• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WLM In-box

Status
Niet open voor verdere reacties.

CAVIA 6

Gevestigd lid
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
243
Waarderingsscore
0
Windows 7 WLM
Sinds kort verschijnt er in een flits een bericht in mijn In-box, waarna het voorgoed verdwijnt en nergens meer is terug te vinden. Andere berichten van hetzelfde moment komen wl door. Mijn server XMS geconsulteerd. Reactie: Als die berichten wel in onze webmail staan, (en dat staan zij)
dan kunnen wij er niets aan doen. Kunt u mij helpen? (Iets met synchronisatie van doen?)
Dank.
 
Zou het kunnen dat de mail als spam gezien wordt en direct naar de spamfolder/ongewenste email wordt verplaatst. Heb je daar al gekeken.
 
Dank, Veng. Ik heb overal gekeken, niets te vinden. Maar de verdwenen berichten staan wel in de web-mail van XMS (mijn server). XMS zegt mij niet te kunnen helpen....! Ik ben dus verplicht iedere dag naar die web-mail te gaan om te kijken of er berichten zijn die niet in mijn IN-box terecht zijn gekomen.
 
Als andere berichten wel doorkomen, kan het bijna niet anders of ergens wordt geselecteerd dat juist dit bericht moet worden weggegooid, lijkt mij althans.
Dat kan komen door het domein van waar af verstuurd wordt, maar ook de onderwerpregel.
Behalve spamfolders is er ook nog de mogelijkheid van berichtregels en het blokkeren van domeinen.
1) Je kunt eens onder de tab "mappen" "berichtregels" kijken of daar iets staat dat je niet wilt.
2) Andere optie: Ga via je hoofdmenu naar "opties" "beveiligingsopties" "geblokkeerde afzenders" en kijk of het domein van waaruit verzonden wordt mogelijk in die lijst staat.
3) Staat die er niet in, dan zou je hem als proef kunnen toevoeren aan de lijst met veilige afzenders.
4) Repareer WLM via de programmalijst (ik neem aan dat je op v12 zit, anders kun je die gewoon over de oudere versie heen zetten.)

Zelf gebruik ik geen synchronisatie, dus of daar iets mee aan de hand kan zijn weet ik niet, maar is ook niet uit te sluiten. Waar synchroniseer jij mee, want als je met een andere programma, bv. op je GSM synchroniseert en je daar wel een blokkade voor dit domein hebt ingesteld, zul je op die plek moeten zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank Veng, opties 1 t/m3 zijn niet aan de orde. Wil je mij nog even optie 4 toelichten? "Programmalijst? v12? Beide mij onbekend.
 
Ik bedoelde via je "configuratiescherm" naar genstalleerde "programma's en onderdelen" kunt gaan. Daar vind je dan Windows Essentials 2012. Door die te "wijzigen" krijg je ook de optie om te repareren.
Mogelijk dat dat nog iets doet.
 
Sorry voor late reactie. Ik heb zoals door jou geadviseerd WLM "gerepareerd. Helaas zonder positief resultaat. Dus moet ik iedere dag naar de Webmail van XMS gaan om te kijken of er e-mailberichten zijn. Het zit hem volgens mij in de account installatie, Kan iemand mij daarover iets zinnigs zeggen?
 
Je kunt natuurlijk altijd je account verwijderen en opnieuw instellen, maar ik verwacht daar niet veel van.
Ik laat je wat instellingen zien. Mss kun je vergelijken.
Account 1.gifAccount 2.gifAccount 3.gif
Kun je niet ontdekken waar het verschil zit tussen de berichten die wl goed binnenkomen en die welke blijven hangen?
Je kunt even oefenen door in het geavanceerde scherm in te stellen (een kopie op server achterlaten) dat de berichten op de server moeten blijven staan, ook als je ze gedownload hebt. Ik vermoed echter dat je ze toch maar nmalig kunt downloaden.
Heb je al geprobeerd om je virusscanner of andere blokkeringssoftware even uit te zetten. Mss blokkeert die de mailtjes wel ( en mogelijk terecht, dus wees voorzichtig)
 
Dank Veng. Daaraan heb ik waarschijnlijk wel iets. Ik ga het proberen, maar dan heb ik eerst een niet ter zake doende vraag, die jij hopelijk simpel kunt beantwoorden.
Plotseling is de lettergrootte sterk verkleind, zodat ik de berichten nauwelijks kan lezen, laat staan jouw schermafbeeldingen afdrukken. Ik weet niet hoe ik ze weer moet vergroten. Kun jij me uit de brand helpen?
Bij voorbaat dank.
 
Druk de Ctrl toets in en houd die ingedrukt, terwijl je n keer op de 0 (nul) drukt. Daarna mag je de Ctrl toets ook loslaten.
Daardoor moeten de letters weer hun normale grootte terug krijgen.
 
Bedoel je in de browser? Welke gebruik je, want de meeste kun je instellen. Kijk eens onder de tab "Beeld"
 
Dank, de letters hebben weer hun normale grootte, maar schermafbeeldingen van Veng blijven bij afdrukken klein en onleesbaar. Ik zal aan Veng vragen of hij daaraan iets kan doen.

--- Update ---

De lettergrootte is opgelost (bericht van Porrelaar). Maar de schermafdrukken blijven klein en onleesbaar. Kun jij dat verbeteren?
Ik gebruik Chrome. Wat bedoel je verder met dit bericht?
 
Bedoel je de afdrukken van de drie images van post #8. Bij mij zijn ze van normale grootte. Save ze eens met de rechter muisknop en kijk eens met een ander pakket hoe dat oogt.
Of heb je er niet op geklikt? Pas dan krijg je de normale leesbare grootte te zien:wink:
 
Dat ikzelf niet op het idee kwam om rechts te klikken! Dank Veng. Ik ga die 3 images eens vergelijken. Je hoort nog van mij.
 
Veng en Porrelaar, ik ben er uit. Ik heb samen met mijn server de instellingen van mijn WLM-account secuur doorgenomen en aangepast. Nu werkt alles weer zoals het behoort.
Beiden veel dank voor jullie inspanningen en adviezen.
 
Graag gedaan. Fijn dat het opgelost is.
Om welke instelling ging het eigenlijk?
 
Ik heb te vroeg gejuicht. Niets verbeterd. Ik ga wel terug naar de server en houd jou van het resultaat op de hoogte. Ik heb 1 ding niet met de server gecontroleerd, t.w. de instelling van Beeld. Daar staan 5 opties. Bij mij staat de bovenste aangevinkt: alle berichten doorgeven. Moet toch goed zijn, lijkt mij.
 
Die instelling herken ik niet. Is dat een instelling op de server?
 
Op de tweede regel staan bij mij naast elkaar: start-mappen-beeld-accounts. Als je Beeld aanklikt, krijg je een menu van 5 opties. (bij mij althans)
 
Oh, die. Ik heb overigens maar 4 opties! Ja, de bovenste moet goed zijn. Heb je ook al bij snelle weergave gekeken. Lijkt mij dat die er niets mee te maken heeft, maar dat denken we wel vaker bij Microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan