• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pinnacle Studio 15 perikelen met Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Ik heb op mijn W8.1 notebook o.a Pinnacle Studio 15 ge-installeerd ; een programma dat ik maar heel sporadisch gebruik.
Het probleem is nu dat wanneer ik welk ander programma ook start, dat stoeit met plaatjes (foto's of films) zoals ACDSee,Magix FotoManager of DataKam ( voor gebruik bij een dashboard camera ) onmiddellijk een Pinnacle venster opent om te vertellen dat Pinnacle bezig is de configuratie van Windows voor te bereiden !!!
Ik kan nergens een instelling vinden in Pinnacle die dit zou kunnen veroorzaken en bij Services en Opstarten zie ik ook geen Pinnacle referenties. De helpdesk van Pinnacle, tegenwoordig blijkbaar Corel is een droefenis en onbruikbaar vandaar dat ik het maar hier probeer.
Als ik Pinnacle zelf start werkt dit gewoon zonder dat een configuratie venster verschijnt.
Als ik dat venster bij die andere grafische programma's wegklik is er verder niks aan de hand en starten die andere programma's gewoon door.
Bij extensies zoals .jpg en .wov wordt Pinnacle niet als standaard vermeld zoals bij bv PaintShopPro voor .jpg en als alternatieven staat Pinnacle zelfs niet op de lijst.
Iemand een idee hoe, behalve het de-installeren van Pinnacle, ik van die melding af kom??
Dank bij voorbaat

--- Update ---

Is er dan niemand op dit geweldige forum die zijn licht kan of wil doen schijnen op mijn probleem?
Of moet ik misschien dit item in de rubriek Windows 8 plaatsen ?
 
niet iedereen die de Windows8.1 gebruikt heeft Pinnacle Studio 15 er op staan !
tevens denk ik zelf dat je de Pinnacle Studio 18 dient te gebruiken op de W8.1
er is ook geen patch uitgebracht voor de P.S.15 http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Support/Consumer+Support/?viewDownload=1
dus denkelijk kan deze versie ook niet gebruikt worden op de W8.1

--- Update ---

nadat ik je bericht nogmaals gelezen heb werkt blijkbaar versie 15 ook op de W8.1 maar kom je nergens aan de instellingen ervan !
daar ik de Pinnacle Studio niet gebruik kan ook ik je hier niet mee helpen !
 
Dank je Emi voor je reactie. Ik ben me bewust dat niet zoveel mensen Pinnacle Studio op hun W8.1 machine hebben, maar ik dacht dat misschien meer in algemene zin kon worden geadviseerd waar instellingen zijn te veranderen in het geval zoals ik heb beschreven.
Immers bij "opstarten" en "services" is niks te vinden over Pinnacle en ook bij de koppelingen die mogelijk zijn bij de extensies .wov , .jpg, .wav etc komt Pinnacle niet voor. Ik probeerde in het register nog een verwijzing te vinden maar wat Pinnacle met het register heeft uitgevoerd lusten de honden geen brood van. Eindeloze referenties, sleutels, subsleutels word je kennelijk mee opgezadeld bij installatie van dit programma.
Nee, ik denk als er verder geen suggesties binnen komen, dat ik dit zeer matige programma maar snel zal verwijderen zo compleet mogelijk met Revo Uninstaller Pro. Ik heb geen vertrouwen dat een nieuwere versie minder problematisch zal zijn, afgezien van, zoals eerder gezegd, het hopeloze helpdesk systeem. Overigens werkt het programma volgens mij normaal en goed. Is een beetje simpel maar bruikbaar.
Misschien echter dat iemand nog een idee heeft waar en hoe het ongevraagd opduiken van een programma kan worden gewijzigd.
 
rechts klikken en in het menu naar eigenschappen gaan en daar kun je met openen wijzigen je wens kenbaar maken..succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan