• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe harde schijf niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaldert

Gevestigd lid
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
403
Waarderingsscore
1
goeiendag. Wou nieuwe externe harde schijf (CnMemory Airy 3TB zwart externe 3.5'' Harde schijf, USB 3.0) aansluiten. Pictogram van veilig hardware verwijderen geeft aan dat hij de drivers installeerd . Maar...nu zie ik nog niks. Nergens die externe harde schijf te zien. Motor loopt van de schijf , maar nergens te zien bij hardware. Heel vreemd. Ook al geprobeerd op een laptop met windows 7 en dan geeft hij aan dat de drivers geinstalleerd zijn, maar weer geen externe harde schijf te zien. Normaal gaat dan een map open. Is hier iets mee te doen , buiten dat je het wer terug kunt sturen. Nooit zoiets gezien.
Het is trouwens zon als hieronder
http://www.redcoon.nl/B344395-Intenso-Memory-Centre-2TB_Vanaf-35
 
Kijk eens in schijfbeheer, mogelijk moet je hem nog formatteren/partitioneren. Wat wel vreemd is, de meeste externe schijven zijn dat al. Mogelijk mist ie ook gewoon een schijfletter. Kun je ook in schijfbeheer verhelpen. Neem dan een letter, die geen conflicten veroorzaakt met bijvoorbeeld usb sticks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dit krijg ik te zien. Schijf 2 dus. Hij is online, maar waar? Kan alleen offline brengen op eigenschappen klikken en op help( met rechtermuis erop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je dient deze dan ook een schijf letter toe te wijzen ....daarom is deze dus niet te zien nu !
 
Rechtsklikken op de schijf, dan zie je een optie schijfletter toekennen of wijzigen (oid).
 
Dat kan dus niet. Met rechtsklikken in schijfbeheer zie ik alleen de opties: offline brengen / eigenschappen en help. Verder is de schijf ook niet te zien. Zie trouwens ook dat er geen letter aanhangt. Zie D en C en zou dus nog een letter moeten wezen achter deze schijf, mar daar staatniks achter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er neem ik aan nog niks op staan? Verwijder dan de partitie eens en maak een nieuwe aan.

Kan je computer overigens wel schijven groter dan 2TB aan? Als ie al wat ouder is, is dat mogelijk niet het geval.
 
Ik heb nog een andere schijf van 3 TB en geen problemen mee. Dat is het niet. Hoe moet ik de partitie verwijderen als ik die schijf verder niet zie dan? In schijfbeheer zie ik hem. Als ik gwoon op deze pc klik, dan zie ik de c-schijf en de d-schijf en de en de 2 branders verder geen schijf te bekennen.
 
Open Opdrachtprompt met admistratorsrechten.
Type in het zwarte Opdrachtpromptscherm diskpart
Type in het volgende scherm dat verschijn list disk
Type daarna select disk 2
Type daarna clean waardoor GPT zal gewist worden.
De schijf kan daarna terug gepartioneerd worden , of je zend ze terug en ruilt ze om voor een ongebruikte. Deze schijf werd reeds gebruikt !!! . Zie screenshot waar te lezen staat Beschermde GPT-partitie .
 
Laatst bewerkt:
ok is gelukt
Ben in schijfbeheer en nu zegt di schijf 2 moet geinitialiseerd worden en volgende partitiestijl gebruiken MBR of GBT. Neem aan dat ik MBR moet aanklikken en dan OK?
 
GPt heb ik gedaan, maar hoe kan ik hem nu formatteren. Schijf is online. 2794,39 GB niet toegewezen. Geen schijfletter. Met rechtsklikken kan ik hem converteren naar dynamische schijf en naar MBR- schijf. Maar formateren krijg ik er niet voor. Of is daar een tooltje voor?
 
Klik met rechts op de zwarte balk en niet in het vakje ervoor.
Kies dan voor Nieuwe Primaire Partitie.
 
krijg alleen te zien: Nieuw eenvoudig volume / Eigenschappen en help. Dus niet Nieuwe Primaire Partitie.
Sorry voor mijn onkunde trouwens.
 
dan kies je toch gewoon voor de nieuwe eenvoudige volume ( deze kun je desgewenst kleiner maken in de wizard die te voorschijn komt nadat je gekozen heb voor een nieuwe eenvoudige volume ...zodoende verkrijg je de mogelijkheid om deze 3TB schijf aan te maken met verschillende partities )
 
ok, heb ik gedaan en werkt hier goed. Jullie worden heel hartelijk bedankt voor jullie hulp. was er nooit uitgekomen. klasse dat jullie dit doen.
Mag deze als opgelost worden gezien. Nog een heel goed weekend en tot ziens
 
fijn dat het je gelukt is ...
waarvoor heb jij uiteindelijk voor gekozen !
*ik bedoel heb jij nu verschillende partities aangemaakt of gewoon 1 grootte behouden !
 
Gewoon een grote. Zo stond het er ook als eerste optie. En om eerllijk te wezen? Heb nog nooit partities gemaakt. Zelfs niet met windows opnieuw installeren, want is onbekend terrein voor mij en heb toch 2 schijven op de pc. Op 1 windows en de andere mijn documenten etc. Zal wel een risico aan zitten, maar ja...is niet anders. Heeft het nog iets extra`s of voordelen als de externe harde schijf weer zoiets zou krijgen? Dan ben je toch je spullen waarschijnlijk weer kwijt die je er opgezet hebt, of niet?
 
Welnu - dat jij als leek toch je persoonlijke bestanden op een andere schijf hebt staan, zegt wel iets.
Want crasht Windows, staan die persoonlijke bestanden veilig.
 
Nog wel even een vraagje. Carfran zei: De schijf kan daarna terug gepartioneerd worden , of je zend ze terug en ruilt ze om voor een ongebruikte. Deze schijf werd reeds gebruikt !!! . Zie screenshot waar te lezen staat Beschermde GPT-partitie . Is dat zo, of lijkt dat zo? Want als dit wel het geval is doe ik een emailtje naar de leverancier hiervan. Dus ben wel benieuwd of dit een mogelijkheid is dat hij al gebruikt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan