• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Importeren mail in Outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Ik heb office 365 genstalleerd en kan in Outlook de mogelijkheid van importeren mail niet vinden. Wie kan me helpen?

Alvast dank.

wim
 
In de titel van deze discussie heb je het over Outlook 2013, maar in je vraag heb je het over Outlook 365. De nieuwste versies van Office zijn Office 365 en Office 2013. Groot verschil tussen de twee nieuwkomers is de betaling: jaarlijks via een abonnement of eenmalig. Bovendien is het ene pakket bedoeld voor gebruik op n computer tegelijk en het andere voor gebruik op meerdere computers.
Hier lees je meer over de verschillen: http://www.seniorweb.nl/artikel/50725/kiezen-tussen-office-2013-en-office-365.

Dus welke versie van Office ga jij nu gebruiken (Office 365 of Office 2013) en welk e-mailprogramma gebruikte je vroeger?

Hier wordt uitgelegd hoe je mails van Outlook 2010 eerst exporteert naar een Outlook-data bestand (PST) en hoe je daarna dat .pst bestand importeert in Office 365:
http://www.mamut.com/nl/support/search/faq.asp?lcid=1043&id=02025002

Kom je daar verder mee? En anders zijn de links op deze pagina misschien behulpzaam voor jou: klik!
 
Veel dank, Porrelaar, voor je reactie. Je had gelijk, ik dacht dat in dat 365-pakket Windows 13 zat. Dat is dus niet zo maar het probleem is zoals je begreep.

Veel dank voor je instructie. Wat een gedoe maar ik ga het maar proberen. Snap al jaren niet waarom Outlook het overzetten van mail zo nodeloos ingewikkeld heeft gemaakt. Bij elke computer of crash was dat een heel gedoe.

Deze digibeet zal je op de hoogte houden van de voortgang.

groet,

Wim

--- Update ---

beste Porrelaar,

Ik heb me verdiept in de toegestuurde instructie maar daar kom ik toch niet uit.
Ik kan prima de oude bestanden exporteren naar een bestand maar ik mis eenvoudig in de nieuwe Outlook de functie importeren. Die kan ik althans nergens vinden. In oudere Outlookversies had je bestand met de functie importeren en exporteren. die staat er nu niet meer bij.

ik ben hier behoorlijk sjaggerijnig over want ik wil toch echt mijn oude post kunnen oproepen. Misschien moet ik een andere versie van Outlook installeren?

Ik ben iedereen die me hiermee kan helpen zeer dankbaar.
 
Stap 3 uit de handleiding voor het importeren van het PST bestand in Outlook 365:
Stap 3: Importeren van uw.pst-bestand.

1. In Outlook, ga naar Bestand - Open - Importeer.
2. Kies Importeer van een ander programma of bestand.
3. Kies Outlook-Gegevens bestand (.PST).
4. Selecteer het bestand dat u hebt opgeslagen tijdens het exporteren in stap 1 en klik Volgende.
5. Kies Importeer items naar de zelfde map in:
6. Klik Voltooien.

Het gaat vooral om punt 1: wanneer je op Bestand klikt en daarna op Open, zie je dan niet de knop Importeer?
 
Yes!

Dank je wel! Ik keek er kennelijk voortdurend overheen.

Nu heb ik nog wel een aanvullend vraagje. Voordat ik de nieuwe computer installeerde heb ik vanaf de oude computer alle pst-bestanden gesaved op een externe schijf. Op die manier importeerde ik altijd oude post naar een nieuwe computer of na herinstallatie.

Waarom moet ik deze keer stap 1 en 2 in jouw instructie volgen? Ik kan toch gewoon die pst-bestanden importeren?

Overigens, geweldig bedankt voor je hulp!

Groet,

Wim
 
Hoe je het doet maakt mij niet uit, Wim. Als het maar lukt, daar gaat het om.

Zelf heb ik Outlook 2010 op 1 van mijn pc's staan, maar ik gebruik dat programma eigenlijk vrijwel niet. En omdat ik Outlook 365 niet zelf ken, heb ik gewoon een handleiding van internet geplukt.
Jij schrijft nu dat je het pst bestand zelf al gesaved had op een externe harde schijf. Dat wist ik niet. En ja, in dat geval kun je meteen doorgaan met stap 3.
 
veel dank,

Ik ga aan de slag.

Groet,

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan