar Programmeren.
 
je kan Visual Studio downloaden, nou weet ik niet of het mogelijk is om een administratie programmatje te maken met Object-C enz maar je kan ff google: Hoe kan ik een administrative software maken met Visual Studio
 
je kan Visual Studio downloaden, nou weet ik niet of het mogelijk is om een administratie programmatje te maken met Object-C enz maar je kan ff google: Hoe kan ik een administrative software maken met Visual Studio

*C# / VB.NET
objective-c is voor apple osx / ios en kun je zeker niet in VisualStudio programmeren (heb je XCode voor nodig op een mac of zo)

als je het met visual studio zou doen, zou ik voor c# gaan.


ik weet niet echt of dat er specifieke programmeertalen zijn om die dingen te maken, met c# zijn heel veel dingen mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om administratieve software te maken, vroeger werd Cobol gebruikt om deze software te maken. Is dit nog steeds zo, of zijn er inmiddels andere programmeertalen om bv een boekhoudprogramma of een loonadmini9stratie te maken?

Ik gebruikte voor de ontwikkeling van een boekhoudpakket Ms-Access en VBA. En van de delen is eeen faktureerprogramma; misschien dat je daar iets aan hebt

Je kunt 'm hier downloaden:

https://app.box.com/s/2ygfi8xwb71fmtmxebkc

Voor de instalatie is Install Creator gebruikt. Dat resulteert in een .exe bestand. Je computer geeft je daarom een waarschuwing, maar die kun je negeren; zo'n waarschuwing wordt vaak gegeven bij het downloaden van een .exe bestand.

Nadat je het programma hebt genstalleerd moet je, voordat je het opstart, in Ms-Access een aantal instellingen aanbrengen. Ga daarvoor naar de map c:\Boeket en klik op het helpbestand van Boeket. Daarin staat beschreven wat je moet doen.
In het onderdeel waarin je boekingen verwerkt is er een knop waarmee Boeket gedownloade boekingsbestanden van de bank automatisch verwerkt. Dit onderdeel werkt niet goed meer. De banken hebben bij de invoering van de IBAN-codering de indeling van van dit bestand veranderd. Ik moet daar nog aan werken; mocht je daaraan toe zijn, neem dan opnieuw contact net me op voor een bijgewerkte versie.

Bart
 
Heb zelf ook geen idee maar ik vermoed dat er wel platformen voor bestaan die het makkelijker maken.

Zo is er bijv. een bedrijf in Dordrecht genaamd Codeless wat hun eigen platform heeft waarmee ze heel snel op maat verouderde systemen nabouwen, zoals dat oude Cobol bijv. Echter, het gaat er vermoedelijk om dat je een API hebt waarmee je de meest voorkomende dingen kan doen.

Ik heb er dus niet echt verstand van... nooit voor genteresseerd (behalve die bijna-stage bij Codeless). Het lijkt voor de hand liggend dat Access icm VBA een geschikte taal is, zoals BartSr zegt. Zelf vermoed ik dat het ook wel in Python zou kunnen, maar dan zit je er mee dat je minder makkelijk een GUI kan maken ervoor. Ik denk dat je bij dit soort dingen zo min mogelijk moeite wilt hebben aan het uiterlijk, dus kant en klare componenten gebruiken (Delphi zou dus ook kunnen).
 
Ik gebruikte voor de ontwikkeling van een boekhoudpakket Ms-Access en VBA. En van de delen is eeen faktureerprogramma; misschien dat je daar iets aan hebt

Je kunt 'm hier downloaden:

https://app.box.com/s/2ygfi8xwb71fmtmxebkc

Voor de instalatie is Install Creator gebruikt. Dat resulteert in een .exe bestand. Je computer geeft je daarom een waarschuwing, maar die kun je negeren; zo'n waarschuwing wordt vaak gegeven bij het downloaden van een .exe bestand.

Nadat je het programma hebt genstalleerd moet je, voordat je het opstart, in Ms-Access een aantal instellingen aanbrengen. Ga daarvoor naar de map c:\Boeket en klik op het helpbestand van Boeket. Daarin staat beschreven wat je moet doen.
In the section where you process bookings, there is a button with which Bouquet automatically processes downloaded booking files from the bank. This component no longer works properly. When the IBAN code was introduced, the banks changed the format of this file. I still have to work on that; if you are ready, just contact me again for an updated version.

Bart
[/ QUOTE]
Hi bart, i do not know if this is the Bart Schouten i know but it’s me, Emily. If it’s not you, can you message me?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan