• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

van ADSL naa VDSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

veg

Bekend gezicht
Lid geworden
31 aug 2014
Berichten
136
Waarderingsscore
0
Mijn internetaansluiting loopt via de telefoonlijn, provider is KPN (HetNet). Onlangs heeft KPN de ADSL-verbinding vervangen door een VDSL-verbinding, die sneller zou moeten zijn, maar daar merk ik weinig van. Het enige opvallende verschil dat na het aanzetten van router en pc het nu veel langer duurt (meerdere minuten) alvorens de internetverbinding tot stand komt. Is dat normaal? Mijn router is een Draytek Vigor 130 en die zou volgens de gebruiksaanwijzing geschikt moeten zijn voor zowel ADSL als VDSL.
 
jij zet telkens de Modem/Router uit ...
dit is niet nodig omdat deze zich dan steeds ook opnieuw dient te configureren ...
het opnieuw moeten configureren van de modem/router duurt dan ook iets van een 10 minuten de pc mag eerder niet aangezet worden ..
 
Hm, dat configureren was met ADSL altijd in een oogwenk gebeurd... Dat het nu zoveel langer duurt, komt dus vanwege de omzetting naar VDSL?
 
je bedoeld nu te zeggen dat je deze Modem/router eerder al in gebruik had ...en het configureren sneller gedaan was !
werd de Modem/Router al eens gereset nadat deze nieuwe lijn in dienst werd genomen ...
het resetten doe je dus als de stroom er af is en met een paperclip aan de onderkant .

5523af4ead7ea-Ashampoo_Snap_2015.04.07_12h19m30s_001_.png
 
De Draytek modem/router had ik idd al langer in gebruik en werkte perfect. In feite werkt het ding ook nu nog wel goed, alleen duurt het dus veel langer na het aanzetten voordat de internetverbinding tot stand komt. Na de omzetting naar VDSL heb ik de instellingen van de Draytek aangepast conform de instructies in de gebruiksaanwijzing (inclusief een reboot).
 
Een modem dien je niet uit te zetten, daar je daardoor de nachtelijke firmware updates mist!
 
Een modem dien je niet uit te zetten, daar je daardoor de nachtelijke firmware updates mist!
Op diverse fora zijn discussies te vinden over de noodzakelijkheid van het continu aan laten staan en wat je ziet is dat de meningen verschillen... Sinds 2003 heb ik een internetaansluiting, maar tot op heden heb ik nog altijd mijn modem s nachts uitgezet. Of ik daardoor updates heb gemist, is mij niet bekend. Ik betwijfel het. En zo ja, dan is het nog maar de vraag of dat gewenste updates waren. Bovendien staat mijn pc s nachts ook altijd uit, dus komen die updates dan wel door als alleen de modem/router aan staat...? In ieder geval krijg ik met regelmaat meldingen van updates binnen als mijn pc aan staat en die worden dan verwerkt bij het uit- en aanzetten.
Ook wordt vaak beweerd dat je niet kunt bellen als de modem niet aan staat, maar daar heb ik geen last van. Bj mij zit de kabelsplitter voor de modem, niet er na...
 
de updates waarover Abraham het heeft hebben dan ook niets met je Windows te maken ...
deze zijn uitsluitend voor de Modem/Router en digicorder indien aanwezig in je pakket ....soms zijn er zelfs updates bij voor de tv (dit is dan ook weer afhankelijk of de tv in je abbo zit !)
*zelf ben ik bij Telenet en heb hier al bemerkt dat er dus update's binnen komen voor de tv , digicorder ...
of dit ook bij u zo is dien je na te gaan bij KPN zelf
 
Schijnbaar nog nooit de KPN handleiding gelezen.....
 
De vraag was waarom mijn Draytek router na het aanzetten zoveel meer tijd nodig heeft om de internetverbinding tot stand te brengen sinds de ADSL-verbinding is omgezet in VDSL. Emi zegt dat dit komt door het uit- en aanzetten van de router, waardoor het ding zich steeds opnieuw configureert. Dat wil ik best geloven, maar waarom bracht diezelfde router na het aanzetten de internetverbinding dan vrijwel onmiddellijk tot stand toen ik nog ADSL had? Heeft dat te maken met de technische verschillen tussen ADSL en VDSL, waardoor het configureren nu tijdrovender is? Of is er een andere oorzaak?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan