• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Contacts importeren in Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Wegens aanhoudende problemen met de provider wil in overstappen naar Gmail.
Ik heb een account aangemaakt en de mails gemporteerd van de huidige server. Dat is leuk, maar lang niet volledig. Ik wil de mails van WLM (Win Live Mail) importeren. Niet gevonden.
Afgezien daarvan wil ik natuurlijk ook mijn contacts importeren. Het bleek dat Gmail niet in staat is mijn adresbook.WAB binnen te halen. Daar dee ie moeilijk over. Het moest een adres.CSV file zijn. Die is niet te genereren vanuit WLM (kan zelfs geen HELP vinden in WLM!!) Wel een export van mails, maar niet van contacts.
Dus de onvolprezen WinXP weer eens afgestoft en ziedaar, fluitje van een cent. Ik heb nu dus een adres.CSV file.
Nu had ik in Gmail op een gegeven moment een knoppie om contacts te importeren maar daar kwam bovenstaand probleem om de hoek kijken. Dus Gmail afgesloten, de .CSV file gegenereerd en Gmail weer opgestart. Maar hoe ik ook zoek, ik kan dat knoppie om de contacts te importeren niet meer activeren. Hoe doe ik dat?

Bijdeweg, wat is die Gmail traag zeg!!! Het lijkt gewoon het inruilen van problemen.....
perloc
 
Start een internet browser
Open gmail.com
Log eventueel in
Nu opent je postvak in.
Ga naar "Contactpersonen"
Klik op de knop "Meer". Daar vind je importeren/exporteren.
 
Ik heb het gevonden. (bij mij Engels, zoals alles.) Je moet op de rode Gmail venster pijltje drukken en in het dropdown menu kun je kiezen Gmail, Contacts, Tasks. En dan is het verder eenvoudig.
Maar er is een vervolg probleem. Omdat in WLM geen export is te vinden voor contacs heb een oudere .WAB naar een .CSV file getransformeerd en deze in Gmail gemporteerd. Daar moet een hoop uitgevlooid worden. Ik kan lles doen behalve een contact deleten!! Ik heb wel een delete gevonden maar die is grijs, en werkt dus niet. Hoe delete ik een contact?
perloc
 
hoe verwijder je een contact persoon uit je Gmail contactenlijst ..
klik op de te verwijderen contact en selecteer contactgegevens weergeven ...
klik vervolgens op de verschenen emailadres van deze contact en er verschijnt het prullebak icoontje ...klik hierop om het contact te verwijderen ..
noteer dat je deze handeling dient te herhalen voor elk te verwijderen contact ...

---------- Bericht toegevoegd op 09:02 ---------- Vorige bericht was op 08:54 ----------

vraagje ik heb dus de .cvs contacten lijst van WLM geexporteerd en opgeslagen in de map documenten maar hoe kan ik deze dan toevoegen aan Gmail dit is me zelf niet duidelijk .
ik zie wel de optie in Gmail om een contact toe te voegen en dien dan ool de gegevens van wlm in te geven om dit te laten gebeuren maar dan word er naar elk toe te voegen contact een uitnodiging verstuurt ..
ik zie nergens de mogelijkheid om het eerder aangemaakte .cvs bestand toe te voegen aan Gmail ?
 
Huh? Per contactpersoon verwijderen? Wie heeft jou dat verteld?

Als je de contactlijst voor je hebt, kun je een vinkje zetten vr het contact wat je wilt verwijderen.
En wederom onder de knop "Meer" heb je de optie "Contact verwijderen"

@Perloc: In jouw geval dus: Contacts --> Select --> More --> Delete contact

@Emi: Via Contactpersonen --> Meer kun je importeren.
 
Emi: die oplossing van jou lukt niet. Daarme haal je alleen het Email adres mee weg, niet het hele contact. Dat had ik zelf ook al gevonden. De oplossing van Gollem is wel goed!! En bedankt maar weer hiervoor!

Emi: een adres.csv file kun je importeren. Als je contacts heb geselecteerd zie je links-onderaan (bij tenminste!) IMPORT CONTACTS staan. Als je daar op gedrukt hebt volgt de rest vanzelf.
perloc
 
bedankt het is me gelukt om deze lijst toe te voegen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan