• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Help wie kan mij helpen met ubuntu verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogske

Junior lid
Lid geworden
23 dec 2014
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Help, ik heb notebook met licentie vista business overgenomen maar...
De sticker en licentiecode nummer hangt erop maar geen windows op pc, ze hebben hem gewist en ubuntu erop gezet. Ben al enkele dagen bezig. Bezit ondertussen dvd van vista sp2 32 bit, opstarten upgrade ok maar loopt vast in upgrade. Zegt steeds harde schijven vol, terwijl dit niet zo is. Heb ook al een killdisk laten lopen maar geen resultaat. Kan me iemand verder helpen ? Hang totaal vast, ik vrees dat diene ubuntu alle "vreemden" tegen houdt
 
Ik zou dan alle schijven formatteren (dus geen upgrade)
Dus type installatie "aangepast" (geavanceerd)

Hiermee moet het vast lukken :biggrin:

Let op: alle gegevens gaan bij formatteren verloren!
 
Die mogen gerust verloren gaan. Dat formateren kan ik dat via de windows dvd en dan aangepast ?
 
Yep. En daarna een nieuwe partitie aanmaken. Laat maar weten of het lukt
 
Nopes, krijg bij formateren foutmelding " kan de geselecteerde partitie niet formateren fout 0x8000405"
 
Je zal eerst de oude HD via de setup moeten verwijderen, opnieuw aanmaken en dan formatteren.

4c6ce5eea0c71-schoneinstallatiestap7.jpg



Zodra je dus bij de nieuw-installatie bovenstaand scherm krijgt, klik dan op Stationsopties (geavanceerd).

Daarmee krijg je de beschikking over diverse gereedschappen om de HD te kunnen bewerken.

Alleen de C-partitie bewerken!
Omdat te activeren klik je even dat gedeelte van de HD aan!
 
Alleen de C-partitie bewerken!
Omdat te activeren klik je even dat gedeelte van de HD aan!

Abraham was mij voor :biggrin:
Maar dit is wel de juiste werkwijze.
Wel alle partities verwijderen, dus niet alleen de C schijf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is nu aan het vista installeren :) was biet formateren maar verwijderen. Dan geeft hij ineens 1 harde schijf met schrijfruimte
 
Heb je na het verwijderen nog op "formatteren" geklikt?
 
Formateren was niet nodig, en yeah het is gelukt enkel de wifi doet het nog niet, denk dat ik er terug een driver moet downloaden.
Geweldig forum , en ne hele dikke mercie aan de 3 redders ! Als jullie in de geburen zijn, een goede belgische pint trakteer ik met plezier
 
Graag gedaan :wink:

Kijk via apparaat beheer of er nog vraagtekens staan (ontbrekende drivers installeren)
Zorg dat je alle Windows updates binnen haalt
En vergeet een antivirus niet

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan