• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wie heeft voor mij een Vista installatie dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogske

Junior lid
Lid geworden
23 dec 2014
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Hoi,
Ik heb 2 occasie Siemens gekocht Lifebook E series 8300.
Tot mijn grote ontgoocheling staat er geen windows op maar ubuntu.
Wel de sticker Vista met code. Ik heb geen DVD of CD van Vista. Kan iemand me verder helpen ?

Serge
abbs keek deze laptop na op malware in dit topic: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=121052

Het gaat dus om een Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 laptop, met als besturingssysteem Windows Vista Home Basic, met Service Pack 2.

Jij hebt geen recovery cd of dvd('s) voor die laptop.
Als de recovery partitie nog intact is, dan zou je op de volgende manier de laptop terug moeten kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen:

Press F8 during bootup to open Advanced Options.
Select Repair your Computer.
Select keyboard layout.
Select User name and Password. If Administrator account is disabled use another account.
Select in System Recovery Options the Fujitsu Siemens Computers Recovery
Restore Factory Default Settings to restore the system image.
Select the source From hard disk (recommended).
Last confirmation to restore the image.
Bron: klik!

Wanneer er geen source (bron) wordt gevonden op de harde schijf, dan is de recovery partitie niet meer aanwezig of niet bruikbaar.

Er wordt daar geschreven over recovery discs die je zou kunnen bestellen bij Fujitsu Siemens. Ik heb zelf op de site van Fujitsu gekeken, maar ik zag nergens de mogelijkheid om recovery disks te bestellen. Heb ik slecht gezocht of zijn ze daarmee gestopt?
 
:welkom: op het forum, Serge!

Ik heb jou een eigen topic gegeven en het onderwerp aangepast.
 
Ik hoop dat je er niet al te veel voor betaald hebt (2007).
Indien er genoeg werkgeheugen in beide notebooks zit, kan je ook opteren voor Windows 7.
 
Waarvoor dank

---------- Bericht toegevoegd op 20:09 ---------- Vorige bericht was op 20:08 ----------

Dag abraham. De aanschafprijs lijkt me correct. Er ziet 2 gb geheugen op deze notebooks
 
Hoi Serge, waarvoor met welk doel heb jij deze bejaarde notebooks aangeschaft?

Want 2x Windows Home Premium x86 is ook bijna 180,00.............
 
Laatst bewerkt:
Bejaarde laptops ? Als ge laptops koopt voor 150 , kompleet met dockstation weet ge dat ze niet nieuws zijn he. Er zit licentie vista proff op, maar de mensenwaar ik ze gekocht heb heeft deze verwijderd. Sticker hangt er wel nog op. Heb enkel een dvd vista nodig. Dienen voor mijn kinderen

---------- Bericht toegevoegd op 22:26 ---------- Vorige bericht was op 22:24 ----------

Maggebruikt zijn, want ikheb voor beide decodesticker erop hangen
 
Ja volledig leesbaar
 
Downloaden en legale nimmer er in zetten zo legaliceer je Windows weer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan