• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb een Vista Home Premium product key maar niet de DVD!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Geachte,

heb een oude laptop die gecrasht is geweest, zou graag Windows Vista Home Premium er terug op plaatsen, Nederlandstalige versie uiteraard, maar heb enkel de product code en niet de DVD, op welke legale manier kan ik aan een DVD geraken of is de laptop voor de vuilbak, wil geen Windows 7 of hoger installeren want deze verouderde laptop is niet compatibel daarmee!
Graag jullie mening waarvoor uiteraard dank!
 
Een laptop met Vista daarin is voor 99,9% volledig compatibel met Windows 7.
Want Windows 7 stamt uit Vista en is feitelijk Vista zoals Vista had moeten zijn!
 
Bedankt voor de reactie, maar zoals eerder aangehaald, ik heb een product code van Windows Vista Home Premium, en NIET van Windows 7
 
Dat is bekend uit jouw eerste reactie.
Je had al lang recovery-DVD's kunnen branden, dan was je nu uit de brand geweest.
Of heb jij dat wel gedaan maar ben je ondertussen vergeten dat je het gedaan hebt?
 
Ja, dat hadden ze inderdaad kunnen doen, is niet mijn laptop maar van een familielid, en die mensen hebben deze computer toentertijd gekocht maar niet de intentie gehad een Recovery aan te maken, wisten zelfs niet wat het was, maar swat, wou die mensen gewoon helpen en dacht hier een antwoord te vinden,
 
kurveekyl,
Ik sta achter de response van Abraham.
Aan de andere kant begrijp ik jouw reageren
Mijn advies is zoek iemand in jouw omgeving die bekend is met de nieuwsgroepen Download dan een Vista home premium met service pack 2 (heel belangrijk)
schone installatie
Installeer dan de DVD en geef de Key in welke op de laptop Pc staat (niet de goede versie gedownload betekent dat de key niet werkt)
Zonder service pack 2 kom je in de problemen met Microsoft update.
Als dit alles gelukt is heb je nog veel updates te gaan en een paar drivers die nog geinstalleerd moeten worden.
Hoop dat dit bijdraagt aan de discussie.
Mvg
Rien
 
Beste Rien,
bedankt aan uw bijdrage, zal bij een vriend te rade gaan die vertrouwd is met zulke nieuwsgroepen, ik zelf snap daar geen bal van en wil het ook niet snappen, maar wil deze optie dus bij een vriend eens proberen. Als het mij dan nog niet lukt, dan moeten ze maar het toestel bij een PC boer brengen. In ieder geval, aan iedereen grote dank, fijn dat op dit forum nog veel mensen zijn die elkaar willen helpen, dank jullie!
 
Je kunt ook eens bij je kennissen rondvragen, of er nog niet iemand een vista dvd heeft liggen. Deze kun je dan gebruiken voor het herinstalleren. Kopietje maken kan ook geen kwaad. Of (een iso) op een usbstick zetten.
 
Mijn advies in zijn algemeenheid is als men oudere laptops of desktops heeft en het budget is beperkt , vergeet Microsoft en ga over op een passend Linux systeem.
Voor mij was dat in het verleden ook onbekend maakt onbemind ,maar na het XP gebeuren heb ik mij hierin verdiept.
Geef jouw afgeschreven Laptop een tweede jeugd.
Minimum eis voor mij 1.5G geheugen.
Vervolgens kan je elk Linux systeem installeren op het apparaat.
Met als resultaat een volwaardige computer met Libre office VLC media player en email ,alle basis faciliteiten aanwezig.
Dank zij dit geweldige forum heb ik veel bijgeleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan