• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook, vriendenlijst, instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nebelreiter

Nieuw lid
Lid geworden
5 jan 2015
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hoe kan iemand van je vrienden er in hemelsnaam achter komen dat je hem als beperkt toegankelijk hebt ingesteld zonder je te hacken? Of heeft de persoon in kwestie mij gehackt om dat te weten te komen?
 
Als je iemand blokkeert, kan die persoon niet meer zien wat je op je tijdlijn plaatst, je niet meer taggen, je niet meer uitnodigen voor evenementen of groepen, geen gesprek meer met je beginnen en je niet meer toevoegen als vriend.
Zodra je een app-verzoek van iemand blokkeert, worden automatisch alle toekomstige app-verzoeken van die vriend genegeerd.
Om uitnodigingen van een bepaalde vriend te blokkeren, klik je op de link 'Alle uitnodigingen van deze vriend negeren' onder je laatste verzoek.

meer info ...https://www.facebook.com/settings?tab=blocking
 
Ik had deze persoon nog niet geblokkeert maar enkel zo gezet dat deze niet al mijn berichten kon lezen die ik op mijn tijdlijn poste. Later beweerde deze persoon dat hij wist dat ik mijn privacy instellingen zodanig had aangepast. Ik dacht dat je dat niet kon zien als een vriend berichten voor je verbergt of dat zou toch de bedoeling moeten zijn...
 
Dat kun je ook niet zien. Maar als die vriend een andere vriend kent, die wel alle berichten op jouw tijdlijn ziet, dan kan hij er dus op die manier achterkomen.
Als die zogenoemde vriend hier een probleem mee heeft, tja...
 
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik veronderstel dus dat ik gehackt geweest ben omdat die persoon mij nadien in mails duidelijk heeft laten blijken dat hij kon zien dat hij beperkt bij mij stond ingesteld... Kan ik daar eigenlijk een klacht bij de politie voor indienen?
 
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik veronderstel dus dat ik gehackt geweest ben omdat die persoon mij nadien in mails duidelijk heeft laten blijken dat hij kon zien dat hij beperkt bij mij stond ingesteld... Kan ik daar eigenlijk een klacht bij de politie voor indienen?

Alleen als je bewijs hebt. Nogmaals, je hoeft niet gehacked te zijn geweest. Als ik op zo'n manier benaderd zou worden, zou ik in elk geval die vriend ontvrienden en onmiddellijk mijn wachtwoord(en) wijzigen, just to be sure.
 
Dat heb ik al gedaan :smile: Die persoon staat nu op mijn blocklist:busted:
 
Je kunt trouwens via Instellingen --> Beveiliging --> Waar je bent aangemeld
nagaan waar je bent en hebt aangemeld.
 
Ja maar als je nagaat waar je bent aangemeld, krijg je allemaal andere plaatsen te zien. Gaat volgens mij uit van waar de provider zit van de internet verbinding die je gebruikt. Dus of je daar dan veel wijs uit wordt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan