• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

partitie maken,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is bij mij een partitie waarop o.a een map met video's staat en de map canneds.

 
De SSD heb ik binnen,
Wil alleen nog weten, wanneer de oude harde schijf te formateren?
Eerst de nieuwe SSD aanbrengen en Windows7 installeren, daarna de oude HDD aanbrengen en kan ik hem dan ( nog) formateren?
Ja dit is voor mij allemaal nieuw dus wil geen fouten maken?

Gr Adrie
 
Ja hoor dat kan zoals jij het voorstelt.
Monteer dan wel de SSD op de plaats van de oude harddisk, dan wordt hij meteen gezien als schijf 0 en niet als schijf 1.

Is Windows helemaal klaar op de SSD, dan zet de oude HD terug en start jij weer op.
Dan klik je Computer met rechts aan en kies je Beheren en daar klik je op Schijfbeheer.
Daar kan je dan de oude HD verwijderen en weer aanmaken als Primaire partitie.
 
Okay, daar kan ik mee aan de slag.
 
SSD gemonteerd, werkt prima!

Opstarttijd teruggebracht van bijna 4 min naar 30 sec.

Nu nog de oude harde schijf weer terug plaatsen, en indelen.

Zijn er nog dingen die ik dan nog moet doen?

Adrie.
 
Dat is een goede vraag, ik heb geen beschikking meer over een glazen bol.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post

Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
 
Abraham bovenstaande post is niet voor mij denk ik of wel,mijn bericht daarvoor was toch goed?
 
Oude harde schijf ook weer gemonteerd,moet nog wel geformateerd worden.

hier is de log ven security check:

Results of screen317's Security Check version 0.99.96
Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
360 Internet Security
WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Java 64-bit 8 Update 31
Mozilla Firefox (35.0.1)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: 7%
````````````````````End of Log``````````````````````
 
Abraham weer bedankt voor je begeleiding!!
Inmiddels weer aardig wat geleerd, dank je wel hiervoor!

Gr Adrie
 
Graag gedaan en tevens heb ik nog tips om Windows nog veiliger te maken (voor geval je deze nog hebt gemplementeerd).

Download
522b46e4bdaba-Microsoft_Canned.png
Enhanced Mitigation Experience Toolkit 5.1

Instaleer EMET 5.1 en stel de instelling op "Recommended settings"
Na de installatie vind je EMET 5.1 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.

546301a4429c7-EMET_5.1.jpg


Omschrijving:
Microsoft heeft een update voor de gratis Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET) uitgebracht om computers extra te beveiligen. EMET fungeert als een extra beschermingslaag voor Windows en genstalleerde applicaties, wat het lastiger voor een aanvaller moet maken om lekken te misbruiken.

In EMET 5.1 zijn verschillende verbeteringen en bugfixes doorgevoerd en compatibiliteitsproblemen opgelost. Zo zijn bepaalde beveiligingsmaatregelen extra beveiligd om ze meer bestand tegen aanvallen te maken. Ook zou EMET nu beter moeten werken met Internet Explorer, Adobe Reader, Adobe Flash Player en Mozilla Firefox doordat verschillende compatibiliteitsproblemen tussen deze programma's en de beveiligingsmaatregelen van EMET tot het verleden behoren.

Microsoft roept met name gebruikers van IE11 op Windows 7 en Windows 8.1 op die EMET 5.0 gebruiken om naar EMET 5.1 te upgraden, aangezien er compatibiliteitsproblemen zijn ontdekt met de beveiligingsupdates die vanavond zullen uitkomen en een bepaalde beveiligingsmaatregel van EMET. Verder is de standaard beveiligingsconfiguratie voor Google Chrome en Oracle Java 8 aangescherpt en is het mogelijk om geheugendumps in het geval van een aanval lokaal op te slaan

Bron: Microsoft beschermt Windows met EMET 5.1



52b80a49947f1-HitmanPro_Alert_2-logo-21px.png
HitmanPro Alert
Dit tool bewaakt tijdens het surfen de webbrowser tegen het installeren van malware en beschermt tegen cross-sitescripting.

In Windows worden jouw persoonlijke bestanden aktief bewaakt o.a. tegen encryptie door CryptoLocker.

Meer informatie vind je hier: http://www.surfright.nl/nl/alert
Onderaan deze pagina vind jij de downloadknop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan