• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netgear R7000 vertraagt internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBrands

Junior lid
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Beate Allemaal,

Recent heb ik een netgear r7000 (AC1900 nighthawk) in mijn netwerk geplaatst om het wifi bereik te verbeteren.
Het draadloos bereik is er wel beter van geworden maar het gewone internet helaas niet.

Ik zal proberen het de situatie zo goed mogelijk te omschrijven.
Sinds ik de router heb doet het volgende zich voor.
Na het opgeven van een webadres (bijv. google.nl) komt er links onderin het scherm 'wachten op xxx(server)' gevolgd door 'xxx(server) gelezen'.
Wanneer dit een keer of 10 heeft gewisseld komt de melding dat de pagina niet gevonden kan worden en er mogelijk een typefout in het adres zit of de internetverbinding is weggevallen. Wel komt er meestal een postfix bij het adres (bijv. www.google.nl/xxxxxxxx). Wanneer ik de pagina dan refresh kom ik na een paar keer wel op de pagina uit.
Dit hele verhaal gebeurt niet constant maar de verbinding lijkt wel flink vertraagd. Dit gebeurt zowel op wifi als bedraad netwerk. Wanneer ik met een mobiel (WP8/IOS/Android) via wifi iets opzoek gebeurt dit nooit. Een oude computer met XP erop lijkt er ook geen last van te hebben.

Nog zoveel mogelijk nuttige informatie:
Mijn besturingssysteem is Win8
Browser firefox
De router is voorzien van de laatste firmware
Wifi-signaal zeer goed
Kabellengte router - modem ca 1meter

Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? Of vooral: wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!
 
Dat modem, is dat wel een modem of is dat een modem/router?
En wat is het merk en type en wie is je ISP?
 
Bedankt voor t snelle antwoord!
Mijn model is een cisco EPC3212 van Ziggo.
Deze kregen we automatisch bij het abonnement.
 
En is jouw Netgear aangesloten als switch of als tweede router?
 
De nieuwe router vervangt de oude.
Ik heb alle aansluitingen van de vorige overgezet op de nieuwe en de oude staat inmiddels 100km verderop in een studentenkamer.

Als beveiligingssoftware heb ik zone-alarm free genstalleerd en de firewall van windows8 uitgeschakeld.

Is er verder nog iets dat u moet weten?
 
Discussie is verplaatst naar Netwerk
 
Zo te lezen is de EPC3212 naast modem ook router. Je schijnt een switch aan te kunnen sluiten en er dan meerdere computers op aansluiten. Dit betekent dus ook dat de Netgear eventueel dient te worden ingesteld als switch en niet als router. Zie hiervoor ook deze handleiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan