• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ideen voor Internet op TV (Mini-PC / Androidstick) andere opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koetje85

Bekend gezicht
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
150
Waarderingsscore
0
Helaas ondersteund onze TV geen Youtube meer. We maakten hier voorheen redelijk veel gebruik van.

Nu zijn we aan het kijken naar een alternatief voor de TV zodat we kunnen internettten op de TV. Dit gaat ons vooral om het bekijken van youtube.
De laatste tijd houdt ik mij ook bezig met het downloaden van films. Dus het mooiste zou zijn als we deze opties zouden kunnen combineren. Fims worden nu gedownload op de laptop en bekijken we op de TV door de latop aan te sluiten op de TV met een HDMI kabel

Ik zie androidsticks waarmee je dus een browser hebt en dus ook youtube kunt bekijken.
Of is een Mini-PC een optie?

Wat kunnen we hier het beste voor aanschaffen? Ik ben nogal een leek met dit soort zaken. Het liefst zouden we willen werken met een draadloos toetsenbord.
Ik hoor graag jullie ideen/tips hierover...
 
Gewoon via de laptop geen optie om te internetten op de tv?
 
Is chromecast niks voor je? Kost 35 euro en zou youtube zonder problemem moeten aankunnen. Bediening kan met smartphone of tablet, maar die heb je vast wel.

Android sticks is niet alles, bij mijn weten vaak een grote ergernis qua bediening. Mini-pc kan ook, maar is wel weer vele malen duurder. Cromeboxen daargelaten, zit je voor een een heel licht ding al ruim boven de 200 euro.
 
Met de laptop via de tv is een optie, maar dit moet dan toch altijd bedraad? En ik zou het liever draadloos willen.

Zit zelf wel meer richting een Mini-PC te denken, omdat dit alle opties wat we zoeken in n heeft, maar het kon zijn dat er nog andere opties waren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja een smart TV kopen en daar mee de youtube app gebruiken en internetten, je kunt er ook een toetsenbord op gebruiken.
 
We hebben een smart TV van Sony, maar ik denk n van de eersten (model 2010) de Youtube wordt binnenkort niet meer ondersteund en is dan dus ook niet meer bruikbaar, en deze TV heeft geen browser
 
Als het puur om webbrowsen en youtube gaat, is een chromebox waarschijnlijk de goedkoopste goede oplossing. Dit is de goedkoopste in de pricewatch. Heb er ook wel eens eentje gezien voor 149, maar die is er dus niet meer. Mogelijk zijn er met een beetje rondkijken nog wel goedkopere te vinden. Hardware is praktisch allemaal hetzelfde.
https://tweakers.net/pricewatch/404537/asus-chromebox-m070u.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me ook de beste oplossing zo'n chromebox.
 
YouTube is inmiddels helemaal over op HTML 5 en daar zal die TV uit 2010 waarschijnlijk niet mee over kunnen.
 
Als alternatief voor de chromcast kijk eens naar de iconbit omnicast
Ben je een doe hetzelver misschien de raspberry 2
Mijn mening is dat de raspberry 2 in combinatie met kodi voorheen Xbmc een volwaardige mediaplayer is
 
Kasander deze site zegt mij niet zoveel.

de raspberry pi is nog steeds in ontwikkeling

Nu zeg ik de raspberry piB2 met openelec en kodii is de goedkoopste mediaplayer
Als ik mijn kleinkinderen op bezoek heb sluit ik mijn usb stick met de gewenste films aan op de pi,perfect beeld
Afgezien nog de mogelijkheid van allerlei video add ons.
 
De site gaat juist over de RPi en voornamelijk over Kodi. Vandaar dat ik de site geregeld zelf geregeld bezoek. Ze hebben vaak de antwoorden die je bij andere sites mist. Die hebben het alleen over de installatie van Kodi en een klein stukje over de addons. Maar verder gaan ze ook niet.
Door die site hebben we hier nu overal Kodi (XBMC) op staan. Dus niet alleen op de RPi maar ook op de (Windows- en Linux-computers en op de smartphones!
Als u zelf Kodi gebruikt, klik dan even door naar https://sites.google.com/site/ilovemyrpi/06---kodi-openelec waar van alles over Kodi staat.
 
Kasander , ik ben het met je eens dat kodi een van de beste media centers is
Zelf heb ik een oude tv ,wel met hdmi aansluiting omgetoverd in smart door op de achterkant een shuttle DS81 te monteren
Hierop heb ik windows 7 en ubuntu draaien ,beide met Kodi.
Dank voor de tip over het verdiepen in kodi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan