• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

groepsadres in Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Ik heb altijd moeite met een aantal instellingen in Outlook 2010, met name groepsadresboek. Als ik daar adressen aan wil toevoegen kan ik het niet vinden. Ook de aanwijzingen op internet zijn (voor mij?) niet duidelijk. Wat ik bovenaan zie in een bestaand groepsadres is dit in het tabblad controleren:
2di2a68.jpg

ren daar zie ik met geen mogelijkheid een knop om adressen toe te voegen. Of heb ik een verkeerde "route"?

--- Update ---

tot nu toe 84 x bekeken, daar moet toch cht iemand bij zijn die mij kan helpen?
 
Dat komt me allemaal wel bekend voor, ook die handleiding heb ik wel eens gezien, maar wat ik zie als ik mijn adresboek open is (in twee gedeeltenn opgesplitst):
4tswm1.jpg
en rechts:
dgjams.jpg

en daar kom ik althans niet verder mee. Heb al eens een herstel-actie van de office-cd gedaan, maar er verandert niks.
 
Maar dan is het toch de keuze "Nieuwe groep contactpersonen"?
 
jawel, maar ik wil in een BESTAANDE groep contactpersonen mutaties kunnen aanbrengen. En daar zie ik als ik zo'n groep open in het adresboek (contactpersonen) alleen maar zoals plaatje in # 1 (!) en alleen "taal" is daar niet grijs. Nogmaals: ik zie geen enkele knop van toevoegen .Verwijderen is makkelijk via R-klik.De knoppen die er wl zijn geven alleen maar bestand/opslaan/up and down/afdrukken/afdrukvoorbeeld/verwijderen en werkbalk snelle toegang aanpassen.
Daar kom ik niet verder mee. Misschien toch de hele handel denstalleren en installeren? lijkt me kras.
 
jawel, maar ik wil in een BESTAANDE groep contactpersonen mutaties kunnen aanbrengen. En daar zie ik als ik zo'n groep open in het adresboek (contactpersonen) alleen maar zoals plaatje in # 1 (!) en alleen "taal" is daar niet grijs. Nogmaals: ik zie geen enkele knop van toevoegen .Verwijderen is makkelijk via R-klik.De knoppen die er wl zijn geven alleen maar bestand/opslaan/up and down/afdrukken/afdrukvoorbeeld/verwijderen en werkbalk snelle toegang aanpassen.
Daar kom ik niet verder mee. Misschien toch de hele handel denstalleren en installeren? lijkt me kras.

Ik zie dat je het tweede tabblad "Controleren" voor hebt staan bij de groep. Gebruik het tabblad "Bestand" eens...
 
dan zie ik:


166hlc.jpg

krijg steeds meer de indruk dat ik stomme dingen zit te doen..
 
Dat valt wel mee, Frans... Ik moet even een computer zoeken met Office 2010.
 
oh ja, ik moet sinds kort steeds weer op de website kijken van N.C.F. of er bericht is. Ik krijg - hoewel ik daar wel voor aangemeld ben - geen bericht per email. Dat heeft zich al vaker voor gedaan in het verleden , en dat zou door een moderator aan de mensen van de website (?) doorgegeven worden, en toen ging het weer goed.
En: als blijkt dat dat beter hanteerbaar is: ik heb ook office 2013 op de plank liggen (maar zie er erg tegen op het te installeren, m.n. adresboek en mappen.).
 
er moet mr aan de hand zijn met mijn Outlook 2010: als ik (bv.) een foto wil meesturen kan ik normaal kiezen tussen "bestand"= als bijlage of een fbeelding/illustratie (dan komt het meteen in de tekst van de mail). Maar die hele serie knoppen blijft grijs, wt ik ook doe. Alleen als "bestand"meezenden blijft over. Rara.Nou hoop ik maar dat Gollem nog wat vindt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet eerder dan morgen heb ik de beschikking over een computer met Office 2010. Dus nog even geduld.

Meesturen van bijlagen "inline" in Outlook ligt aan de opmaakinstellingen van de email: HTML, RTF of Platte tekst.
 
Dank je wel. Vreemd blijft dat ik nog steeds gn bericht krijg via de email van een nieuw bericht hier.

--- Update ---

"tekst opmaken"met de 3 mogelijkheden in Outlook (HTML,of tekst zonder / met opmaak) heeft geen invloed op het (niet) kunnen invoeren van een illustratie. Oorspronkelijke probleem betreft dus (nvoeren van mutaties in) groepsadres. Inmiddels Outlook toch maar gedenstalleerd (met officiel M.S.tool) en genstalleerd: maakt geen verschil. Als het me op den duur niet zou lukken overweeg ik toch maar Live Mail, maar ik heb geen haast.
 
Er al even ingedoken: de video downloaden werkt niet (meer); zelfde voor "aangepast lint downloaden". Verder is het hl veel toetertjes en belletjes, en de plaats daarvan opnieuw bepalen in het lint. Op sommige uitrol-pagina's wel honderden lijkt het. Dat is een halve week werk, en wat ik niet begrijp dat een en ander onlangs wel normaal werkte. Misschien dat ik office 2013 probeer te installeren. Alvast dank voor de download-link. Zoeken op internet gaf een artikel in C!T van enkele jaren terug met soortgelijke adviezen.

--- Update ---

14 jan: nog eens even verder gekeken. Bij "lint aanpassen": zie ik
11txzly.jpg

maar ik kan er niet veel mee. Ook is er nog zoiets als alle opdrachten i.p.v. populaire: dat zijn er ongeveer 500. Maar iets aanbrengen of veranderen kan ik niet. Voorlopig ben ik uitgeteld en laat ik het maar zo.Heb begrepen dat de andere emailprogramma's ook zo hun nadelen hebben.
 
Je hebt nu gevonden hoe je het algemene lint moet wijzingen.
Als je nu vanuit "Contactpersonen" de adreskaart van het groepsadres voor je hebt, kun je boven in het lint met rechts klikken en dan ook het lint aanpassen. Alleen dan voor deze specifieke locatie, namelijk de eigenschappen van een groepsadres.
Probeer dat eens.
 
nee, dat kan ik dus niet: bij R klik komt er alleen
dzw4ut.jpg

dus verplaatsen / formaat wijzigen enz. Niks aanpassen lint.
 
het maakt niet uit op welk van de 3 tabbladen ik R klik, dan zijn er een aantal opties zoals:
bg22hu.jpg

en dan in elk weer een aantal (soms die "500 in alle opdrachten ") mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wordt het op afstand wel heel erg lastig... Ik heb op mijn werkcomputer Office 2010. Als ik hier een groepsadres wil bewerken, heb ik zo'n 5 tabbladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan