• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD kaart corrupt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masenko

Nieuw lid
Lid geworden
31 jan 2015
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik ellende met mijn pc. Programma's lopen ineens vast. De muis werkt nog wel en soms zie je een scan nog wel doorlopen, maar verder kun je eigenlijk niks. Het toetsenbord werkt niet meer. De muis werkt nog wel, maar je kunt geen programma's openen of afsluiten. Wanneer je met de muis boven het programma zit wat op dat moment draait, dan zie je een "zandloper" op de rest van je bureaublad zie je wel gewoon de cursor. Wanneer dit probleem zich voor doet, dan zie je het HDD lampje bijna continu branden. Je kunt niks anders doen dan de pc opnieuw opstarten.

Er wordt geen logging geregistreerd en ik heb al heel veel scans (virus/malware), schijfcontroles, defragmentaties etc. uitgevoerd. Uiteindelijk een recovery gedaan, maar ook dat heeft niet geholpen.

Gezien bovenstaande heb ik nu het idee dat het probleem bij de SSD zit. "Helaas" geven verschillende scans niet aan dat er wat met het SSD aan de hand is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en zo ja, wat is de oplossing?
 
Welke SSD is het dan, want zonder die vermelding kunnen we niet veel met jouw verhaal.
 
Defragmentaties? op een SSD kan dat funest zijn.

Opgave van de rest van de hardware kan ook helpen en zo ook welk OS.
 
Excuses helemaal vergeten:

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz 36 C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM: 16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: MEDIONPC MS-7667 (CPU 1) 38 C
Grafisch: DELL U2711 (2048x1152@60Hz)
DELL U2711 (2048x1152@59Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 550 Ti (MSI) 42 C
Opslag: 59GB C400-MTFDDAC064MAM (SSD)
1863GB Seagate ST2000DL003-9VT166 (SATA) 26 C
Optische schijven: TSSTcorp DVDWBD SH-B123A
Geluid: Realtek High Definition Audio
 
Ook al een Micron SSD.

Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation

Start het tool op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
 
Nog voor 98% gezond.

Als ik jouw was zou ik toch gaan uitkijken naar een grotere vervanger.
Hoeveel vrije ruimte heb jij nog over op die SSD?
 
Nu niet veel. 2GB of zo. Kan het opschonen naar misschien 6GB. Daarnaast komt het door de 16GB pagefile. Maar heb het ook al getest door die op een andere schijf te zetten. Probleem blijft dan echter voordoen.
 
Regel is dat er een 20% vrij blijft op een SSD, zodat de controller daardoor kapotte flashcellen kan vervangen.

De pagefile mag je net zo groot maken als het werkgeheugen is.
En vanaf nu dien je de gezondheidstoiestand van de SSD regelmatig te controleren, want die kan rapide teruglopen.

Ik adviseer jou dan ook een nieuwe en grotere SSD te overwegen.
 
Ok, maar is dan zeker dat het vastlopen door het ssd komt? Kan het niet wat anders zijn? Is de huidige ssd nog te herstellen?

--- Update ---

Welk merk en hoeveel SSD adviseren jullie?
 
Waarom blijf je denken dat het de SSD is?

Is de boel binnenin stofvrij?

Het is een Medion?
Al eens de grafische kaart door een geleende ofzo vervangen?
 
Dat dacht ik omdat het HDD lampje elke keer blijft branden wanneer het probleem zich voordoet. Ook omdat er geen foutverslagen zijn en je op geen enkele andere manier kan afsluiten. Als het een probleem was met de monitor, dan zou ik verwachten dat je nog wel gewoon kan afsluiten of dat er logging wordt weggeschreven.
Verder werken de monitoren gewoon prima. Ook denk ik dat het geen virus of malware is omdat ik al heel veel scans heb uitgevoerd.

Ik ben geen expert, dus het kan best wat anders zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan