• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Port-Forward problemen Icidu NI-707539 Green Wireless Router 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sh0ckwave

Nieuw lid
Lid geworden
18 feb 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Beste heren,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest enkele poorten open te zetten op mijn ICIDU router. Dit wil tot heden echter nog niet echt
lukken. De router van ICIDU staat achter een router van KPN, een Arcadyan VGV7519, in deze router heb ik de ICIDU router (met IP 192.168.2.1) als DMZ ingesteld.

Verder staat mijn PC met een statisch IP ingesteld (192.168.2.10). Wanneer ik echter in de ICIDU-router de poort die ik wil openen (27015) invul in de tabs Port Forwarding, Virtual Server of Special Applications, wordt deze volgens port-checkers niet geopend.

Port Forwarden is eerder met veel moeite gelukt toen enkel de Arcadyan-router er stond, maar sinds ik de ICIDU router ertussen heb zitten lukt dit niet meer.

Verder, als ik in de ICIDU router het IP van mijn PC als DMZ invul, krijgt deze geen verbinding meer, maar dit zal wel een logische reden hebben.

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt,
Anton
 
Dat gaat zo niet werken.

Ervanuitgaand dat de Experiabox als IP-adres 192.168.1.254 heeft, dient de volgende situatie te ontstaan.

Het WAN-IP-adres van de ICUDU dient ingesteld te worden op 192.168.1.1 (of een ander IP-adres uit hetzelfde segment als de Experia). Vervolgens dient dit specifieke IP-adres ingevoerd te worden bij de DMZ van de Experia.
Je sluit dus de ICUDU met de WAN-poort aan op een LAN-poort van de Experia.
Vervolgens kun je het LAN van de ICUDU instellen op 192.168.2.0/24. Je portforwarding moet dan gaan werken.
 
De Arcadyan-Router heeft echter een IP van 192.168.2.254. In dat geval is het IP toch correct?
 
Als de Experia-box 192.168.2.254 heeft, dan is het WAN-ip-adres van 192.168.2.1 voor de ICUDU juist. Je kunt dan bijvoorbeeld 192.168.1.0/24 aan de binnenkant gebruiken.
 
Superbedankt voor de hulp, wat dat betreft weet ik nog te weinig van routers en netwerken af! Wat bedoel je precies met "aan de binnenkant gebruiken"?
 
De functie van een router is een WAN met een LAN verbinden. Dat is gewoon waar het apparaat voor ontworpen is.
De WAN-poort is de buitenkant, de LAN-poorten zitten aan de binnenkant.
Aan de buitenkant wordt IP-adres in de reeks x gebruikt (het zogenaamde publieke IP-adres), aan de binnenkant IP-reeks y (het zogenaamde private IP-adres).

In jouw geval, met twee routers, heeft de Experiabox een IP-adres aan de buitenkant. Dat is het IP-adres wat je van je ISP krijgt.
Daarnaast heeft de router een IP-adres aan de binnenkant: 192.168.2.254. Alle apparaten die een adres hebben in de reeks 192.168.2.0/24 kunnen communiceren met deze poorten.

Jouw tweede router heeft aan dienst buitenkant een IP-adres in deze 192.168.2.0/24 reeks. Daarom moet er aan de binnenkant (de LAN-kant dus) een ander subnet gebruikt worden. Bijvoorbeeld 192.168.1.0/24.

Oh ja... en /24 betekent niet dat er 24 adressen beschikbaar zijn. Het betekent dat het subnet 255.255.255.0 is, waarbij de bruikbare IP-adresssen van 1-254 lopen.
 
Hartelijk dank, dit maakt in ieder geval al veel stappen in de goede richting geloof ik!

Ik heb het IP adres in de LAN-sectie van de ICIDU router aangepast, deze is nu veranderd naar 192.168.1.1. Daarna heb ik gelijk het IP van mijn computer veranderd in 192.168.1.10. Hierdoor zouden deze weer op hetzelfde netwerk moeten zitten. Er is niets veranderd aan de DMZ, aangezien die IP's al goed stonden in de 2-reeks.

Nu heb ik geprobeerd om weer poorten te forwarden (27015) op het nieuwe IP adres van de PC, dit heeft echter geen nut gehad, de poort is nogsteeds gesloten. Enig idee waar dit nog aan kan liggen?

Groeten,
Anton
 
Heeft de PC een firewall?
Staat de applicatie die moet luisteren op poort 27015 aan?
 
Beste,

De firewall van de pc staat uit. De applicatie stond niet aan, maar ook online port-checkers geven aan dat de poort dicht is. Dit lijkt me dus ook niet het geval.
 
Om het even duidelijk te maken heb ik ook even een poort geforward in mijn router. Ik gebruik de optie "Virtual Server".
Als ik daarna bij GRC.COM een portcheck uitvoer, staat deze poort "Closed". Logisch, want er luistert geen applicatie op deze poort.

Vervolgens heb ik een poort gecontroleerd waar bij mij wel een applicatie luistert. Deze poort geeft bij GRC.COM vanzelfsprekend "Open" aan.
Daarna heb ik de applicatie (een service) gestopt, en bij GRC.COM wordt aangegeven "Stealth".
Tot slot heb ik de server uitgezet, en bij GRC.COM wordt aangegeven "Closed".
 
Ontzettend bedankt! Ik worstel al meerdere jaren met Portforwarding, zegmaar sinds de tijd dat MW2 uitkwam. Dit is de eerste keer dat zoiets gewerkt heeft! Mijn poort staat nu ook open, zoals het hoort!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan