• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verse W 8.1 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Trouwe lezers en raadgevers weten dat ik vaak zit te hannesen, recent dus met weer met installatie Linux Mint, niet kunnen opstarten van cd etc. Bemoedigend was het advies van Emi hier . Ik wil schoon schip maken op die Lenovo laptop nu nog met een manke Mint, en heb gekozen voor een installatie op een (groot genoeg ) stickie. Die laat bij opstarten keurig het begin van een W 8.1 installatie zien . Ook de cd-sleutel opgehaald: zelfs op 2 methoden, die gaven beide de zelfde sleutel uiteraard . Invoeren daarvan geeft de mededeling: "deze code werkt niet voor deze editie. Probeer een andere code". Ook nog een ISO op cd gebrand, ook dat werkt niet. Wat kan ik nog meer doen? Of kan ik de H.D. schoonmaken met DBAN en hopen dat het dan wel lukt? Lijkt me riskant als het niet lukt....In uiterste nood kan ik er dan een W 7 op zetten, maar dat is een stapje terug, en dit is een laptop met W8.1 maar zonder cd.
 
je gebruikt dus een merk pc ( Lenova ) bijgevolg zit je licentie op je moederbord opgeslagen ...
download het onderstaande bestand ..
brand deze op een cd of plaats deze op een usb stick ..
start daarna hiervan op ...en de Windows key word vermeld ...

Download Lazesoft Recovery Suite **gratis voor thuis gebruik !

de key die je bijvoorbeeld heb opgehaald met de gratis product keyfinder dien je nadien pas te gebruiken ... dit is niet dezelfde die in je bios opgeslagen is !
 
Inmiddels niet stil gezeten sinds vanochtend. In eerste instantie heb ik nooit geweten dat de benodigde licentie-sleutel in het mobo opgeslagen zit.Want keyfinder geeft fraai die 5 x 5 tekens met streepjes.
Het bestand van Lazesoft op zowel cd en later ook op USB gezet volgens de aangegeven methode ( 64 bit voor die lenovo)
Voorts bleek de laptop (alweer of nog steeds) niet op te willen starten van CD of van USB.
Andermaal met enige moeite het bootmenu geopend en van USB "disabled"weer "enabled"kunnen maken. merkwaardig is dat cd/dvd in dat boot-menu NIET voorkomt (of mogelijk moet ik zeggen: niet meer). Voor de -tigste keer de laptop opgestart: start meteen op meteen in Windows 8.1.
Het enige dat de urenlange sessie opleverde is dat ik het verplicht steeds weer invoeren van het wachtwoord kon uitschakelen via cmd> user passwords2 > en in dat schermpje wat experimenteren en bevestigen met toepassen. Dus voorlopig geen superschone Windows 8.1. Ik schreef al: "trouwe lezers en raadgevers enz. enz". Dat klopt nog steeds
p.s. en waarvoor en waarvan is dan de sleutel die je met 'keyfinder"vindt?
 
in een eerdere bericht van je betreffende het niet kunnen opstarten vanaf een cd/dvd vermelde je eerder dat het je uiteindelijk dan toch gelukt was ...
diezelfde handeling dien je te herhalen om wederom op te kunnen starten vanaf de cd ...
herhaaldelijk heb ik al vast gesteld dat de (bios) licentie op een merk pc niet over een kwam met de licentie die men via een keyfinder vermeld zag staan .
ik kan ook niet verklaren waarom dit zo is .
 
Ben het met je eens, en ik heb weer van alles geprobeerd, uitvoerig gezocht op internet, forums afgestruind, boze commentaren gelezen van gefrustreerde pc eigenaren-zonder-installatie-cd, en ga zo maar door. Ook Nirsoft en (het verouderde?) Belarc gaven een nummer dat dus kennelijk onjuist is. Voorlopig syop ik er weer mee, maar wel heel hartelijk dank voor je meedenken en adviezen.
 
wat ik niet begrijp is dat je in je openings bericht verwijst naar een posting die ik eerder er op gezet heb ...
waar je dus een Windows 8.1 kunt ophalen ...heb jij dan ook daar verder gelezen betreffende posting #6
 
jawel, en meestal pleeg ik zo'n tutorial af te drukken. Dit keer kom ik op 36 (!) bladzijden in word met smalle marges. Wel opgeslagen nu, maar niet afgedrukt. Erg stimulerend is het ook niet om dit door te werken. Vooral als je niet weet welke zijpaden je niet moet bewandelen. Ik duik er nog eens in, maar zo eenvoudig als ooit gesuggereerd is is het zker niet.
 
Installeren zonder code en dan nog een keer als "upgrade" met code wil niet?
 
nog thans bevestig "poppeSchuitema " dat het hem dus wel gelukt is op een Lenova
wellicht kan hij je dan vertellen waar jij de mist in gaat ...
ik gebruik namelijk hier een systeem van ruim 13 jaar oud en deze heeft dus nog de oudere bios en is hier dus geen Uefi of Secureboot aanwezig .

--- Update ---

Ik duik er nog eens in, maar zo eenvoudig als ooit gesuggereerd is is het zker niet.

als je uit de geburen was dan kon je hier effe binnen wippen en klaarde ik het karwei voor je ...
 
Ligt dat in Friesland of in het Bels? Op zich een fantastisch voorstel, want ik zou op die (goedkope) laptop best een overzichtelijke 8.1 willen hebben. Ook na de-installatie van al die Lenovo bloatware zie je nog allerlei restanten zweven (bv. in Belarc waar ik ook zocht naar die key in het mobo). En ook van die manke Mint afkomen. Maar misschien reageert PoppeSchuitema nog wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij bent van Friesland wel das ni bij de deur ....
ik zen van Belgisch Limburg das grof weg enkel 305 km ...hopelijk kan PoppeSchuitema je op weg helpen .
 
ik ben wel in Limburg (vlak bij 't Vrijthof) geboren, maar woon nu in de buurt van Zwolle. PS zwijgt voorlopig in alle talen.
Vraag mij overigens af wat die installatienummers van dat artikel van Shawn (die 36 bladzijden die ik in Word had gezet) voor waarde hebben:
Generic keys to install with:
Windows 8 (core): FB4WR-32NVD-4RW79-XQFWH-CYQG3
Windows 8 Pro: XKY4K-2NRWR-8F6P2-448RF-CRYQH
Windows 8 Pro with Media Center: RR3BN-3YY9P-9D7FC-7J4YF-QGJXW
Windows 8.1 (core): 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Windows 8.1 (core single language): Y9NXP-XT8MV-PT9TG-97CT3-9D6TC
Windows 8.1 Pro: XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB
Windows 8.1 Pro with Media Center: GBFNG-2X3TC-8R27F-RMKYB-JK7QT
Windows 8.1 Enterprise: MNDGV-M6PKV-DV4DR-CYY8X-2YRXH OR FHQNR-XYXYC-8PMHT-TV4PH-DRQ3H
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat zijn installatie codes ...deze dienen enkel maar om de installatie te kunnen starten ...de windows zelf worden hiermee niet geactiveerd ...
dit stond er nog thans ook vermeld dacht ik ....je heb er denkelijk wederom er overheen gelezen !
 
Ben je niet in de war met Windows 8 en Windows 8.1? Een key voor Windows 8 werkt niet rechtstreeks op 8.1 maar alleen voor Win 8 waarna je als je die hebt genstalleerd kunt upgraden naar 8.1
 
Eerlijk gezegd weet/wist ik niet dat er verschil is tussen installatie-code en activeringscode.Maar viel er op.Op deze laptop zit "W 8.1met Bing 64 bit"
 
op jouw laptop zat er dus een OEM Windows8.1 x64 bit op
m.a.w. haalde jij dan via het eerder geplaatste topic de juiste.iso versie op dien jezelf namelijk geen licentie in te geven want deze van u zit opgeslagen in het bios ...en word dan ook automatisch toegewezen ....
ik citeer effe wat er vermeld staat ..
The product key you enter must match what you are installing, or it will not work.
If this is an OEM computer that came with Windows 8 or 8.1 preinstalled, then your product key is stored in the UEFI/BIOS firmware chip and will be automatically detected instead.
m.a.w. je heb niet de juiste .iso opgehaald ..!
 
en om (voornamelijk bij mij) de verwarring te vergroten: bij opstarten Fn + F2 tokkelen leidt helaas niet meer tot de UEFI (of is 't ht?). Dat was een adviesje van PS en dat hielp toen wel bij mij. De lange route via instellinge, systeemherstel, opstarten loopt wel, maar ondanks "enable" lijkt dat gen succes te geven.
Aanvulling 09u55: lees nu pas jouw # 16, en moet me weer even achter de oren krabben. Hoop dat ik er uit kom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de lange route zoals je vermeld is dus via een opgestarte Windows ....
bijgevolg kun je op een zekere moment daar ook de Uefi uitzetten maar vergis je niet herstart je de pc om vanaf de cd/dvd te booten dan zal de Uefi niet uitgeschakeld staan in je bios ...de optie om via de pc-instellingen de Uefi uit te zetten heeft enkel het nut indien je de bestaande Windows 8.1 x64 wilt upgraden naar de Windows 8.1 Pro x64 ( werd me meegedeeld op het Microsoft forum )

het scherm dat je te zien krijgt via de pc-instellingen ...
553362915a786-Ashampoo_Snap_2015.04.19_10h07m25s_001_.png
 
't wordt wat ingewikkeld voor me, en volgens mij zijn we gewoon terug bij af.

--- Update ---

Ik haak nog even aan: Bij de keuzemogelijkheden (8.1/8.1N/8.1pro en 8.1 Pro N) heb ik gekozen voor 8.1.
En volgens mij kom je met de installatie niet verder als je niet het juiste code van 25 tekens met 4 streepjes invoert.
 
eerst dien je jezelf af te vragen welke Windows versie jij gebruikt ....
is dit de Windows 8.1 x64
of is dit de Windows 8.1 Pro x64
*enkel de Pro heeft standaard dan ook de Media Center meegekregen ...
voor zover ik mee ben beschik jij dus over de Windows 8.1 x64 ( en dit is dan ook zonder de Media center ) bijgevolg dien je dus gewoon de Windows8.1 te kiezen .
55336bebbed53-Ashampoo_Snap_2015.04.19_10h47m02s_005_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan