• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beste beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josep

Junior lid
Lid geworden
23 jan 2015
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Heb al even zitten lezen hier op het forum, maar wat werkt momenteel het beste qua beveiliging?

Antivirus is logisch, ook Firewall? Op dit moment heb ik Comodo, draai ik soms CCleaner en Malwarebytes. Welk programma kan je nu het beste gebruiken, ook gelet op de snelheid.

Bvd.
 
Meer heb ik niet nodig? Zoals die programma'tjes die ik noemde.
 
Heb jij van Comodo enkel de firewall genstalleerd of ook de antivirus?
 
Alleen de Firewall.
 
En die Ccleaner en Malware Bytes af en toe eens laten draaien?
 
Oke. Bedankt!
 
Een professor aan Berkely een gerenommeerde universiteit in San Francisco, zegt dat de top 8 van de firewalls falen.
Windows zijn firewall wordt afgeraden en dient dus te worden vervangen door een betere.
Helaas gaat het gros voor de slechte firewalls.
Alleen zonealarm is een goede uitzondering in de top 8 van firewalls.

Met leaktest, een gratis tool te halen bij grc.com, zal je zien dat de meeste firewalls zo lek als een mandje zijn.
Al het gemakkelijk is om de firewall te omzeilen, kan je net zo goed geen firewall nemen.

Mijn boot heeft geen lek, dus ik zit droog.
Andere boten zijn lek, aldus leaktest en geeft de melding penetrated !
Penetrated is dus foute boel.

Dan heb je ook nog sites die niet hebben kunnen dat ze met ondeugdelijke firewalls werken, en denken het beter te weten dan de professor security I.T. aan Berkely.
Dus is het helemaal niet zo vreemd dat er om de haverklap weer eens lijsten vol email en andere gegevens op straat liggen.

Er zullen mensen zijn die zonealarm afraden terwijl de leaktest van grc aangeeft dat die nu juist niet te passeren valt en raden comodo aan of online armor van emsisoft.
Allemaal leuk en aardig, maar als leaktest die firewalls weet te omzeilen, kan je net zo goed zonder firewall werken, want wat leaktest kan, kunnnen anderen ook.

Dus welke je ook neemt, zodra je PENETRATED ziet bij leaktest van grc zit je fout, aldus de professor van Berkeley.
Maar je zal ze de kost moeten geven die zeggen dat Berkely dus waardeloze professoren in dienst heeft en dat Comodo wel goed is als firewall.

Gewoon even naar grc -> freeware -> leaktest
downloaden en uitvoeren.
Penetrated? een andere firewall nemen of zo afstellen dat je geen penetrated meer ziet.

Zelf gebruik ik qihoo van 360safe en configureer hem een beetje.
Zet de virusscan op hoof en vink rootkit aan.

Mijn firewall staat op medium, omdat ik geen pop ups wil en ook op medium leaktest van grc.com er niet langs kan komen.

En mbam en winsysclean.

Dus ik heb;

Qihoo
Z.A.
mbam
winsysclean

en ccleaner heeft een tooltje die met je meekijkt en je waarschuwt als je op een foute site zit.
De programma's even goed afstellen, zodat je waarschuwingstool voor als er een keylogger is, ook daadwerkelijk aanstaat.

Tot nu to gaat het goed, mbam en Qihoo vinden nooit wat.

Het veiligste vind ik linux.
Met linux mint zou je zweren achter een windows - pc te zitten, maar dan zonder die firewall en virusscan dingen.

Ik heb in mijn vmware mint, zorin, en nog een paar linux-distro's zitten.
Op mijn usb-stickjes staat ook wel mint, maar mint is zo op windowes gelijkend , dat ik die niet iedere keer opnieuw wil configureren.
Boot ik van mijn usb zal ik iedere keer opniew tor moeten downloaden, wat bij een installatie van mint slechts 1 maal hoeft te gebeuren.
De volgende keer staat tor (en andere tools) dan al klaar.

Dus linux Mint en als het niet anders kan, dan pas windows gebruiken.

--- Update ---

Je kent ze wel, 1 wachtwoord voor al je wachtwoorden.

--- Update ---

..

--- Update ---

Lastpass en keepass, maar ik vind het beter de eerte 3 letters te nemen van de site, te beginnen met 1 hoofdletter,m een @ of $ er in als de site zo'n letter heeft en gevolgd door 10 of 15 puntjes, comma's. streepjes of wat je wil. Het gaat erom een lang wachtwoord te maken en het jezelf zo makkelijk als mogelijk te houden.
Nationaalcomputerforum, zou als wachtwoord N@t15............... hebben. N@t van nationaal 15, voor de cijfers en het aantal tekens wat je gebruikt.
Dan heb je al je wachtwoorden ook bij de hand als je achter een andere computer zit.

Zo doe ik het iig.
 
En stel nou dat GRC gewoon gefinancierd wordt door bijvoorbeeld Checkpoint? Hoe betrouwbaar is een test als deze dan?
 
Mijn hotmail is gehacked en er spam vandaan gestuurd, dus heeft ms mijn email dichtgegooid, met de medeling dat ik spam verstuurde.
Nu was het mijn rotzooi email, voor als je weer eens een wachtwoord op moet geven om op een forum in te mogen loggen, dus voor de registratie.
Maar voor de rest, ben ik niet interesant genoeg om te hacken.
En hacken duurt lang.
Drie weken is niets.
Maar je hebt progs die 60 accounts tegelijk hacken en de tijd wel hebben.

BTW ik kan geen goede download meer vinden van Brutus.
Weet iemand nog een site voor een gratis download van brutus?
Bij geen gehoor maak ik er welo zelf een topic voor over aan.

Gewoon Jan met de pet is niet echt interessant voor een hacker.
Het zijn de bedrijven die beter hun best zouden moeten doen.
Hoe vaak lees je niet dat alle emails van hun klantenbestand op straat ligt?

En ipv dat men nu een goede server neemt, een Genjix, nee hoor gewoon jaren en jaren @dm1n als wachtwoord nemen en als er iemand binnen is gekomen, diegene voor 20 jaar achter slot en grendel zetten. Heb je een wachtwoord van 8 letters en cijfers dien je na een aantal maanden een ander wachtwoord te nemen. Anders kan je op een dag je hotmail niet meer in, zoals bij mij het geval was, wegens een hacker die spam verstuurde van mijn email af.
Al doende leert men.
 
Hoe die processor erbij komt dat de windows firewall slechts zou zijn is mij een raadsel.
Een recente test van AVComparatives heeft juist aangetoond dat zezelfde firewall tot de besten behoort.
En dat gerenomeerde firewalls juist falen, ZoneAlarm ook.

Mogelijk dat deze professor bevoordeelt is?
Net zo als die professor in Wageningen die de regering adviseert en op de loonlijst staat van twee grote chemische reuzen, met als gevolg dat we straks geen gewone bijen meer hebben in Nederland.........
 
Kan allemaal zijn, van vriendjespolitiek tot zakkevullerij.
Maar steve Gibson is niet van de stropdas.
Volgens mij is het een Asperger autist.

Dat Checkpoint geld betaald om goed uit de test te komen gaat er bij mij niet in.
Maar wat er al niet kan, alles is mogelijk.

Hoe die processor erbij komt dat de windows firewall slechts zou zijn is mij een raadsel.
Een recente test van AVComparatives heeft juist aangetoond dat zezelfde firewall tot de besten behoort.
En dat gerenomeerde firewalls juist falen, ZoneAlarm ook.

Mogelijk dat deze professor bevoordeelt is?
Net zo als die professor in Wageningen die de regering adviseert en op de loonlijst staat van twee grote chemische reuzen, met als gevolg dat we straks geen gewone bijen meer hebben in Nederland.........

Boeren klagen altijd...aleen in februari een paar dagen minder.
In een schrikkeljaar slechts 1 dag minder.

De solitaire bij doet het al jaren minder, maar dat licht eerder aan het wegmaaien van de bloemen, dan aan Bayer en co.
Mijn overbuurman houdt bijen en sinds de boeren hun mais met dat gif met het label ongevaarlijk voor bijen gebruikt gaat het steeds betere met zijn volkjes.
En zembla en tegelicht en wat heb je, maar beweren, dat als er 1 zaadje met die troep behandelt is en een bij neemt een slokje uit de sloot ernaast sterven zou is onzin. Dat het op 150 kilometer afstand nog te meten is, tja. Als er in Barcalona 1 persoon cocaine neemt kunnen ze dat ook meten bij de waterzuivering, waar alle riolen van Barcalona samenkomen.

Maar als leaktest zegt penetraded, zou ik een firewall nemen die zegt UNpenetrated.

Steve Gibson heeft ook aan Berkely gestudeerd en heeft leaktest geschreven.
Steve is een controversieel figuur.

En als leraar kan je niet je collega's afvallen, of iemand die cum laude is afgestudeerd als betweter bestempelen.

En onderling zullen ze ook wel elkaar de loef afsteken.
Lijkt me stug dat er iemand die uit de hand van Stanfort eet zegt dat Berkely een betere universiteit is.
Yale en Harvard is ook een beetje Ajax en Feyenoord, qua competitie dan.

Kan goed zijn dat er belangen in het spel zijn.

Toch laten we even bij leaktest houden.

https://www.grc.com/lt/leaktest.htm

download en voer ik het uit heb ik; unable to connect met Z.A. en met comodo, win7 of online armor krijg ik penetrated in beeld.

Leaktest is gratis.

Zou Steve Gibson een geldwolf zijn zou je reclame zien en in een deal tussen zonealarm en leaktest geloof ik niet.

____________________________________________________________________________

De vraag was wat veilig is.
Dan hebben we een goede virusscan
Qihoo
Een firewall die niet zegt penetrated bij leaktest.
Z.A. staat bij de bijlage, er zullen wel genoeg andere firewalls zijn die ook zeggen unable to connect, maar laten we het er op houden dat het aan mij ligt.
Win7, comodo en online armor zeggen allemaal penetrated, dus lek en foute boel.
Net als een virusscanner die virussen doorlaat. Als een virusscan 90% tegenhoudt, laat hij er 1 lopen.
Na 10 maal downloaden heb je dus al 1 virus binnen.
Vandaar dat ik steeds meer linux gebruik, waarbij Mint mijn favoriet is.
Geen gedoe met virusscanners en firewalls en het is een uitzondering als het programma geen linux variant heeft.

Ik heb dus een virusscan, firewall, mbam, winsyscleaner en ccleaner, meer niet.
Als extra heb ik mijn manier uitgelegd voor iedere site een ander paswoord te hebben.
De eerste 2 letters de eerste een hoofdletter en de 2e een gewone, dan een getal, bijv 17, gevolgd door 17 tekens.
Nationaalcomputerforum zou als wachtwoord hebben;
Na17/////////////////
Na van Nationaalcomputerforum (de eerste 2 letters) dan cijfers, 2 stuks, het aantal tekens, dus 17 maal forwardslash.

Zo hebben de emails van hotmail en livemail afgedaan, daar ze geen ww van meer dan 16 cijfers en letters accepteren.
Brutus kraakt tot en met 16 cijfers en letters dus is hotmail en livemail door jan en alleman te kraken, wat voor wachtwoord en hoe lang die ook wezen mag.

Bij firefox gebruik ik random agent spoofer als addon, maar spoof liever met linux.
En gebruik mijn eigen open hotspot, dus kan eenb ieder ""het"" zijn geweest.

Is het echt geheim, gebruik ik gpg, met een openbare sleutel van 4096 bit gemaakt in gpg4usb en importeer die dan in gpg4win, die maar sleutels tot 3072 bit maken kan.

En TOR is het waard genoemd te worden, zodat je een land naar keuze kan nemen en een ipadres uit dat land.
In torrc zet je dan waar je vandaan wil komen als exitnode, of ExitNode om precies te zijn.
Voeg maar toe in torrc
StrictNodes 1
ExcludeNodes {gb}, {us}, {de}, {nl}, {be} en ieder land waar je bedenkinkingen bij hebt.
EntryNodes gebruik ik niet, want ik wil niet dat men kan zien dat ik TOR gebruik, dus gebruik ik obfs die ik op laat sturen per mail. Dus lieg ik dat mijn isp geen tor toestaat.
Als ExitNode gebruik ik {si} = Sloveni of als ik een snelle verbinding wil {ltr} Liberia die een node heeft die 76 mbps heeft. De Node {si} is een lekker klein land met een klein budget. De node {is} is ook klein, Ijsland, maar die ligt net verkeerd op de route tussen Amerika en Europa.
Als 2e router die openhotspot heb ik mijn oude wrt54g die toch niet meer dan 27 mbps weet te handelen.
Die linksys zit aan mijn zyxel, die 150 mbps aankan, maar ik kom met mijn 30 mbps abo toch maar net over de 30 mbps, 30,10 mbps of zo, down dan h. Up zou ik 3 mbps moeten hebben, maar krijg maar 2,9 mbps.

Nu ben ik wel een geval apart die zijn mac-adres heeft verandert en nog spooft wat ik spoofen kan.

Zo heb ik ook mijn emeinr van mijn telefoon verwijdert en koop 1 euro chipjes bij de HEMA, waar nog 1 euro aan beltegoed opstaat ook, plus 500 mb gratis over 3g. Is die 1 euro op pak ik een nieuwe chip.
Zodra een telefoonnr gebelt heeft met iemand die een strafblad heeft , komt er na 2 maal kontant automatisch een tap op je telefoon voor de inhoud.
Dus als je vraagt, can you make him call for me, wordt er uitgetikt can you make him cold for me. Met wat knip en plakwerk draai je dan de bak in en met een beetje pech voor je hele leven.
De politie scanned je handtekening van je paspoort in, je rijbewijs en legitimatiebewijs en plakt dat zeer vakkundig onder een bekentenis waar daderinformatie instaat. ::Na het slachtoffer 2 maal in het hart te hebben gestoken, sneed ik hem de keel door. En de rechter ziet allemaal handtekeningen onder die valse verklaringen, die ze zelf op-maken.
En wij maar denken dat de Gestapo niet van die lieverdjes waren.

Mijn devies is je kan niet voorzichtig genoeg zijn.En liever iets te voorzichtig dan net niet voorzichtig genoeg zijn.

Terug naar het begin, de firewall.
Zegt leaktest penetrated zit je fout, zegt leaktest unable to connect zit je goed.
Dus als je windows7 zijn firewall zo krijgt dat er ""unable to connect"" staat, heb je je firewall goed staan.
Maar ik krijg ""penetrated"" bij de firewall van win7, dus moest een ander die wel zei""unable to connect"".

Van de 10 meest gebruikte firewalls, zijn er 8 lek.
Zonealarm zit ook bij de top 10 en is niet lek, dus gebruik ik Z.A.
Bovendien is Z.A. makkelijk te configureren.
Zolang je ziet wat er in mijn bijlage staat zit je goed, ongeacht de firewall die je gebruikt

Mijn router zit aan een andere router die open staat en voor een ieder is te gebruiken, met macadres a00001
Ook makkelijk voor mijn tv, zodat ik skype, uitzending gemist, youtube, het nieuws en een browser voor het internet bij de hand heb en in de open verbinding van mijn 2e router vrij in kan loggen.
Mijn zyxel vraagt een wachtwoord en ik heb geen zin dat iedere keer weer in te tikken, dus neem de linksys die openstaat.
De verkoper van de tv zei dat ik niet kon internetten op mijn tv en hij kom het weten, want zat al 30 jaar ""in het vak"".
Zo zie je maar, de man weet niet eens wat hij verkoopt.

Wat me doet denken, ik moet nu een toetsenbordje halen bij Appie hein voor 19 euro nogwat, draadloos.
Nu klik ik met de muis op het virtueletoetsenbord op het tv-scherm, da's ook niets.

Tot slot;
https://www.grc.com/lt/leaktest.htm
download en uitvoeren
En?
Penetrated?
{Zie bijlage)
 
Naar mijn idee is het grootste veiligheidsrisico de gebruiker zelf. Als je zelf logisch nadenkt bespaar je al een hoop ellende.

Waar klik je op?
Wat installeer je?
Wat download je?
etc.


Ik laat mijn "penetrated" firewall lekker staan!
 
Inderdaad Polley, al jarenlang geldt voor Windows dat brain.exe de beste beveiliging is en nooit geupdated hoeft te worden.
 
op mijn pc staat niks interresants, ik sla nooit bankgegevens en dergelijke op en windows mag geen wachtwoorden van me onthouden. Heb ook nog nooit een virus gehad ondanks dat ik alleen de standaart spul gebruik, dat heet nadenken wat je doet online (en ook een beetje geluk hebben natuurijk :p)

Als je ECHT een duur pakket nodig hebt om veilig te zijn ben je of in het bezit van de militaire database van de VS of je klikt op elke "Dowload hier volledig gratis en totally legit nieuwe AAA games" link die voorbij komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan