• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Xp instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik13579

Gevestigd lid
Lid geworden
29 nov 2014
Berichten
201
Waarderingsscore
0
Hallo beste mensen
ik heb op mijn laptop Windows XP pro en hij werkt niet meer :fury: telkens als ik de pc opstart krijg ik iets te zien van veilige modes etc. maar als ik daar voor kies of iets anders loopt alles vast.
ik heb wel een productie code van Windows XP home Edition maar geen installatie cd heeft iemand de cd en wil de bestanden door mailen naar mij zo dat ik ze kan branden op een cd.

alvast bedankt Erik
 
Ga je met die laptop het internet op, want dan zou hij vol malware kunnen zitten. De hackers weten immers dat xp niet meer ondersteund wordt.
 
Ja ik ga er mee op internet en downloade had geen virusscaner in gebruik ik heb ergens ge lezen dat het een virus is kan zo niet op de naam komen dus daarom wil ik de harde schijf formateren en windows oppnieuw installeren er stond windows xp pro op waarschijnlijk is die van het internet gedownload heb jij toevalig de installatie cd of iemand anders
 
Ik weet niet of het zin heeft om xp er opnieuw op te zetten. Zeker zonder virusscanner, maar ook met, ben je niet meer veilig en loop je binnen de korst mogelijke tijd weer kans op allerlei malware.
Maar je kunt natuurlijk wel met een bootable schijf proberen je malware zo ver te verwijderen dat je weer verder kunt.
Kijk eens of je hier mee verder komt: http://support.kaspersky.com/4162
Kies als virusscanner voor: Qihoo 360 Internet Security
http://www.360safe.com/internet-security.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of stap over op linux,bijvoorbeeld linux Mint
een hele verademing,gratis ,snel en geweldig
 
Linux al geprobeerd maar lukte niet
op mijn andere pc heb ik norton 365 is voor 3pcs dus die er op gooie of die jij noemde
 
wat lukte er niet met linux??
welke distrubitie had je geprobeerd
hulp gevraagd???
 
Xunbuntu want de pc heeft zeer weining werkgeheugen maar een booteble cd of usb maken luktij ook echt niet
 
De Kaspersky file is een .iso file. Als je weet hoe je een .iso file brand, heb je vanzelf een bootable schijf.
Veel branderprogramma's bieden de mogelijkheid om een .iso te branden.
 
Heeft echt niemand een kopie voor mij van de cd ??????
 
als je dan toch xp cd wil,google eens op "windows xp sp3 download" vind je genoeg
 
en als ik de kaspersky dan op een cd brand hoe kan ik die gebruiken want de laptop start niet door zal ik een foto maken waar ik terechtkom?

--- Update ---

Owja ik heb sp2

--- Update ---

Select-Safe-Mode-300x206.png

--- Update ---

Dat zie ik
veder dan dat kom ik niet want dan loopt het vast
 
Je hebt dan niets te maken met Windows, want je start dan op met het OS op de CD.
Hoop is dat je Windows voldoende kan worden hersteld door het verwijderen van alle malware.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ik ga dat proberen

--- Update ---

ik ga het nu downloaden hopelijk gaat het lukken

--- Update ---

het en lukt niet als ik de bios instel om te booten vanaf cd krijg ik te zien: no boootable cd in atapi cd-rom en dan staat er :non system disk -- instert boot disk and press any key wat doe ik verkeerd help me:worship:
 
Heb je die schijf echt als iso gebrand. Gewoon op schijf branden is nl. niet goed.
 
ik ga het nog een keer proberen op een andere cd ik laat het zo horen

--- Update ---

ben weer opniew aan het branden

--- Update ---

ja het werkt

--- Update ---

heel erg bedankt!!
hopelijk word het nu virus vrij!!
 
Succes
 
maar nu? staat het op zwart scherm zie geen een letter hopelijk komt het wel goed welke virus scanner gebruiken dan want ik heb 124mb ram
 
Kun je geen andere monitor op je laptop aansluiten. Mss is er iets met je video.
Ik heb die disk nooit gebruikt, maar ik denk dat je gewoon een zwart scherm met aanwijzingen moet zien.
 
Hallo beste mensen
ik heb op mijn laptop Windows XP pro en hij werkt niet meer :fury: telkens als ik de pc opstart krijg ik iets te zien van veilige modes etc. maar als ik daar voor kies of iets anders loopt alles vast.
ik heb wel een productie code van Windows XP home Edition maar geen installatie cd heeft iemand de cd en wil de bestanden door mailen naar mij zo dat ik ze kan branden op een cd.

alvast bedankt Erik
https://support.microsoft.com/kb/307545/nl
Je zou ook het register kunnen herstellen.
Met de Hirens Boot CD en de MiniXP die daar op staat gewoon in verkenner daarop te realiseren.
http://www.hirensbootcd.org/download/

Overigens zijn er genoeg torrents te vinden voor het verkrijgen van een Dutch Windows XP SP3 ISO, heb nooit rommel in die iso's via torrents gekregen, overigens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan