• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

waarom kan je je eigen posts niet verwijderen

swiftrocket

Bekend gezicht
Lid geworden
9 nov 2014
Berichten
186
Waarderingsscore
0
Waarom kan je je eigen posts niet verwijderen? Ik vind het soms vervelend dat als ik een totaal foute oplossing / vraag post. (of in een fout forum), dat ik het niet gewoon kan verwijderen...

Daarom zou ik graag weten wat de reden is van het NCF dat je geen posts kan verwijderen, en of dit mogelijk kan worden toegestaan in de toekomst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eenmaal gepost is gepost.
Indien je vind dat iets toch verplaatst dient te worden terwijl dat dan nog niet gebeurt is, kan je altijd hier daarover een melding maken.
 
De reden is dat er misbruik van gemaakt werd. Soms haalde men doodleuk de vraag weg van een topic met vijftig antwoorden.
 
oww ok?
 
Zou het ook wel fijn vinden, hoeft alleen een antwoord te zijn, de vraag zelf niet mogelijk maken om te verwijderen ala Helpmij of CIF.
 
Ook bij reacties in een topic, kan het de discussie erg onoverzichtelijk maken.
 
@Lange Pier: wat op het forum van Computer Idee mogelijk is, zou ik op het NCF zelf niet willen. Op het forum van CID haalt forumlid Desperado soms zijn reacties weg, nadat daar al een paar keer op gereageerd is. Dat maakt zo'n discussie inderdaad erg onoverzichtelijk.

Het is me wel opgevallen dat Lange Pier de laatste tijd een paar keer een reactie plaatste, terwijl vlak daarvoor (terwijl Lange Pier nog aan het typen was) iemand anders al een soortgelijke reactie plaatste, waardoor de reactie van Lange Pier dubbelop was.
Dat gebeurde op 24 januari hier en hier.

Lange Pier merkte dat direct na plaatsen van zijn bericht en omdat een gewoon lid nog 5 minuten de tijd heeft om zijn bericht te wijzigen, wijzigde hij zijn tekst daarna in "Reactie te laat...".
Zoiets is mij ook regelmatig overkomen. Tegenwoordig kies ik er daarom ook voor om mijn reactie te schrijven m.b.v. de Uitgebreide Editor. Na schrijven klik ik op Voorbeeld van bericht om mijn reactie na te lezen op spelfouten en volledigheid.
En voordat ik klik op de knop Reactie versturen, scrol ik even naar beneden. Want dan zie je of er intussen al iemand anders gereageerd heeft.
Wanneer dat het geval is n de reactie van die andere persoon is ongeveer gelijk aan wat ik zelf schreef, dan weet ik dat ik mijn reactie niet hoef te versturen.
Ja, dit is iets meer werk: een paar klikken extra.
 
Gaat ook om tips waar geen reactie op komt of topics die naar de gesloten afdeling worden verhuisd.

Overigens wordt ik inderdaad traag, dat hoef je me niet onder de neus te wrijven.:wink:
 
Wanneer jij een tip geeft en de topic starter geeft nooit meer een reactie op die tip, dan is dat onbeleefd van die topic starter. Helaas is dat iets van alle tijden en komt het op ieder (computer)forum voor.
Toch heeft het dan zin om jouw tip te laten staan voor anderen die met hetzelfde probleem tobben en via Google bij jouw tip terecht komen. Zij kunnen er wel mee geholpen zijn.

(En het is nooit mijn bedoeling geweest om jou traag te noemen. Verre van dat! In beide genoemde gevallen reageerde jij zeer vlot op de vraag van de topic starter. Maar goed, het is een grapje, begrijp ik)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan