• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

den_pete

Vaak hier
Lid geworden
13 jun 2006
Berichten
567
Waarderingsscore
0
beste ik heb nu windows 7 op mijn oude desktop draaien maar hij vind geen stuurprogramma voor men onboard geluidskaart
wat heb ik al gedaan:
onderzocht welk moederbord is een asrock k7s41gx
onboard audio is AC97 CODEC
drivers van realtek ac97 voor vista/win 7 gedownload maar helaas werkt dat niet vind geen driver
iemand een idee hoe op te lossen?

alvast bedankt
 
met speccy vind ik niets als ik naar geluid ga zegt speccy: geen geluidskaart gedetecteerd
ik ken wel iets van pc's maar zover reikt men kennis niet of die chipsetdrivers zijn geinstalleerd :)

--- Update ---

ben je hier iets mee? dit is van men moederbord: http://www.asrock.com/mb/SiS/K7S41GX/index.nl.asp
 
Kun je die uitdraai van Speccy naar hier linken?

Indien een windows 7 32 bits dan zou je die voor xp van de Asrock site in compatibiliteitsmodus kunnen proberen.
 
het is windows 7 starter 32 bit sp1
 
is oude pc van vriend met deze erop dus ik denk het weet dat niet zeker
 
Windows Starter was voorbehouden voor fabrikanten van Netbooks en zwakke notebooks.
 
oh dan zal het hopeloos zijn om dat geluid te laten werken?
 
Download van de Asrock site de C-Audio drivers en pak die uit met 7Zip.

Ga dan naar Apparaatbeheer en klik Audio open en klik dan met rechts op het vermelde apparaat en kies voor Stuurprogramma's bijwerken en kies dan de tweede optie en navigeer dan naar de map met uitgepakte Audiobestanden en klik die aan en vervolgens zal Windows alsnog de XP-drivers gebruiken om het geluid te installeren.
 
dank u wel abraham54 het is gelukt

--- Update ---

moet zeggen dat alles wel heel traag gaat en dan bedoel ik zowel pc als internet (en zeker als je graag livestream kijkt) maar met zo een oude computer en windows 7 zal dat wel normaal zijn denk ik met een AMD Athlon XP 1800+ en 2 x 512 mb ram
staat 2 partities op 1 win 7 andere is windows xp van vroeger maar daar ik geen internet via xp kan gebruiken doe ik internet via win 7
zou ik die partitie van win xp niet beter verwijderen en iets als linux op installeren?
zou dat een goeie oplossing zijn?
ben wel volledige amateur op vlak van linux :)
 
ik ga linux dan eens proberen installeren ik heb gekozen voor de versie linuxmint 17,1 cinnamon 32 bit
een goede versie voor mijn oude computer?
ik werk op men pc met een dlink gdwl-g122 zal linux die automatisch herkennen is maar een kwestie dat ik anders niet op internet geraak :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan