• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kopieren Externe HD verloopt moeizaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy15

Vaak hier
Lid geworden
30 dec 2004
Berichten
510
Waarderingsscore
0
Enige tijd geleden werkte mijn externe HD niet meer naar behoren. Ik heb de schijf middels chkdsk f/r/x/ weer aan de praat gekregen. Na enige tijd begon de schijf weer kuren te vertonen. Vervolgens weer dezelfde chkdsk uitgevoerd waarna het weer goed leek te zijn.

Nu werkt de schijf weer, alleen het kopiren naar de schijf gaat erg langzaam. Hij begint vaak erg snel waarna hij na 5 seconden compleet inzakt. Daarna fluctueert het wat en soms stabiliseert het op zo'n 20MB/s. Soms blijft hij ook hangen en valt de snelheid terug naar 1MB of zelfs nog minder.

Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is of is dit einde oefening voor de schijf?

Alvast bedankt.
 
Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation

Start het tool op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Laat weten of de kleur blauw is dan wel wanneer geel, geef dan ook aan wat de geel gekleurde fout is.
 
welke usb aansluiting??? 1.0 ,2.0 o 3.0???
 
De kleur is blauw er staat echter niet 100% goed zoals bij mijn interne HD's.

Naamloos.png

@vanschagen: USB is 2.0 maar dit mag volgens mij geen invloed hebben op de fluctuaties in snelheid.
 
Dat heeft te maken met het feit dat het een USB-disc is.
Deze is dus gezond.

Heb je het al eens geprobeerd via een andere USB-aansluiting?
 
Ja verschillende kabels verschillende aansluitingen en verschillende pc's.
 
je zou eens moeten weten wat voor verschil het geeft de usb 1.0 of usb 2.0 of usb 3.0
ik heb momenteel op een externe SSD met USB 3.0 ubuntu 14.04 Mate draaien,super snel ,ook internet is veel sneller dan mijn win 7
maar goed hoor ,als jij zegt dat dat niks uit maakt??:D mij best hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan