• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanhoudend probleem met Windows Live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferna

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
629
Waarderingsscore
0
Hallo,


Reeds een hele tijd zit ik met een vervelend probleem met Windows Live mail.
Ik heb het hele verhaal al eens voorgelegd op het forum van Seniorennet.be, maar ik krijg het niet opgelost.
Ik ben zo vrij de link hiernaar, hier te posten, anders moet ik het hele verhaal opnieuw vertellen.

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=178454&postdays=0&postorder=asc&start=30

Mocht ik in deze hulp kunnen krijgen om dit probleem op te lossen, dan mijn dank hiervoor.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die telkens gebruikt kan worden.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Hallo Abraham,

Mijn hartelijke dank voor je hulp.
Ik heb MBAM gedownload en genstalleerd, waarbij ik moet opmerken dat ik die twee vinkjes nergens heb zien staan.
Ik heb gekozen voor "als administrator uitvoeren" en heb "scan naar rootkits" aangevinkt.
Resultaat:
Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 1/03/2015
Scantijd: 10:57:54
Logbestand: MBAM.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.00.4.1028
Malwaredatabase: v2015.03.01.01
Rootkitdatabase: v2015.02.25.01
Licentie: Gratis
Malwarebescherming: Uitgeschakeld
Kwaadaardige Website Bescherming: Uitgeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Noel

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten Gescand: 357089
Verstreken Tijd: 27 m, 0 s

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 1
PUP.Optional.Qone8, HKU\S-1-5-21-3017281716-3315283871-3821877557-1000-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-0\SOFTWARE\MICROSOFT\INTERNET EXPLORER\SEARCHSCOPES\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}, In Quarantaine, [4f5ae83a7614b87ea184e427927313ed],

Registerwaardes: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)


Vriendelijke groet,

Ferna
 
Graag de twee logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 2
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Nummer 1 Abraham:
Junkware Removal Tool (JRT) by Thisisu
Version: 6.4.2 (02.02.2015:1)
OS: Windows 7 Home Premium x64
Ran by Noel on zo 01/03/2015 at 14:40:29,46
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




~~~ Services



~~~ Registry Values



~~~ Registry Keys

Successfully deleted: [Registry Key] HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}



~~~ Files

Successfully deleted: [File] "C:\Windows\wininit.ini"



~~~ Folders

Successfully deleted: [Empty Folder] C:\Users\Noel\appdata\local\{23C74B84-B50E-4306-BA43-833132CDD9F2}



~~~ Event Viewer Logs were cleared





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on zo 01/03/2015 at 14:46:41,48
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

--- Update ---

A.U.B Stap 2

# AdwCleaner v4.111 - Logfile created 01/03/2015 at 14:53:09
# Updated 18/02/2015 by Xplode
# Database : 2015-02-18.3 [Server]
# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
# Username : Noel - TOSHIBA
# Running from : C:\Users\Noel\Downloads\adwcleaner_4.111.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****


***** [ Files / Folders ] *****


***** [ Scheduled tasks ] *****


***** [ Shortcuts ] *****


***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17631


-\\ Google Chrome v


*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1893 bytes] - [18/07/2014 21:09:25]
AdwCleaner[R10].txt - [1899 bytes] - [24/01/2015 21:45:13]
AdwCleaner[R11].txt - [2400 bytes] - [17/02/2015 11:05:39]
AdwCleaner[R12].txt - [2196 bytes] - [01/03/2015 14:50:43]
AdwCleaner[R1].txt - [17212 bytes] - [20/08/2014 20:57:03]
AdwCleaner[R2].txt - [17273 bytes] - [20/08/2014 20:58:08]
AdwCleaner[R3].txt - [17338 bytes] - [20/08/2014 21:03:35]
AdwCleaner[R4].txt - [5642 bytes] - [11/10/2014 16:51:07]
AdwCleaner[R5].txt - [5702 bytes] - [11/10/2014 16:54:53]
AdwCleaner[R6].txt - [2826 bytes] - [12/12/2014 21:57:00]
AdwCleaner[R7].txt - [2890 bytes] - [12/12/2014 22:01:59]
AdwCleaner[R8].txt - [1903 bytes] - [08/01/2015 21:39:32]
AdwCleaner[R9].txt - [2129 bytes] - [10/01/2015 15:18:04]
AdwCleaner[S0].txt - [17513 bytes] - [20/08/2014 21:04:47]
AdwCleaner[S1].txt - [4658 bytes] - [11/10/2014 16:57:56]
AdwCleaner[S2].txt - [2746 bytes] - [12/12/2014 22:03:53]
AdwCleaner[S3].txt - [1875 bytes] - [08/01/2015 21:41:56]
AdwCleaner[S4].txt - [1965 bytes] - [10/01/2015 15:20:35]
AdwCleaner[S5].txt - [1845 bytes] - [24/01/2015 21:51:34]
AdwCleaner[S6].txt - [2362 bytes] - [17/02/2015 11:10:26]
AdwCleaner[S7].txt - [2013 bytes] - [01/03/2015 14:53:09]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S7].txt - [2072 bytes] ##########


Vriendelijke groet,

Ferna
 
er is niets mis met de Windows Live Mail ....heb de eerdere geplaatste berichten in het seniorennet nagelezen ...er werd echter nergens vermeld welke provider hij gebruikt!

daarom dat ik veronderstel dat de TS " Ferna "
naar alle waarschijnlijkheid als provider dan ook Telenet gebruikt omdat er beweerd word dat het nalezen van de mails via de webmail client er geen problemen zijn !
Telenet doet regelmatig een onderhoud zonder hier voor een melding weer te geven en op zulke momenten kun je dus geen mails ophalen met Wlm

hier een paar schermafbeeldingen om te vergelijken *indien je provider dus Telenet is ...
Ashampoo_Snap_2015.03.01_15h23m17s_004_.png Ashampoo_Snap_2015.03.01_15h24m04s_005_.png Ashampoo_Snap_2015.03.01_15h25m05s_006_.png Ashampoo_Snap_2015.03.01_15h25m25s_007_.png
 
Moet eerst nog een poosje afwachten, het kan gebeuren dat ik het probleem pas krijg na een hele reeks mails te hebben verwijderd.
De melding verschijnt dus bij het verwijderen van een bericht, dus als ik op het rode kruisje "verwijderen" klik.
Ik meld me weer van zodra ik iets meer weet.
Het is dus geen probleem van de mails op te halen zoals Emi vermoedt; mogelijk dat ik onduidelijk ben geweest.
Provider is inderdaad Telenet.
Browser; bij voorkeur Google Chrome, ik heb wel eens een poosje IE10 gebruikt, maar dat gaf t.o.v het probleem geen verschil.

In de hoop dat probleem opgelost zou zijn, mijn hartelijke dank voor de hulp.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De melding verschijnt dus bij het verwijderen van een bericht, dus als ik op het rode kruisje "verwijderen" klik.

dat kan haast niet wat jij hier beweerd ..tenzij je de mails al gaat verwijderen voordat ze ook allemaal binnen gekomen zijn !

dan krijg je inderdaad deze foutmelding te zien ..Ashampoo_Snap_2015.03.01_17h35m37s_008_.png

*je heb tot op heden nog steeds niet vermeld welke provider je gebruikt..!
 
sorry had er over heen gelezen .
 
Helaas daarnet weer de melding "Windows live mail werkt niet meer" " er wordt naar een oplossing gezocht".
Melding wel degelijk nadat ik het rode kruisje "verwijderen" had aangeklikt !!:huh:
 
Je schreef elders ook dat je Outlook ook hebt.
Welke versie is dat?
 
@Ferna welke versie gebruik je van de WLM..

Ashampoo_Snap_2015.03.01_21h46m41s_009_.png
 
Outlook heb ik een tijd geleden verwijderd, ik gebruik WLM2012


Vriendelijke groet,

Ferna
 
je gebruik dus al de nieuwste versie ...heb je ook de instellingen vergeleken met de 4 eerder geplaatste afbeeldingen !
 
Abraham, antwoord op Emi's vraag in #15 WLM 2012
 
Mag ik hopen op verdere hulp ???.., want probleem is helemaal nog niet opgelost.
Gisteren bijna geen probleem, en vandaag al bij verwijderen van 2e mail al prijs !!:(

Vast dank

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan