• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

emet 5.2 is uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.776
Waarderingsscore
1.403
Microsoft heeft een nieuwe versie van de gratis beveiligingstool EMET uitgebracht, die het lastiger voor aanvallers moet maken om Windowscomputers via zowel onbekende als bekende lekken aan te vallen. EMET staat voor Enhanced Mitigation Experience Toolkit en voegt een extra beveiligingslaag aan Windows en genstalleerde applicaties toe, waardoor in veel gevallen exploits voor softwarelekken niet meer werken.
EMET 5.2 bevat verschillende aanpassingen en verbeteringen. Zo ondersteunt EMET nu waarschuwingen en rapportages van Modern Internet Explorer en Desktop IE met Enhanced Protected Mode. Verder is er een maatregel toegevoegd die aanvallen via VBScript moet voorkomen. Het gaat dan om een aanvalstechniek genaamd "VBScript God Mode", die bij recente aanvallen door aanvallers werd toegepast. Hierdoor kan een aanvaller kwaadaardige script met verhoogde rechten uitvoeren.

--- Update ---

ik kon het trouwens alleen maar met explorer downloaden, bij crome gebeurde er niets. vreemd, maar het is gelukt. https://technet.microsoft.com/en-us/security/jj653751
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lukte bij mij met FF ook niet wel met I.E.; Chrome heb k niet
 
IE 11 start bij mij in Win 8.1 Pro alleen nog op met foutmeldingen (EAF en EAF+ gedeaktiveerd - helpt niet).
Firefox toegevoegd en werkt zonder problemen.
 
Ik heb Emet 5.1 en Windows 8.1.
Ik kan Internet Explorer niet eens openen (Weet niet welke versie).
Bij openen krijg ik de volgende foutmeldingen:

5508669e30b5a-emet_error2.JPG


550867ea73456-emet_error1.JPG

___
Dus ik gebruik IE helemaal niet meer.
CL
 
Hoi, via Emet opstarten en dan op Apps klikken, kan je bij Ie explorer het een en ander wegklikken.
 
Ik zal in het weekeinde proberen Internet Explorer opnieuw te installeren.
Heb in Emet Apps zowel "EAF" als "EAF+" weggeklikt, maar helpt niet.
 
Ik heb nu in Windows 8.1 pro met EMEt 5.2 ook geen werkende IE11.
In EMEt de hele IE-Explorer verwijderd, mocht ook niks helpen.

Mogelijk dat bij mij de proefversie van HitmanPro Alert 3 parten meespeelt, ondanks verwijdering?
 
Zelfde verhaal:
Emet keurig 5.1 verwijderd, Emet 5.2 geinstalleerd en zie hier:

5508aeaee3498-emet_5.2_ie_werkt_nog_steeds_niet.JPG
 
Ben blij dat ik dit las;voorlopig Emet er er maar weer uit gedaan.fjs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ervaar geen problemen, maar gebruik dan wel crome, maar als internet explorer 11 gebruik werkt alles naar behoren, ik gebruik dan wel windows 7

--- Update ---

abraham heb je de aangepaste versie al geprobeerd?
 
Ik heb de image van mijn Windows 7 Professional teruggezet en daar zat EMET 5.2 al in.
Voor Ie heb ik via de Apps enkel EAF uitgevinkt en IE11 werkt normaal.
 
  1. In Emet apps: Alleen EAF uitgeschakeld > Geen foutmeldingen meer van Emet, ..Internet Explorer blijft crashen!
  2. Alle invoegtoepassingen uitgeschakeld in Internet Explorer..Internet Explorer blijft crashen!
  3. Emet programma verwijderd in Configuratie scherm...Internet Explorer draait zonder problemen

Ik ben bang dat Emet de boosdoener is in dit verhaal..
Wat nu? Eraf laten...Ben geen IE gebruiker, alleen voor mijn icloud email en zo.
 
Gloednieuw 8.1
Ik had tot voor kort een stokoude Vista//nooit problemen gehad met Emet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, ik had dat in mijn vorige Win8 dus ook en er was wel meer dat mij in Windows 8 stoorde.
Want ik begrijp nu waarom de Chinese regering het gebruik van Windows 8 in alle Chinese overheden heeft verboden!
 
Even die E.m.e.t. een tijdje laten rusten, en nu van de 4.1. een 5.2 gemaakt. Moet ik verder zelf nog iets doen of instellen, of werkt het op de achtergrond? En wat is de meerwaarde van Emet?
 
Heel kort door de bocht, EMET maakt het een heel stuk moeilijker voor hackers om jouw Windows te kunnen betreden.
 
Is de nieuwste EMET onder windows 7 home premium te installeren zonder problemen? versie 5.1 doet het nu zonder problemen. Heb weinig zin dat ik ie niet kan starten, alhoewel ik deze niet veel gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan