• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat is momenteel het beste gratis Officepakket?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompGerd

Vaak hier
Lid geworden
20 okt 2011
Berichten
683
Waarderingsscore
0
Ik ben op zoek voor mijn Asus VX6 naar een goed gratis office pakket. Welke is momenteel dat anno 2015?

Grtz CompGerd
 
Ik zou eerst maar eens naar libreoffice kijken, lijkt me het meest courante.
 
Libre Office zet ontzettend veel in Windows, Apache Open Office installeert zich daarentegen schoon in Windows.
 
Laatst bewerkt:
Ik was al bang voor al die keuzes, Er springt dus niet echt een gratis Officepakket er tussenuit. En in hoeverre zijn bovengenoemde versies compatible met MS Office? Mijn laptopje is niet bepaald snel en werk met Win7 home 32bit, dus hoe minder systeembelasting hoe beter.
 
Apache Open Office is dan wel aan te bevelen - bij installatie kan je dan uitvinken wat je niet nodig hebt.
Indien je genoeg hebt aan een tekstverwerker die MS Word compatibel is, kijk dan naar AbiWord.
 
Dan ga ik voor Apache Open Office. Iedereen bedankt voor de bijdrage.

GRTZ CompGerd
 
Voor gewoon tekstverwerken, eventueel een spreadsheet of een presentatie, kun je ook gebruik maken van bijvoorbeeld GoogleDrive.
 
Libre Office zet ontzettend veel in Windows, Apache Open Office installeert zich daarentegen schoon in Windows.

Veel in Windows in verband met de belasting als je er mee werkt?
Of bedoel je dat er veel achterblijft als je het verwijderd?
 
Veel bestanden dus die in Windows worden gezet.
iTunes is de kampioen op dat vlak met meer 104.000 bestanden die in Windows worden gezet bij Installatie.
 
In welk opzicht is dat erg?
Wat voor een effect/gevolg heeft het?

Ruimte op harde schijf buiten beschouwing gelaten...
 
Ik zal je op je woord geloven dat er 104.000 bestanden bij komen.

Maar zoals ik al zei, los van de eventuele schijfruimte merk ik persoonlijk geen verschil in gebruik.

Ongetwijfeld zul je gelijk hebben, alleen ik weet nog niet hoe het precies zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan