• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

internet netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

braband

Vaak hier
Lid geworden
30 sep 2011
Berichten
664
Waarderingsscore
0
Hallo, beste forum leden

Het is weer een tijd geleden dat ik op NCF heb ingelogd
Zit nu met een probleem wat ik alsmaar niet gevonden kan krijgen!
Ik kan niet inloggen op een bepaalde webpagina,er komt dan te staan, WEBPAGINA NIET BESCHIKBAAR, ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Dit is de enigste pagina waar ik problemen mee heb, verder kan ik overal inloggen:
Hoe kan ik dit oplossen?:wacko:

Groeten Braband:
 
Gebruik je toevallig Google Chrome? Zo ja, heb je het probleem ook met een andere browser?

Probeer eens om in een elevated cmd prompt (ik ga voor het gemak uit van Windows 7/8) het volgende in te tikken:
Code:
ipconfig /flushdns

Daarnaast kan het helpen om als DNS-servers de servers van Google te gebruiken: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
 
Hallo,Gollem

Ja, ik gebruik google Chrome (windows 7) ,ik gebruik ook explorer, daar heb ik hetzelfde probleem met dezelfde webpagina!

De code die je gegeven hebt voor de cmd prompt werkt helaas niet,Maar hoe gebruik ik de DNS-servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 van google?

Braband
 
Je zegt dat je niet kunt inloggen op de bepaalde pagina. Is dit misschien een beheerpagina van een website? Is daar misschien een .htaccess actief en heb je een nieuw publiek IP-adres gekregen?

Hoe je de DNS servers in Windows 7 wijzigt, lees je hier.
 
Er is gn sprake van een nieuw publiek IP-adres, de DNS servers in windows 7 zijn allemaal ingesteld,Het zou kunnen dat er een .htaccess actief is maar wat moet je er tegen doen? ik heb wel zelf een wachtwoord gekregen van de website beheerder zelf!
 
De vraag is verplaatst van Algemeen naar Internet, Email en Messengers.
 
Er is gn sprake van een nieuw publiek IP-adres, de DNS servers in windows 7 zijn allemaal ingesteld,Het zou kunnen dat er een .htaccess actief is maar wat moet je er tegen doen? ik heb wel zelf een wachtwoord gekregen van de website beheerder zelf!

Als jouw IP-adres niet in de .htaccess staat van de website, maar de .htaccess is wel actief, dan kun jij er niet aan doen.

Kun je bijvoorbeeld wel met je telefoon op die site komen? Of ook niet? Vanzelfsprekend niet via WiFi, maar via het 3G/4G-netwerk van je provider.
Als deze het ook niet kan, wijst het nog meer in de richting van een .htaccess. Als deze het wel kan, ligt het aan jouw netwerk.
 
Ja, kan wel met de telefoon op de site komen,dus het ligt aan mijn netwerk,maar waar ik het probleem moet zoeken? ik zou het nu niet weten!

---------- Bericht toegevoegd op 22:26 ---------- Vorige bericht was op 21:40 ----------

Hallo porrelaar
Hoe kan ik INTERNET,EMAIL EN MESSENGER selecteren ,als ik een vraag wil stellen kom ik alleen op ALGEMEEN uit.
 
Hoe kan ik INTERNET,EMAIL EN MESSENGER selecteren ,als ik een vraag wil stellen kom ik alleen op ALGEMEEN uit.

Bovenaan iedere pagina van het forum zie je deze balk:

549c904994e8c-Computerhulp_nodig.png


Wanneer jij klikt op de knop Computerhulp nodig? Stel een vraag, dan komt jouw vraag automatisch in het onderdeel Algemeen te staan.

Wil jij zelf bepalen in welke categorie (welk forumonderdeel) jouw vraag komt te staan, dan moet je niet klikken op Stel een vraag, maar op de knop Forum (ik heb er ook een pijl bij gezet in de afbeelding).
Je komt dan op de indexpagina (de inhoudsopgave) terecht.
Daar kijk je in welk onderdeel jouw vraag het beste thuishoort. Klik op dat onderdeel om dat te openen.
Zodra dat forumonderdeel geopend is, klik je op de blauwe knop met witte tekst +Nieuwe discussie starten.
Die knop staat linksboven. Een voorbeeld wanneer je een nieuwe discussie zou willen starten in het onderdeel Windows 7:
549c920c9d670-Nieuwe_discussie_win_7.PNG


Je vraag staat dan meteen in het juiste onderdeel van dit forum.
 
Nog wat opties:

Sluit alle vensters.

Controleer de inhoud van het host-bestand (%windir%\system32\drivers\etc\hosts)
Herstart je DNS Client (Start --> Tik in "Services.msc" --> Enter --> Ga naar DNS Client --> Klik met rechts --> Klik met links op "Opnieuw starten")

Zeker omdat het in beide browsers optreedt, zou het in n van deze opties kunnen zitten...
 
DNS Client opnieuw opgestart,Helaas mocht ook niet baten.
 
En het host-bestand? Kon je hier nog iets in vinden?
Als je je telefoon via WiFi verbindt, lukt het dan wel of niet?
 
Het is uiteindelijk opgelost ,heb contact opgenomen met de websitebeheerder zelf,De website is wel vernieuwd maar dat moet normaal geen probleem zijn!
Wat precies het probleem was is nog een vraag voor mij ,maar het belangrijkste is dat het opgelost is.

En nog bedankt
 
Mooi dat het inmiddels werkt. Ben wel nieuwsgierig hoe het nu uiteindelijk opgelost is.

---------- Bericht toegevoegd op 14:55 ---------- Vorige bericht was op 14:55 ----------

Is de website verhuisd misschien? Naar een nieuwe host? En dat onlangs?
 
Ik sla bijna alle wachtwoorden op bij ( norton identety safe) via norton log ook ook meestal in,maar dit ging niet meer bij die website via norton!
Wat ik nog nooit meegemaakt heb! en voor mij onbekend waarom dit niet meer mogelijk was!

Toen heb ik in google chrome gewoon de naam van de website ingetypt en daar kon ik contact opnemen,maar dit was eigenlijk niet nodig! kon daar ook mijn gebruikersnaam en wachtwoord meteen intypen, en toen kon ik weer inloggen en zag dat de website vernieuwd was,en nou kan ik ook weer via norton inloggen! de oplossing was makkelijk, maar je moet er maar net opkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan