• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google vol met Ads

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouisJ444

Bekend gezicht
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen!

Ik heb problemen met google.
Het is erg vol met ads.
Ik heb google opnieuw geinstalleerd en adblock er opgezet maar adblock is opeens weg terwijl ik er niet meegedaan heb.
Ik vind het enorm irritant dat er de hele tijd popups komen en dat er overal ads zijn.

Adblock kan ik er niet op installeeren ik weet niet waarom maar google zegt de hele tijd dat ik netwerk problemen heb wanneer ik adblock erop zet terwijl mijn internet erg goed werkt. (heb bekabeld).

Plz help
Gr louis
 
Mogelijk is er meer aan de hand. Ik heb je vraag daarom verplaatst naar Hijack This, Virussen en Spyware.
Je krijgt hulp van een van onze security helpers, abbs of Abraham54, zodra die online zijn.
 
Ik heb malwarebytes erop gezet en laten scannen en er zaten wel wat virussen op mijn computer.
De virussen zijn nu weg.
En nu zijn er ad Extensies geload.
Ik heb die extensies verwijdert en nu werkt google beter!
Maar kan nog steeds geen Adblock erop zetten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens
548952a2aa423-Google-Chrome-Chromium-icon.png
Old Chrome Remover naat bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

5489538cc672f-Old-Chrome-Removeer.png


  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.



Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
 
Sorry voor late reactie want was met andere dingen bezig.
Hier zijn de logs!
 

Bijlagen

  • log.txt
    38,9 KB · Weergaven: 74
  • info.txt
    20,6 KB · Weergaven: 51
Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.


Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    Code:
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    C:\ProgramData\SalesCeheckker;fs
    C:\ProgramData\toPdeaL;fs
    C:\ProgramData\SaverPrio;fs
    C:\ProgramData\DEEAlppeak;fs
    C:\ProgramData\dealstaer;fs
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Optimizer Pro"=-;r
    C:\Program Files\Optimizer Pro;fs
    C:\ProgramData\gaonfjpakaonciamhofdnnhlcfhfnidh;fs
    C:\ProgramData\SaverAdDoan;fs
    C:\ProgramData\WorldWideCoupon;fs
    C:\ProgramData\12500911977613911139;fs
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
 
Hier is de log!
 

Bijlagen

  • zoek-results.txt
    68,2 KB · Weergaven: 31
Hallo,

Dat was een beste opruiming;

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.


Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
 
Hier is de Log.
En google is nu veel beter!
Eindelijk geen ads en dat soort prut.
Heb nu ook Adblock erop gezet om nog meer ads te blocken.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[S0].txt
    1,6 KB · Weergaven: 36
Hallo,

Dat is netjes zo, en als er verder geen problemen zijn doe het volgende;

Malwarebytes kan je laten staan en n maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.
 
Ik heb weer de Ad Probleem!
Malware Bytes laten scannen en wat PUP gevonden en verwijdert.
Maar google zit nu helemaal vol!!!
Adblock is nu ook verwijdert.
 
Hallo,


Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.


Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    Code:
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
 
Hier is de log!
 

Bijlagen

  • zoek-results.txt
    53,3 KB · Weergaven: 92
Hallo,

Hoe gaat het hierna?
 
Nu gaat het weer beter.
Maar hoe kan ik me beschermen tegen deze dingen.
Want ik weet zeker dat deze dingen wel weer terug komen.
 
Hallo,

Zoek.exe mag je weer verwijderen.


Hier wat over PUP's:
De oorzaak van ongewenste toolbars, extensies, add-ons en browser hijackers is over het algemeen te wijten aan het klikgedrag en het niet goed lezen van de EULA (End User License Agreement) en volgen van de installatie procedure waarbij er al dan niet optioneel gebundelde software, toolbars en andere zaken meegenstalleerd worden.

De grootste boosdoeners hierin zijn de websites die software aanbieden maar de bestanden verpakken in een zogenaamde "wrapper" of aanbieden middels een eigen downloader die zoals in de EULA (End User License Agreement) vermeld automatisch allerlei zaken installeren op de computer. Gekende websites die software op deze manier aanbieden zijn onder andere "Softonic" en "CNet", het advies is dan ook om dit soort websites te vermijden en als u op zoek bent naar bepaalde software deze altijd van de website van de fabrikant en of maker zelf te downloaden.


Maar ik gebruik zelf Chrome niet dus weet geen goede Ad blocker voor je. Vraag dat eens hier: http://www.nationaalcomputerforum.nl/forumdisplay.php?f=57
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan