• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Loot in RPG's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan

Gevaarlijke Gek
Lid geworden
6 feb 2006
Berichten
4.714
Waarderingsscore
232
Hallo allemaal,

Mijn favoriete game genre is waarschijnlijk wel RPG's. Denk hierbij aan Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Dragon Age: Origins (Inquisition heb ik nog niet gespeeld), Fallout, The Elder Scrolls, The Witcher, Deus Ex, DE: Human Revolution en Fable (de laatste 3 zullen eigenlijk niet zoveel met dit topic te maken hebben). De spellen die ik in de RPG genre leuk vind lopen dus best wel uiteen.

Ondanks dat niet alle spellen die ik genoemd heb recent zijn, begin ik me aan het volgende toch wel steeds meer te ergeren. Namelijk, de gigantische berg loot die smeekt om in mijn rugzak gestopt te worden. In veel van de bovengenoemde spellen lijkt het wel of er in elke kamer een nieuwe berg (nutteloze) loot op me ligt te wachten. Hierdoor lijkt de situatie van de draak die het dorp aanvalt (waar ik naartoe was gebracht om mijn hoofd van mijn romp te laten scheiden), VEEL minder ernstig dan het zou moeten zijn. Dit omdat het spel pauzeert terwijl ik de appels uit mijn rugzak gooi om ruimte te maken voor een extra zwaard. Geloof het of niet, het is weleens gebeurt dat ik zo druk bezig was met inventory management dat, nadat ik mijn inventory weer gesloten had, ik me af vroeg waar ik was, en waarom.

over_encumbered_demotivator_by_gamma099-d4srfcv.jpg


Nu is het natuurlijk zo dat ik die nutteloze loot zou kunnen negeren. Dit heb ik ook weleens geprobeerd. Toch krijg ik dan een steeds sterker wordende neiging om een draai van 180 graden te maken, en alle loot die ik genegeerd heb op te pakken. Want stel je toch eens voor dat er een Frostmourne tussen al die appels verstopt ligt. Een belachelijk idee, maar zo denk ik dan. En daar gaan we dan weer, het verhaal komt weer op pauze te staan.

Er is wel iets anders dat nog even gezegd mag worden; loot kan juist een sterker gevoel geven dat je je in een levende wereld bevindt. Het zou toch apart zijn om een huis binnen te wandelen en er geen voedsel of kleding te vinden. Misschien dat mijn probleem met loot vooral komt door hoe makkelijk het is om bij iemand binnen te stormen, zijn of haar huis leeg te roven, en vervolgens vrolijk fluitend naar buiten te wandelen. Het is alweer een tijd geleden dat ik Fable voor het laatst heb gespeeld, maar van wat ik me herinner ging het er in dat spel wel goed aan toe. Als je een huis binnen liep werd je meteen raar aan gekeken, en zodra je in iemands sokken la begon te spitten in de hoop een legendary te vinden, werden de guards erbij gehaald. Nogmaals, het is een tijd geleden dat ik Fable heb gespeeld, misschien dat ik het me beter herinner dan dat het is.

In mijn ogen gaat het in een RPG om het verhaal, om te zien hoe je character ergens op reageert, het verhaal benvloed, of er zelf juist door verandert. Door loot krijg ik het gevoel dat het verhaal gepauzeert wordt om het spel misschien wat langer te laten duren, ten koste van mijn ''immersion'', hoe stom dit ook mag klinken. Pillars of Eternity is een spel waar ik naar uit zit te kijken, al ben ik bang dat ik het spel laat liggen als het ook zo'n loot-festijn wordt. Dit is ook n van de redenen dat ik het niet zal pre-orderen. Een ander spel dat ik niet gekocht heb vanwege mijn angst voor loot, om het zo maar te noemen, is Divinity: Original Sin. Hierbij heb ik alleen nog niet veel research gedaan, dus misschien (hopelijk) valt het mee als het gaat om loot verzamelen.

Zijn er anderen die mijn mening misschien delen, of juist het tegenovergestelde zijn? Ik zou graag horen hoe jullie hierover denken.

Een plaatje om te compenseren voor de lange lap tekst. :p
med_gallery_1_3_9949.jpg
 
Als er zoveel loot is, zorg dan dat er ook plaats voor is het mee te nemen. Toen ik aan Skyrim begon zat na 2 uur mijn rugzak vol en had ik geen idee wat ik later nodig kon hebben en wat niet... Vreselijk.
Je punt over Fable is waar. In ieder geval voor deel 2.
 
Ik zou alleen maar handige loot mee nemen zoals bepaalde wapens en dure dingen voor de verkoop en meer niet. Ik speel momenteel veel Dying Light en daar zit ook super veel loot in in de form van wapens maar ik neem dan alleen de sterkere wapens mee en rommel om te verkopen zoals koffie en dergelijke waar je geld mee binnen haald om nog sterkere wapens te kunnen kopen om zombies de kop mee in te meppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan