• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 en Externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

271elanto

Junior lid
Lid geworden
19 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Hallo,


Ik heb enkele externe harde schijven met ATI aansluitingen met heel wat gegevens.
Deze schijven zijn gemaakt onder Vista 32 bit. en onder Windows 7 32/64bit
Ik heb nu een nieuwe PC aangekocht met Windows 8.1 64 bit. Ik krijg hier enkel deze extentie te zien: gdiplus.dll
Bestaat er een mogelijkheid om vermelde schijven toch te kunnen gebruiken onder 64 bit ?

Op voorhand al bedankt voor uw medewerking
 
ATI is een merk, je bedoeld USB vermoedelijk.

Zou gewoon moeten werken, je zou hem in een USB 2.0 kunnen proberen indien nu USB 3.0

Ook al in schijfbeheer gekeken? miss moet de schijf nog worden genitialiseerd.
 
de TS bedoeld waarschijnlijk dat de externe schijven een IDE aansluiting hebben in plaats van een Sata aansluiting ..
graag effe een verduidelijking van de TS zelf !
 
Ik heb dus 3 PC's van Medion 1 met Vista , 1 met Windows 7 en de laatste is pas bijgekocht en deze is met Windows 8.1. Ieder van deze PC's zijn bovenaan voorzien met een speciale aansluiting voor verwisselbare Externe schijven.
De externe schijven welke data hebben en draaiden op Windows 7 (32 en 64 bit) gaan zonder probleem.
De schijven welke ik gebruikte op Vista (32 bit) gaan wel op Win.7 maar niet op Win.8.1

oe krijg ik deze aan het draaien op Win. 8.1 ?
 
Hallo Lange Pier,

Na controle met alle doeleinden heb ik moeten vaststellen dat er n van mijn externe schijven, op geen enkele PC meer draait, ook niet met USB aansluiting.
Dus naar alle waarschijnlijk stuk, niettegenstaande deze nog vrij recent was.

Bedankt in alle geval voor uw medewerking.
 
Het kan de electronica in de behuizing zijn die defect is.
Dus dat betekent dat de HD het intern aangesloten of extern aangesloten in een nieuwe USB-behuizing het wel doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan