• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Goedeavond,

Ik wil graag een tijdslot op wifi zetten of een manier dat die rond de avond automatisch uitgaat en rond de ochtend weer aangaat.
Is dat mogelijk? Zo ja, hoe moet ik dat doen? Ik heb rondgekeken op de router en bij instellingen gekeken maar ik kan nog niks vinden.

De router is een Thomson TG789vn.

Alvast bedankt,
 
Dat is niet mogelijk inderdaad.

Maar indien je MAC-adresherkenning inschakelt kan je per Macadres een tijd ingeven waarop geen verbinding met de router is toegestaan.
 
Waarom zet je geen schakelklok tussen stopcontact en stekker?
 
Omdat ik de wifi wil uitschakelen alleen op een bepaald moment. En het internet niet. Is er een andere manier wat ik kan doen om het wifi tijdelijk uit te zetten? En gewoon internet aan laten.

Wat houd dat MAC-Adres herkenning precies in? Kan ik dat via de router zelf doen of is er een programma voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt in het menu van de router onder het tabblad ouderlijk toezicht bepaalde mac-adressen verbieden het internet op te gaan
 
Ik hoef maar voor een iemand de wifi uit te schakelen want diegene zit tot te laat op wifi en kan daardoor niet op tijd op school komen etc. En hoe weet ik bijv. mac adress van een iphone die dan actief is?
 
Als jij je zoon of dochter zo ver krijgt dat de iPhone even (voor slechts 5 minuten) bij jou wordt ingeleverd, dan kun je zo het mac adres achterhalen:
Hoe kan je je MAC adres vinden op een iPhone?
Ga naar Instellingen
Kies voor Algemeen
Open Info en kijk bij Wi-Fi adres = MAC adres

Dan moet die iPhone wel aan staan en ontgrendeld zijn.

Krijg je die medewerking niet, dan zet je alle andere apparaten (laptops, smartphones en tablets) die gebruik maken van wifi even uit. Echt helemaal uit, dus niet op standby. Je opent daarna in je browser de pagina van je router. Bij de apparaten die gebruik maken van wifi via jullie router, zal slechts 1 apparaat rood worden weergegeven. Dat is dan de iPhone waar het om gaat. Inactieve apparaten worden blauw weergegeven.
 
Dag Gree, ik heb zelf ook de Thomson TG789vn. Heb zojuist gekeken naar wat er mogelijk is via Oudercontrole. Je kunt daarmee de toegang tot bepaalde websites permanent blokkeren. Ik zag echter geen mogelijkheid om daarmee de toegang tot internet voor 1 apparaat (die bewuste iPhone) te verbieden tussen 23:00 uur en 08:00 uur of zoiets.

Misschien keek ik op de verkeerde plekken en is iemand als PoppeSchuitema daar beter in thuis.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je zoon/dochter de iPhone 's avonds op een vast tijdstip bij jou inlevert en pas weer terugkrijgt, wanneer hij/zij naar school vertrekt. Klinkt als een harde ingreep, maar als ik jouw laatste bericht lees, is die persoon nu verslaafd aan zijn iPhone. En dat gaat ten koste van de nachtrust.
 
Inderdaad kun je op deze router geen mac-adres blokkeren, sorry dat ik je die hint gegeven heb ik heb gewoon voor mijn beurt gepraat.
 
Een lastig probleem
Alleen handmatig op te lossen door op de router in te loggen met 192.168.2.254
Ga naar network, wlan en schakel het vinkje uit bij wlan enabled of interface toegestaan of iets dergelijks.
Wil je later de wifi weer inschakelen moet het vinkje weer geplaatst worden.
Het idee van Poppe de tijdschakelaar kan wel uitgevoerd worden ,maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aanvast.
Thuis doe ik via powerlan met devolo adapters werkt naar behoren.
In dit geval zou ik het niet adviseren, kinderen zijn slim en hebben in no time het wachtwoord boven water'
Dit ter aanvulling op bovenstaande adviezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje late reactie.
Bedankt voor de hulp, ik heb het gewoon via de bovenstaande manier gedaan wifi uitgeschakeld en dan de volgende ochtend de wifi weer aanzetten.
Misschien keertje tijd voor een andere router waar je wel iets van tijdslot of zo'n mac adres kan blokeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan