• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

optie: bureaublad (snelkoppeling maken) werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Ondanks vele pogingen om de adviezen hierover uitgevoerd te hebben lukt het niet om de contextoptie "Bureaublad(snelkoppeling maken" weer terug te krijgen.
Ik zie de snelkoppelingen wel verschijnen in C:/users/appdata/microsoft/windows/sendto in de map van Bureaublad (snelkoppeling maken).
Wanneer dit ontstaan is weet ik niet. Ook vanuit mijn Back-up de map Users terugzetten hielp niet.
Iets in het register misschien?
Graag hulp hierbij. B.v.d.
 
Ik heb hetzelfde meegemaakt op een netbook, draaiend op Windows 7 Starter.
Bij jou lijkt in het contextmenu alleen de optie Kopiren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken) te ontbreken. Bij mij ontbrak daar bijna alles. Bij een rechtsklik op een bestand zag ik alleen nog maar Kopiren naar > Faxontvanger.
En in de map C:/users/appdata/microsoft/windows/sendto stonden alle snelkoppelingen nog wel!

De oorzaak bij mij waren een aantal ontbrekende registersleutels. Ik wist precies wanneer het probleem ontstaan was, maar systeemherstel naar een datum waarop het probleem zich nog niet voordeed, loste het probleem niet op.
Maxstar van PC Web Plus heeft toen voor mij het probleem opgelost. Zie daarvoor dit topic: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=335&t=16515

Bij jou zal de registersleutel HKEY_CLASSES_ROOT\.desklink vermoedelijk ontbreken in het register. Controleer dat eerst even!

Je kunt die sleutel op een andere Windows 7 pc opzoeken in het register, die sleutel exporteren, op een usb stick zetten en zo transporteren naar jouw pc. Zet de sleutel op het bureaublad. Dubbelklik erop om die sleutel aan het register toe te voegen.
 
Bij mij staat de sleutel .desklink gewoon in HKEY_CLASSES_ROOT . De inhoud ervan is exact wat het hoort te zijn vlgs. de door jou opgegeven website.
Dus daar zit de oplossing niet.

--- Update ---

Nog wat extra info: Bij mij is het zo dat in het contextmenu wel de link aanwezig is, maar de door mij gemaakte snelkoppelingen komen niet op het bureaublad terecht. Ik zie ze wel verschijnen in de map "Bureaublad snelkoppelingen" in SendTo.
Ze blijven dus a.h.w hangen in deze map.
 
Ok, bij jou is het dus duidelijk anders dan bij mij destijds. Jij ziet de link Kopiren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken) wel staan in het contextmenu, maar hij werkt niet goed. De snelkoppelingen komen niet op je bureaublad terecht.

Had jij deze website van SevenForums al gezien: http://www.sevenforums.com/tutorials/45421-send-context-menu-remove-restore-default-items.html
Voor mij hielpen de oplossingen op die website niet. Voor jou misschien wel.

De map SendTo staat op minimaal 2 plekken:
1. C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
2. C:\Users\(user-name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

Er worden 2 mogelijke oplossingen geboden voor het repareren van Send to desktop.
 
Dat is de link die ik je gaf in mijn vorige reactie.
Fijn dat die oplossing voor jou wel hielp. :victory:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan