• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

linux mint mate

Status
Niet open voor verdere reacties.

adanjo

Gewaardeerd
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
1.017
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb linux mint mate geinstalleerd, helemaal nieuw voor mij.
Ik heb gegoogled welke antivirus ik moet gebruiken, de meningen verschillen, ook om geen antivirus te gebruiken?
Ook is tijdens de installatie windows 7 blijven staan, omdat ik tijdens de installatie geen raad wist met G parted, kan ik die alsnog verwijderen, of kan ik beter opnieuw beginnen?

GrAdrie
 
Ook is tijdens de installatie windows 7 blijven staan, omdat ik tijdens de installatie geen raad wist met G parted, kan ik die alsnog verwijderen, of kan ik beter opnieuw beginnen?

Hoe ben je juist te werk gegaan om Linux Mint te installeren . Normaal had je GParted niet nodig . Heb je Linux mint genstalleerd naast Windows 7 oals multibootsysteem en je bij het aanzetten van de computer de GRUB (bootloader) te zien krijgt , waar je dan een keuze kan maken of je de computer wil opstarten met Linux Mint of met Windows7 , en wil je Windows7 behouden op deze computer ?
Er word beweerd dat voor Linux geen antivirus nodig is. Ook Linux is kwetsbaar voor virussen en bestaan er dan ook virussen die voor Linux geschreven, maar dan in veel minder mate dan dat er virussen voor Windows bestaan. Een antivirus mag dan zeker niet ontbreken.
Via software manager van Mint kun je ClamAV installeren .
Of als je al met het Terminal venster kan werken kan het via daar ook.
Ga alvast eens lezen.
http://baudrez.be/clamav/
 
[k had de keuze gemaakt om linux alleen te installeren, via een dvd.
En ik wil windows7 niet behouden

GR Adrie
 
Hoi Adrie, indien je niet opkijkt tegen een herinstallatie van Linux Mint of een andere distributie, behandel de HD dan eerst met KillDisk.
Of via G-Parted zorg je ervoor dat de HD volledig verwijderd wordt, zodat de Linux installatie een lege schijf vindt en deze dan indeelt en formatteert.
 
Abraham,

Is dit wat jij bedoelde met Open Suse, of is dat een andere distributie?
 
Hallo
Ik ben ook van plan om van windows afscheid te nemen.
en dan Ubuntu MATE te installeren
is dat een goeie keuze????
 
Abraham,

Is dit wat jij bedoelde met Open Suse, of is dat een andere distributie?

In Linux heten de versies distributies.
Dus LinuxMintMate is een distributie en OpenSuse is ook een distributie.


@ vanschagen: ook jij kan beter naar Linux Mint gaan, dat is een afgeleide van Ubuntu, maar dan meteen ook klaar om media te kunnen afspelen.
 
ja heb hem al op stickje staan.
dus als ik lef en durf heb gaan we hem installeren:D
 
Linux Mint is al langer de meest gebruikte Ubuntu versie.
 
Heb linux mint op een ouwe laptop staan, is wel even wennen hoor, werk toch liever met een win 7 computer, waarschijnlijk omdat we niks anders gewend zijn.
 
Heb linux mint op een ouwe laptop staan, is wel even wennen hoor, werk toch liever met een win 7 computer, waarschijnlijk omdat we niks anders gewend zijn.

En welke werkomgeving van linux mint heb je genstalleerd? Xfce, Mate , Cinnamon of KDE? Voor wie overstapt van windows naar Linux Mint vind ik Mate de beste werkomgeving.
 
in het begin ff wennen,maar draait eenmaal alles ,is het lekker werken
ik heb nu Ubuntu 14.04 Mate draaien,met hulp is het goed te doen.
er is een nederlands forum voor:D
 
UBUNTU 14.04 Mate is ook zo in te stellen of het win 7 is :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan