• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 gratis voor Win7 en Win8 gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet dat nog eens zien, Microsoft wordt meestal niet voor niets afgekort in dit M$.
Dat we "korting" krijgen dat wil ik best geloven maar gratis helaas dat wil ik niet geloven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Conform de berichtgeving die ik gelezen heb, is Windows 10 het eerste jaar na uitbrengen gratis te krijgen.
Verder lijkt het erop dat Windows 10 tot in lengte van dagen ondersteund blijft en dat er automatisch systeem en thema veranderingen gaan plaatsvinden.
 
Oh ok, rare zet van Microsoft. Alhoewel je wilt ook niet hetzelfde krijgen als met xp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind dit allesbehalve een rare zet van Microsoft ...
de bedoeling is dat iedereen hetzelfde besturingssysteem gaat gebruiken en zodus hoeft Microsoft enkel deze te onderhouden ....slim gezien van hen .
 
Gebruikers van Windows 7 en 8.1 zullen tot na een jaar verchijnen windows 10 gratis kunnen upgraden naar Windows 10. Wie zich na een jaar bedenkt om ook Windows 10 ook te gaan gebruiken zal hem moeten aankopen . Voor windows Vista SP2 waarvan de ondersteuning stopt op 11 april 2017 word niets over gesproken.
 
@ CompGerd
is toch normaal dat de Win7 en de Win8 Enterprise gebruikers de gratis update niet mogen of kunnen doen ...
aangezien dat de Enterprise versie eerder bedoeld is voor bedrijven ...ben jij in het bezit van zo'n Enterprisse versie dan is deze zeker niet legaal verkregen .
als een gewone gebruiker kun je namelijk niet in het bezit komen van een Enterprise versie .
 
Ik zou me bijvoorbeeld een situatie kunnen bedenken dat als je een laptop over zou nemen met Windows Enterprise van iemand die een bedrijf heeft gehad. Daar is toch niets illegaals aan?!

GRTZ CompGerd
 
Ik zou me bijvoorbeeld een situatie kunnen bedenken dat als je een laptop over zou nemen met Windows Enterprise van iemand die een bedrijf heeft gehad. Daar is toch niets illegaals aan?!

GRTZ CompGerd

De Enterprise editie krijgt vaak een licentie van een bedrijfseigen licentieserver. Deze is meestal 180 dagen geldig. Als dus een computer met een Enterprise-versie langer dan 180 dagen niet verbonden is geweest met het bedrijfsnetwerk, vervalt de licentie. Bovendien is zo'n licentie aan het bedrijf verkocht, en niet aan iemand die toevallig een computer van dat bedrijf overneemt.
 
Bezitters van de Enterprise versie van Windows 7 of Windows 8 vallen buiten de gratis levering van Windows 10.
Die dienen van meet af aan daarvoor te betalen.
 
Abraham,
In de krant(landelijk ochtenkrant) van 28 maart staat een uitleg omtrent Windows 10 daar wordt in beweerd dat Win 10 gratis zou zijn voor Win 7 en Win 8.1 gebruikers ook ILLEGALE gebruikers,reden op de chinese markt zouden honderden miljoenen pc's draaien op een piratenversie!!
Wat is hiervan juist?????

Mvg schorpioen40
 
Illegale versie gebruikers van Windows 7 en Windows 8 krijgen wel de mogelijkheid om Windows 10 te installeren, maar kunnen die versie niet activeren!
Microsoft doet dit, opdat ook deze gebruikers een veiliger systeem daardoor krijgen.
 
Abraham,
In deze tekst staat echter dat de consumenten die gratis win 10 hebben later niet op een abo hoeven over te gaan .
Ook behouden zij het recht op updates!!

Mvg schorpioen40
 
Wat betreft abo: het is nog niet duidelijk in hoeverre Windows 10 straks normaal in de Winkel ligt of dat je een maandelijks/jaarlijks bedrag moet gaan overmaken naar Microsoft!
 
Ik ben eens wezen zoeken op Windows.microsoft.com/nl-NL/windows/home,bij meer informatie-aanbod voor gratis upgrade daar staat:"wanneer nieuwe en bestaande win7,win8.1-en win phone 8.1 in het eeerste jaar worden bijgewerkt naar win10 dan is deze upgrade gratis.Nog mooier zodra een geschikt win app is bijgewerkt naar win10 zorgen wij ervoor dat het blijft bijgewerkt".

Zijn dit nu lokkertjes of wordt het later weer veranderd/bijgewerkt?
Ik denk zelf dat we moeten afwachten hoe het een en ander zich later ontwikkeld!

Mvg schorpioen40
 
Afwachten, want veel is al duidelijk maar kan nog veranderen.
In ieder geval: Windows 10 komt NIET in mijn notebook.
 
Maar hoe lang blijven win7 en win 8.1 nog beschikbaar/ondersteunt??
 
Ik vrees dat eerst iedereen met het toverwoord 'gratis' naar Windows 10 gelokt wordt, ook (en misschien wel: juist) de illegale W7 en W8 gebruikers, en dat we na een tijdje te horen krijgen dat we moeten betalen in de vorm van een abonnement. Gevalletje 'toegang gratis, uitgang 15,-'. Ik kan me niet voorstellen dat MicroSoft plotsklaps op filantropische basis zaken gaat doen....
 
Hallo Hans, vanaf het moment dat Windows 10 uitkomt, geldt het aanbod voor thuisgebruikers om Windows 10 gratis te installeren voor 364 dagen.
Gebruikers van Windows 7 Enterprise en dito Windows 8 Enterprise vallen hierbuiten, die dienen van meet af aan Windows 10 aan te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan